ילד חרדי אינו שונה מילד חילוני!

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, שווה לבקר במוסדות החינוך החרדיים ולראות עשרות ילדים מצטופפים בקרוואנים מיושנים עם מזגנים מקרטעים
ילד חרדי אינו שונה מילד חילוני!

אני חש בושה וכלימה מול ההתנהלות של פוליטיקאים ואנשי ציבור באשדוד, שהחליטו ערב הבחירות לראשות העיר, להציב את הציבור החרדי בכיכר העיר, לסקול אותו באבנים, להעליב אותו ולגרום לשנאת אחים כאן בעיר הנמל.

אני אומר לכם בביטחון מוחלט שהחרדים לא מקבלים יותר מהציבור החילוני, ובהרבה מאוד סוגיות הם נשארים הרחק מאחור. קחו לדוגמא את מה שקורה במערכת החינוך, לקראת פתיחת שנת הלימודים. בחלק נכבד ממוסדות החינוך החרדים, עדיין יש ילדים רבים שלומדים בקרוואנים מיושנים עם מזגנים מקרטעים. זה לא היה עובר בשלום אם היינו רואים לדוגמא קרוואן במקיף חילוני או רחמנא לצילן אם המזגן לא היה מקרר כמו שצריך את הילדים שלנו.

החרדים למדו לחיות עם המציאות הזו, ומקווים לעתיד טוב יותר. אני מקווה שהם יקבלו את אותו יחס כפי שהילדים שלנו מקבלים. לא פחות ולא יותר. כך צריך להיות במדינה מתוקנת, וכך יהיה גם באשדוד. ילד חרדי אינו שונה מילד חילוני.

במערכת הבחירות לראשות העיר יש לא מעט פוליטיקאים שבחרו ל"רכב" על שנאת החרדים. הכל בשם הפוליטיקה, הרי בזירה הזו הכל מותר, אין לקחת שבויים, יורים כדי להרוג. הם מבינים שזה טיקט מצוין לבנות סביבו מסע בחירות, וזורעים שנאה וארס כלפי הציבור החשוב הזה, כאילו מדובר בעוכרי ישראל, באנשים שלא ראויים לגור בקרבנו.

אותם פוליטיקאים עלובים ורדודים עלו מדרגה בשבועות האחרונים בגלל ריח הבחירות שמורגש היטב באוויר. הם כותשים את הציבור החרדי, ועושים זאת בצורה מתוחכמת ובהשקעה כספית עצומה.

רוב דברי הבלע נגד החרדים באשדוד אינם נכונים בלשון המעטה. אני מזמין אתכם להסתובב ברובע ז' החרדי. אני מגיע לשם לא פעם ונהנה לראות את חיי המסחר, את ההמולה, את החדווה שיש לציבור החרדי. הם הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף האשדודי, ורובם הגדול רוצים לחיות איתנו בהרמוניה, לא לפגוע בסטטוס קוו, ולאפשר לכל יהודי לחיות על פי צו מצפונו. הם תורמים לחיי המסחר בעיר, וחלק מהם הפכו לאנשי עסקים מצליחים שמעסיקים גם חילוניים. אני מכיר לא מעט כאלה.

כשנוח לנו נציג אותם כחלק מאיתנו, וכשלא נוח לנו נציג אותם כילדים חורגים? הציבור החרדי הוא ציבור שווה זכויות באשדוד, וכפי שהם משלמים מיסים ומשתלבים בחיי הקהילה, כך הם זכאים לקבל את ההטבות שיש לשאר תושבי העיר, בחלק היחסי שלהם. אנחנו רוצים לראות את הדור הצעיר נשאר באשדוד, בונה את ביתו כאן והופך לחלק אינטגראלי בחיינו. מן הסתם גם הציבור החרדי שואף בדיוק לאותם דברים, והם לא צריכים להיות מופלים לרעה.

חבל מאוד שהפוליטיקה מובילה לפילוג ולשנאה בעיר שלנו. אני עוקב אחר הרשתות החברתיות, ורואה לאן הרוח נושבת ומי עושה הכל, לפני ומאחורי הקלעים, כדי להבעיר את השטח. לא צריך לעשות יותר מידי, גם ככה יש ניצנים של שנאה לאותם אנשים שאינם מחבבים חרדים בלשון המעטה. צריך רק לכוון אותם, להסביר להם עד כמה עיריית אשדוד חפצה ביקרם, ונותנת להם הרבה יותר מאיתנו, החילוניים.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך