אשדוד על מפת המיחזור: סגן השר מזוז חנך את "מפעלי מיחזור עד הלום"

מדובר במפעל המיחזור הגדול באזור, השייך לקבוצת "טלאור כארדי", המפעל ייתן מענה לפסולת הבנייה, בעיקר של קבלני עבודות העפר והפיתוח באזור הדרום, והוא יפעל בשיתוף פעולה מלא עם המשרד להגנת הסביבה
אשדוד על מפת המיחזור: סגן השר מזוז חנך את "מפעלי מיחזור עד הלום"

אשדוד על מפת המיחזור. ביום חמישי החולף נרשם רגע חשוב בתחום הגנת הסביבה באזור הדרום בכלל ובאשדוד בפרט, עם הפתיחה של "מפעלי מיחזור עד הלום", הממוקם בצמוד לתחנות הדלק במתחם עד הלום. המפעל, השייך לקבוצת "טלאור כראדי", נחשב לחדיש ביותר בתחום המיחזור ויעניק פתרון מקיף לקליטה, מיון ומיחזור פסולת בנייה. היזמים ליאור וטל כראדי היו נרגשים מאוד במהלך הערב המיוחד, ורבים מאנשי העסקים בעיר, דמויות בכירות ואנשי מקצוע, הגיעו למתחם הגדול.

הערב היה מתוכנן בקפידה, עם קייטרינג עשיר, מצגת מקצועית ונאומים של דמויות מרכזיות. מי שהפיקו את האירוע הן מייזי אשוש, שעובדת שנים ארוכות בקבוצת "טלאור כראדי" ורוני פלד, האחות לבית משפחת כראדי, שאף הנחתה את הערב. קבוצת" טלאור כראדי" התרחבה מאוד בשנים האחרונות ובבעלותה מפעל מיחזור "פרח" (מפעל הפועל בהצלחה באזור התעשייה הצפוני), חברת שינוע מכולות ומשאיות "טלאור כראדי" (חברה שעובדת משדרות ועד הרצליה), ועתה כאמור את "מפעלי מיחזור עד הלום".

מפעל המיחזור "פרח" פועל מזה שלוש שנים, וזכה לכמה וכמה הישגים מרשימים סביב הפעילות הירוקה שלו, שתורמת למאבק בזיהום הסביבה. מנהלת אתר המיחזור מייזי אשוש, המוכרת מאוד בעיר בזכות הנמרצות המוכרת שלה, מספרת כי מפעל "פרח" הפך בשלוש השנים האחרונות למרכז פעילות משמעותי סביב הנושאים של בנייה ירוקה.

גם חברת השינוע וההובלות "טלאור כראדי" רשמה התקדמות משמעותית בתחום השינוע של מכולות ומשאיות ומבצעת עבודות בתחום זה בכל אזור הדרום והמרכז.
נחזור למפעל המיחזור החדש בעד הלום. מבחינת משפחת כראדי מדובר בסגירת מעגל. האב רחמים ז"ל פתח באותו מקום בדיוק עסק לפני 30 שנה, עסק שעבר גלגולים רבים, ובימים אלה בניו טל וליאור, סגרו מעגל והקימו מפעל מיחזור שאין רבים כמותו בארץ.

יזמי המפעל טל וליאור כראדי אמרו: "המפעל שלנו ייתן מענה לבעיית פסולת הבניין בישראל ובפרט לקבלני עבודות העפר והפיתוח, באמצעות מתן פתרונות חדשניים ומקצועניים. הפעילות שלנו תכלול שיתוף פעולה מלא עם המשרד להגנת הסביבה, איגודי ערים לאיכות הסביבה, רשויות מקומיות, אתרי הטמנה ועד לקוח הקצה, האזרח".

ברחבי הארץ נפתחו בשנים האחרונות מפעלי מיחזור לפסולת בניין, ומדובר כאמור במהלך שנעשה יד ביד עם המשרד להגנת הסביבה. הפיתוח הפיזי של מדינת ישראל מבוסס על אספקה שוטפת של חומרי גלם לענף הבנייה והסלילה. תמ"א 14א' צופה עלייה בדרישה עד כדי 1.3 מיליארד טון עד לשנת 2040, וההערכה היא שעוד מספר שנים יהיה מחסור בחרסית, גיר למלט, בזלת וחול. אחת הדרכים להתמודד עם המחסור הצפוי, הוא מיחזור פסולת הבנייה ושיווק החומר הממוחזר בענף הבנייה והפיתוח.

טל וליאור כראדי אומרים כי "החזון שלנו כקבוצה לא מסתכם רק בטיפול בפסולת הבניין וסילוקה, אלא גם לשקף את הסיפור של עולם הסביבה בפני תלמידים, סטודנטים ותושבי האיזור, כדי שיחד נייצר עולם טוב, בריא ואיכותי יותר לדורות הבאים".

סגן השר ירון מזוז אמר במהלך ערב פתיחת המפעל: "אני מברך על פתיחת המפעל החדש והמרשים הזה. המשרד להגנת הסביבה רואה בחשיבות רבה הקמת מפעלי מיחזור ברחבי הארץ, ואף תומך ברשויות וביזמים לקדם הקמת מפעלים שכאלה. תנופת הבנייה בארץ מביאה עלייה משמעותית בפסולת הבנייה, ומדובר במפגע סביבתי מסוכן מאוד, שאם לא נדאג לטפל בו בצורה מקצועית ויעילה, יסכן את איכות החיים של כולנו. בתקופה הזו אנו עושים הכל כדי למגר תופעות של פסולת בנייה שמושלכת בשטחים פתוחים ובערוצי נחלים, ומפעילים יד קשה נגד פורעי החוק. יחד עם זאת, או חייבים למצוא פתרונות נגישים ומוסדרים לקבלני הבניין להעביר את פסולת הבנייה ולהפיק ממנה בעתיד תועלת. זהו הפתרון הכלכלי והסביבתי הטוב ביותר לכולם, וחוסך למשק עלויות עצומות בשנה ובעיקר שומר על הסביבה שלנו".

אורי טל, מנהל בכיר במשרד להגנת הסביבה, אמר כי "המפעל החדש שנחנך היום מצטרף לנבחרת של 32 אתרים במדינת ישראל, ואמור לתת פתרון אמיתי ואיכותי לאזור הדרום. המשרד להגנת הסביבה יעביר חוק שיחייב את כל תושבי המדינה להביא את פסולת הבנייה רק למתקנים שכאלה, שיודעים לטפל בצורה מקצועית בפסולת ולהפוך אותה לחומר גלם".

האם רחל כראדי הוזמנה לבמה, יחד עם בניה, טל, ליאור וחגי, לטקס גזירת הסרט, ובכך המפעל המרשים הזה יוצא לדרך מקצועית מאתגרת מאוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך