ניתוח לא שגרתי: גבר כבן 70 מאשדוד עבר ניתוח להסרת גידול סרטני בשד

בניגוד למה שחושבים רבים, גם גברים עלולים לחלות בסרטן השד, אחד לכל 100 ניתוחי שד הם של גבר. פרופסור דינה לב, מנהלת המרכז לבריאות השד ומנהלת יחידת כירורגית השד בבית החולים אסותא אשדוד: "המחשבה שלגבר יכול בכלל להיות סרטן שד, לא עולה על דעתם של גברים. אבל זה יכול לקרות", הגילוי המוקדם של בן ה-70 הציל את חייו.
ניתוח לא שגרתי: גבר כבן 70 מאשדוד עבר ניתוח להסרת גידול סרטני בשד

תשאלו כל גבר שאתם מכירים מה הוא יודע בנוגע לסרטן השד, הוא יגיד לכם כי מדובר במחלה שממנה סובלות נשים. אז זהו, שלא. מסתבר שגם גברים עלולים לחלות במחלה. על זה ניתן להבין מהסיפור הבא, כאן אצלנו באשדוד, לפני פחות מחודשיים.

א', גבר בשנות ה-70 לחייו מאשדוד, הרגיש לפני מספר חודשים כי יש לו גוש באזור השד השמאלי. מטבעם של דברים, הוא לא חשב שזה משהו רציני, הוא העריך שזה משהו בעור. הדבר האחרון שהוא חשב עליו כי זה יכול להיות סרטן בשד, כי הוא גבר.

אבל אחרי כמה חודשים שהגוש לא נעלם, ובלחץ של אשתו ומשפחתו, הוא הלך לרופא כירורג בקופת חולים, ובעקבות זאת נעשה לו בירור רגיל, כמו שנעשה לאישה שמגלה גוש. הרופא החליט לעשות לו ממוגרפיה ואולטרה סאונד. בסיום הבדיקות ואחרי שנמצא ממצא חשוד של גוש, בוצעה לו גם ביופסיה. כאן נכנס ביה"ח אסותא אשדוד לתמונה.
פרופסור דינה לב, מנהלת המרכז לבריאות השד ומנהלת יחידת כירורגית השד בבית החולים אסותא אשדוד, סיפרה על מה שארע: "בביופסיה גילו סרטן שד, עם האבחנה הוא הגיע אלינו. המחלה הייתה בשלב הראשוני. למזלו זה היה גילוי מוקדם והניתוח שעשינו לו היה כמו לאישה שהייתה מגיעה למרפאה. אח"כ הוא קיבל טיפול תרופתי והוא איש בריא כיום".

פרופסור לב מגלה כי "אחד לכל 100 סרטני שד קורים לגבר. במדינת ישראל יש 4500 נשים חדשות עם אבחון של סרטן השד. 45 גברים לערך מאובחנים עם סרטן שד במדינה כל שנה. זה אומר שמצד אחד זה מאוד נדיר, אבל מאידך המחשבה שלגבר יכול בכלל להיות סרטן שד, לא עולה על דעתם של גברים, אבל זה יכול לקרות. חשוב מאוד שהגברים יהיו מודעים שהמחלה יכולה לקרות גם אצלם. לכן שרואים שינויים באזור השד, לא לייחס אותם באופן מיידי למשהו שפיר, אלא לגשת להיבדק".

א' היה הניתוח ה-101 באשדוד, כשלפניו היו 100 נשים בחצי שנה בערך מאז החל בית החולים לפעול. זה בדיוק על פי הסטטיסטיקה העולמית והארצית. ההתייחסות אחר כך אצל גבר או אישה מבחינת דרך הטיפול אינו שונה מרגע הגילוי. גם אצל גבר כמו אישה, גילוי מוקדם משמעו מחלה שניתן לרפא אותה.

פרופסור לב מספרת על המרכז לבריאות השד בבית החולים אסותא אשדוד, שהיא עומדת בראשו: "המרפאה היא אחד הדברים ששמתי לי לדגל ויש לי לשמחתי תמיכה משמעותית של ההנהלה. רצינו והצלחנו לפתוח מרכז של כל מערך הטיפול, הבירור והמעקב בשד תחת קורת גג אחת. בעצם היום אנחנו יכולים להציע באסותא אשדוד, לעבור את כל התהליך בצורה המהירה והיעילה בבית החולים. אנחנו עושים את כל מה שצריך לעשות בבירור וטיפול במחלות השד, במקום אחד לרווחת המטופלים. בעוד שיש מקומות שבהם המטופלים עוברים ממקום למקום לבדיקות שונות. יש 8 יחידות טיפול במרכז לבריאות השד שפועלות יחד".

פרופסור לב מסכמת: "באתי לפה עם אג'נדה ברורה – לתת טיפול לאנשים שאני נתקלת בהם בנקודת זמן מאוד קשה מבחינתם, והתחושה הזו של הבדידות וחרדה עד כדי חרדת מוות, חייבת לקבל פתרון. לי חשוב להזים את ההרגשה הזו. אני רוצה שיבינו שזה תהליך שיש לו התחלה וסוף, והם יקבלו ליווי צמוד. יש לנו גם מתאמת שפועלת להעביר את המטופלים בכל התהליך בצורה עוטפת. הדבר הזה לשמחתי פועל פה מצוין".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך