משרד הבריאות שוקל להציב תנאי להורים: בלי חיסונים, אין לימודים

אחרי המכתב של איגוד רופאי הילדים לשר החינוך נפתלי בנט ולסגן שר הבריאות יעקב ליצמן שבו הם קוראים להם לאמץ את פרויקט "הגן המחוסן" ולהכליל אותו בכל בתי־הספר וגני הילדים בישראל, כעת מצטרף ליוזמה גם ליצמן עצמו: סגן שר הבריאות שלח מכתב למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן־טוב, שבו הוא מבקש ממנו לבחון אפשרות להתנות רישום ילדים למסגרות חינוכיות בהצגת פנקס חיסונים.

"כידוע חיסונים הינם אבן פינה במניעת מחלות זיהומיות מסוכנות, ובבריאות הציבור יש להם תרומה מכרעת לבריאות הילדים והאוכלוסייה בכלל", כותב סגן השר ליצמן במכתב להורים לפני פתיחת שנת הלימודים.  במכתבו מבקש ליצמן ממנכ"ל המשרד לבחון אפשרות לאמץ את מדיניות התניית הרישום למסגרות החינוך בהצגת פנקסי חיסונים.

"אבקש שתבחן בהתייעצות עם איגוד רופאי הילדים וארגוני ההורים ובתיאום עם מנכ"ל משרד החינוך התניית כניסה למסגרות חינוכיות בקבלת חיסונים המומלצים על ידי משרד הבריאות", כותב סגן השר. "ילדים לא מחוסנים יידרשו להשלים את כל המנות הנדרשות של חיסונים או להביא אישור מרופא מוסמך לסיבה רפואית לכך שהילד לא מחוסן".

"החיסונים המומלצים כיום במדינת ישראל הינם יעילים ובטוחים ביותר ומונעים תחלואה, נכות ותמותה ממחלות זיהומיות. ילדים לא מחוסנים לא רק נמצאים בסיכון לתחלואה כאמור, אלא גם מסכנים את מי שנמצא בסביבתם בשל הפרת 'חסינות עדר' ובשל יכולתם להדביק במידה ויהיו חולים. סיכון זה עולה כאשר ילד נמצא במסגרות חינוכיות עם ילדים נוספים בשל הצפיפות היחסית, החללים הסגורים ואופי הילדים".

תוכנית "הגן המחוסן" אמורה להתחיל כבר בשנת הלימודים הקרובה בפיילוט באשכול הגנים "פשוט גן", רשת גנים פרטית ברמת־השרון, שתאפשר הרשמה אך ורק לילדים שעברו חיסונים. מוקדם יותר השבוע קרא איגוד רופאי הילדים לליצמן ולשר החינוך בנט להכליל את תוכנית "הגן המחוסן" בכל בתי־הספר וגני הילדים לקראת תחילת שנת הלימודים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך