מס הכנסה מצא מעטפות כסף במסעדה מוכרת בעיר

מבצע ביקורת של מס הכנסה באשדוד והסביבה נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה

עובדי יחידת הביקורת של מס הכנסה לא ציפו למצוא דווקא מעטפות של כסף במסעדה באשדוד. במהלך הביקורת נמצאו שתי מעטפות באחת היו 3,300 ₪ במזומן ובצ'קים ובשנייה 200 ₪ במזומן. מנהל המסעדה סיפק הסבר מפורט אך לא מובן בעליל ואמר: "לגבי המעטפה הראשונה אני צריך לבדוק מה זה מול מנהלת המכירות. לגבי המעטפה השנייה, האשראי לא עבר אז לא הוצאתי קבלה כי לא יכולתי לסגור את האירוע והלקוח טס לחו"ל ואמר לי לשמור על הכסף עד שיחזור מחו"ל". ואם לא די בכך, בהמשך הבדיקה נמצאו באותה מסעדה צ'קים בסך 101,000 ₪ שלא נרשמו בספרים ובקלסר הזמנות נמצאו הזמנות שהתקבלו בסך 14,000 ₪ שאף הם לא תועדו בספרי העסק. מנהל המסעדה שוב העביר את האחריות למנהלת המכירות וטען: " אני צריך לבדוק עם מנהלת המכירות שכרגע לא עונה לטלפון".

המקרה ארע בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בערים אשקלון, אשדוד, קרית-גת וקרית-מלאכי, אשר כלל 61 ביקורות, מהן עלה כי ב- 16% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקיד השומה אשקלון, נבחרו בתי עסק בתחום המסחר, השירותים והמקצועות החופשיים.

ובתוך כך, התרחשה דרמה בעת ביקורת במרפאת שיניים באשדוד. לקוחה שנצפתה יוצאת מהמרפאה נשאלה על ידי המבקרים מה הסכום ששילמה והשיבה כי שילמה 900 שקלים במזומן. במקביל, נראתה רופאת השיניים כשהיא מכניסה את הכסף שקיבלה לתוך תיק. כאשר המבקרים הציגו את עצמם, פרצה בצעקות וסירבה להראות את תוכן התיק למבקרים ואף תקפה אותם בדחיפות חזקות, כדי שיצאו מן המרפאה. המבקרים קראו לשוטר ולצוות החקירות שהיו סמוך למקום האירוע. בעלת העסק הזמינה אמבולנס בטענה "שהיא לא מרגישה טוב ועומדת לחטוף אירוע מוחי". צוות מד"א הגיע למרפאה ולקח את הרופאה למיון. צוות המבקרים הגיש תלונה במשטרה כנגד רופאת השיניים בגין האלימות שהפעילה כלפיהם והתיק הועבר להמשך טיפול.

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך