ליבר בלילטי, כוכבת טלוויזיה והבת של ברטה, הפכה לסטארית

ליבר בלילטי רק בת 23 וכבר מספיקה להיות הפרזנטורית של חברת האופנה המצליחה "עדיקה", להשתתף בתוכנית הדוקו ריאליטי "האיט גירלז", לתחזק עמוד אינסטגרם מצליח המונה כ-62 אלף עוקבים, ובנוסף היא משיקה מותג אופנה משלה שנקרא "הבת של", וכן היא הבת של מעצבת האופנה בעלת המותג הבינלאומי "ברטה", אך היא לא מתנצלת ולא שוכחת מאיפה היא באה
ליבר בלילטי, כוכבת טלוויזיה והבת של ברטה, הפכה לסטארית
צילום: אור גפן

את ליבר אני פוגשת בבית קפה בת"א אחרי סשן צילומים של פינה אופנתית שהעבירה בתוכנית ה"ד"וח היומי" ברשת, וסשן צילומים נוסף לחברת "עדיקה", לה היא משמשת כפרזנטורית. ביום חמישי הקרוב עומד להיפתח סניף של החנות המצליחה בביג פאשן אשדוד, ואין דבר יותר מרגש מזה לליבר.

היא מספרת שכאשר חברות הולכות בביג ומצלמות אותה בפוסטר בעיר בה גדלה, זה מרגש עבורה. "זה שאני מופיעה על שלטים של 'עדיקה' באשדוד יותר מרגש אותי מלהיות תלויה על כל הסנטר". לטענתה יש בה משהו שורשי: "אשדוד זה הבית שלי, כיף לי שאשדוד גדלה ומתפתחת".

ל"עדיקה" היא הגיעה כעובדת בחברה, היא עבדה במשרדים כיוצרת תוכן לרשתות החברתיות, התחילה כ"עדיקה גירל" באינסטגרם ואז הגיעה ההצעה לתוכנית הדוקו ריאליטי "האיט גירלז" ששודרה לאחרונה בהוט, בה כיכבה עם עדן פינס, ספיר אביסרור ואיב קורשיא, ואז גם הגיעה ההצעה להיות הפרזנטורית של החברה.

"עדיקה זה ממש כמו משפחה, זה לגמרי הבית", היא אומרת. כשהיא נשאלת מה היא יותר – דוגמנית או מעצבת, ליבר מספקת תשובה מעניינת: "במסגרת עדיקה אני דוגמנית, אבל החלומות שלי זה אופנה, האופנה משכה את הדוגמנות".

אם השם בלילטי ועולם האופנה נשמע לכם מוכר זה לא סתם. בלילטי היא הבת של ברטה בלילטי, מעצבת ובעלים של בית האופנה המצליח והבינלאומי של שמלות הכלה "ברטה", אשר בין השיגיה גם נתון מרשים של מעל לשני מיליון עוקבים ברשת האינסטגרם.

ברטה, על אף הצלחתה, עדיין מתגוררת בעיר אשדוד אבל ליבר בניגוד אליה גרה בתל אביב, אך דואגת להדגיש: "כל סופ"ש אני באשדוד, אני לא מוותרת על זה. זה המקום שלי, אני מרגישה ממש אשדודית, אבל העבודה שלי בתל אביב וימי צילום מתחילים מאוד מוקדם לפעמים גם בארבע בבוקר, הנסיעות שחקו אותי". בין הצילומים והעשייה המרובה ליבר גם עובדת עם אימה במותג "ברטה" כאשת השיווק והיח"צ.

את תהיי אמא שלך?

"יומרני מצדי. אמא שלי יש רק אחת, אני המעריצה הכי גדולה שלה, היא נשארה סופר צנועה ואשת משפחה לפני הכל. אני מסתכלת עליה מהצד כאישה שרוצה להתפתח ולגדול".

היא מסבירה כי תמיד שואלים אותה איך זה לגדול עם אמא מצליחה ואשת עסקים: "חייתי בהרגשה שאין דבר יותר חשוב ממני, כל דבר שאני צריכה היא זמינה, רק תרימי טלפון והיא תבוא. זה לא ברור מאליו כאמא, שזו משימה בפני עצמה וכאשת עסקים".

הן אומנם גם עובדות ביחד וליבר מתארת את הקשר ביניהן כמשמעותי וחזק, אבל בעבודה היא קוראת לה ברטה. "בעבודה אני קוראת לה ברטה, היא הבוסית שלי, אין לי הקלות, כשמסיימים את יום העבודה זו אמא".

צילום: בר שריר Adika

הלכת לאופנה בעקבותיה?

"אם ארצה או לא ארצה האהבה לאופנה זה ממנה, היה ברור שזו הדרך שלי, אני ואמא שלי זה אותו בנאדם – הולכות אותו דבר, חושבות אותו דבר אפילו לא אוהבות אותם סוגי מאכלים. יש לנו חיבור חזק מאוד".

ליבר מספרת כי תמיד הייתה פאשניסטה וילדה מאוד מעיזה: "אף פעם לא חשבתי מה יגידו, זה לא אופייני לילדה בת 14". היא פתחה אינסטגרם עוד כשהייתה במקיף ו', הרבה לפני שזה היה להיט: "היו צוחקים עליי, מה את עושה? אף אחד לא הבין מה זה". אך לטענתה היא תמיד ידעה שזה המקום. "תמיד אהבתי לצלם ולהתלבש. נהניתי מזה וככה בניתי לעצמי קהל והרבה מהקהל הזה לא ידע שאני הבת של ברטה עד האיט גירלז".

ביום בו אני נפגשת איתה הושק גם המותג החדש שלה שייסדה ביחד עם אחיה מאור, הממונה על החלק העסקי, תרגומו של המותג מצרפתית הוא "הבת של". אם ציפיתם מליבר להתנצל על השם, אתם ממש לא בכיוון.

יש שיגידו שהשם מרמז על החיים בצל של אמא שלך

"בדיוק ההפך, הבחירה שלי לקרוא למותג שלי 'הבת של', היא לבוא ולהגיד קודם כל שאת החלק של אמא שלי במותג לא אוכל לקחת, הוא לא היה נראה רבע ממה שהוא נראה בלעדיה, היא נתנה לי ידע בצורה לא אמיתית. היא תמכה בי ועזרה לי ומגיע לה את המקום הזה. אין מה לעשות, אני הבת של ותמיד הייתי ולאן שהלכתי הייתי הבת של, זה משהו שאני לא מתביישת בו. היום הרבה מכירים אותי בפני עצמי ובתור ליבר, אבל זה המקום של להגיד חברה אני הבת של, אני אוהבת את זה, אני מחבקת את זה ואני לא מתביישת בזה, זו מי שאני ומה שאני וכל המותג הזה צורח הבת של".

צילום: גיא כושי ויריב פיין Adika
"זה שאני מופיעה על שלטים של עדיקה באשדוד יותר מרגש אותי מלהיות תלויה על כל הסנטר"

כשליבר נשאלת על דעתה לגבי מודל הרזון בעולם האופנה, גם כמעצבת וגם כפרזנטורית התואמת את מודל היופי המיינסטרימי, היא מציגה כי בחברה שלה יש גם מידה XL. ליבר מבינה את הרצון והביקוש לזה וטוענת שלדעתה היא מביאה גם כפרזנטורית הרבה יותר מבחורה רזה (אומרת בעודה אוכלת סלט…), אך מספרת: "אתמול אכלתי פסטה, אז היום אני אוכל סלט. יש איזון, כולם צריכים להיות שלמים עם הגוף שלהם, אף אחד לא מושלם, צריך להגיד תודה על מה שיש".

בין היתר, ליבר גם השתתפה בתוכנית הדוקו ריאליטי "איט גירלז" מבית היוצר של חברת הכבלים "הוט", אשר עוקבת אחר 4 פשאניסטות בגילאי ה-20 המוקדמים. היא מגדירה את תקופת הצילומים כטירונות: "את קמה בשעה לא שעה, את נמצאת מבוקר עד ערב עם חבורה של בנות שהכרת לפני יומיים, אתן חייבות להיות ביחד ומצלמים אתכם כל הזמן. זה לא קל אבל כל כך כיף וצחוקים, זו חוויה וזה ילך איתי עוד הרבה שנים".

ליבר מציגה כי זה היה לצאת לחלוטין מאזור הנוחות שלה כי "אין לך שליטה, את מצולמת 12 שעות ביום וזה נכנס לפרק של 20 דקות". למרות שהוצגו לעיתים בתוכנית אינטריגות וריבים בין הבנות, היא מתארת כי עד היום הן חברות טובות ושומרות על קשר יום יומי.

שאלתי את ליבר על כך שהיא ובלוגריות נוספות די מציגות את תופעת "העולם המושלם" באינסטגרם, אבל החיים האמתיים הם לא באמת כאלו, כמודל השפעה לנערות שגם צפו בסדרה מה דעתה על זה?. ליבר השיבה: "אני לא מאמינה שבחורה שבורת לב צריכה להעלות את עצמה בוכה, אבל חשוב לי להעביר את העולם האמיתי כמה שאפשר, אני משתדלת לדבר לעוקבים שלי, ואני מרגישה שהם הרבה יותר מגיבים לחלקים הפחות מושלמים. יש לי הרבה קטעים יפים בחיים וגם פחות, הרצון הוא לייצר גלריה של החיים".

כשאנחנו סוקרות יחד את העמוד שלה באינסטגרם, היא מהססת ואומרת: "יכול להיות שהתמונות שעולות בפיד יותר מוקפדות כי הן שם לנצח"… אבל מציינת כי לפחות בסטורי שלה היא מתעדת גם הרבה רגעים פחות פוטוגניים. "אני מעלה דברים שאנשים לא היו חושבים להעלות, באימון של בא לי למות, טיפול פנים ויום שקמתי עם חצ'קונים. אף אחד לא מושלם, תמיד יכולתי להעלות רק את הכיפי, זה לא מי שאני ולא מה שאני, אני רוצה להאמין שאני מעבירה משהו קצת יותר אמיתי".

"אני חולמת להגיע עם המותג שלי לכל העולם ולקירוב לבבות"
(צילום: בר שריר Adika )

למרות הספק מכובד והצלחה מרשימה לגיל 23, ליבר חושבת שבשביל להמשיך להשיג את הפסגות שלה יש לה עוד עבודה: "אני חולמת להגיע עם המותג שלי לכל העולם ולקירוב לבבות". אופנה לדעתה מחברת בין אנשים וזו שפה, החלום על ניו יורק והעיר הגדולה עומד בהינו אך היא מאמינה שגם בעוד חמש שנים היא תגור בארץ. לטענתה ככל שגדלים יש משהו יותר שורשי שרוצה את הבית. היא מסכמת: "מאימא יש לי את הדוגמה לאישה חזקה, אישה שלא וויתרה ולא תוותר לרגע, עובדת קשה על כל קולקציה. היא פילסה את הדרך שלה בשתי ידיים, אז אני אומרת לעצמי – יאללה תתחילי לעבוד גברת, אני עובדת קשה אני מאוד עסוקה ואני לא מתכוונת להפסיק. זה כיף וזה ממלא".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך