אין גיל לזה. בגיל 85 עוד משחק טניס שולחן

אגודות הפועל ובית``ר אשדוד המציגות פעילות טניס שולחן ענפה באשדוד תחת ניהולם של יוסי רוזנבלט וארקדי ברבר. החובט המבוגר ביותר הוא בן 85, גילו של ד"ר מכאל פאן שמשחק עדיין גם בליגה למקומות עבודה.
אין גיל לזה. בגיל 85 עוד משחק טניס שולחן
כרטיס השחקן של ד"ר פאן.

יש טניס שולחן באשדוד והוא לא רע בכלל. מה שהכי חשוב זה שאין לזה גיל. אחד הספורטאים הפעילים בענף בעיר הוא בן 85. שתי האגודות של הפועל ובית"ר אשדוד ממשיכות להפעיל את הענף בעיר.

אגודת הפועל אשדוד פועלת כבר מעל ל-50 שנה. בעבר הייתה חלק מעמותה כללית ביחד עם מספר ענפי ספורט קטנים. לקראת שנת 2000 החלה האגודה בניהול עצמאי של ענף טניס שולחן בלבד. לאחר מכן הוחלט על שיתוף פעולה עירוני עם אגודת בית"ר אשדוד. אולמות האימונים והמשחקים משותפים וכל השחקנים מרגישים כחלק ממשפחה מורחבת ללא קשר לקבוצה בה משחקים.

הפעילות מתנהלת בשני מרכזים: האחד עבור קבוצות הילדים, הנוער והבוגרים שאינם משחקים בליגות. האחר מרכז בעיקר את הפעילות המקצועית יותר של הבוגרים. בסה"כ חובטים בכדור למעלה חובטים וחובטות. גיל החובט המבוגר ביותר הוא 85, גילו של ד"ר מכאל פאן שמשחק עדיין גם בליגה למקומות עבודה.

שחקני טניס השולחן בעיר. (צילום: איגוד טניס השולחן)

5 מאמנים ומדריכים מרכזים את כל הפעילות כאשר אחד מהם הינו עולה חדש, מאמן בכיר שהגיע ארצה לפני חצי שנה.

בכל אגודה נרשמו בעונה הקודמת 5 קבוצות במסגרת איגוד הטניס שולחן:

הפועל: 1 בליגת העל, 1 בליגה הלאומית, 1 בליגה הארצית ו 2 בליגה א.

בית"ר: 1 בליגה הלאומית, 1 בליגה הארצית ו 3 בליגה א`.

מטרות עיקריות: קידום ענף הטניס שולחן הן בהיבט ההישגי תחרותי והן בהיבט העממי של מתן אפשרות למגוון אוכלוסיות לשחק את המשחק.

העמותה פועלת גם עם אוכלוסיות נכים שחלקם ייצג את המדינה במשחקים פראלימפיים. יעד אחר ולא פחות חשוב: אינטגרציה וחיבור בין אוכלוסיית עולים, בעיקר מארצות חבר העמים, ביחד עם האוכלוסייה הוותיקה. זה מתקיים כבר שנים ורוב השחקנים הוותיקים כמעט שולטים במספר לא מעט של מילים בשפה הרוסית.

הישגים

לאורך השנים שחקני האגודה זכו בלא מעט מדליות באליפויות ישראל בעיקר בקטגוריות הנערות והסניורים. קבוצת הנשים של ביתר אשדוד שיחקה בליגת העל במשך כמה שנים עד לפני שנתיים. קבוצת הבוגרים הבכירה של הפועל עלתה לליגת העל. היא גם הצליחה בעונה הקודמת לא לשרוד בליגה למרות שעד משחקי הפלייאוף לא ניצחה אפילו משחק ליגה אחד. את העלייה לליגה הבכירה חייבים לשחקן החיזוק מאוקראינה,יבגני פיסמני. ההישרדות בליגת העל בזכות שחקן שגדל באגודה מראשית דרכו, אלעד אברויה. הוא ניצח במשחק קובע 3:2 את צחי פרום מנתניה, ניצחון יקר וחשוב.

באשדוד גם עוד שתי קבוצות בוגרים בליגה הלאומית, שאחת מהן הגיעה בעונה שחלפה, למשחקי הפלייאוף לעלייה לליגת העל.

מנהל המועדון שעדיין משחק יוסי רוזנבלט: "לפני 48 שנים זכיתי באליפות ישראל לנוער עד 14. מאז החליטו באשדוד לטפח את הענף ובעצם בכל השנים שעברו פועל הענף עם התקדמות משנה לשנה. השחקנים הבולטים שגדלו כאן הם איציק לוי ומיקי קידר שייצגו בעבר הרחוק את נבחרת הבוגרים ואיריס קרונפלד בשנים האחרונות שאף היא ייצגה את נבחרות הקדטיות והנערות של ישראל. תחום הסניורים באשדוד בולט גם הוא : ויליאלם ויינשטוק, אלכס קורנמן ואנוכי , זכינו בעבר בתארים ארציים באליפויות ישראל לסניורים"

מימון הפעילות: הקבוצות נתמכות בעיקר ע"י רשות הספורט העירונית של אשדוד ועוד תמיכה מזערית של טוטו ווינר.

המטרה לשנים הקרובות : עם הגעתו של מאמן בכיר, גרגורי מגורדונוב, להקים קבוצת נוער מצטיינת שתשוב לליגת העל כפי שהיה עד לפני 3 שנים. מטרת המשנה היא להגדיל את מספר החובטים שמשתתפים בפעילות התחרותית, כדי להגדיל את ההקצבות של האגודה מצד אחד, ולסייע להגדלת תקציב האיגוד, מצד שני.

איש יקר שראוי לציון הוא יו"ר עמותת ביתר אשדוד, ארקדי ברבר. הוא למעשה האיש שאחראי על כל הרישומים, שיבוצי הקבוצות ונהול המשחקים של כל הקבוצות. אין קבוצה אורחת שהגיעה לאשדוד שלא זכתה להבחין בנהול הרציני , הסובלנות והנועם שמתבצע ב 30 השנים האחרונות.

פרטים ליצירת קשר:

יוסי רוזנבלט – 052-6180899 ארקדי ברבר – 052-3690609

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך