המחדלים החמורים של צבי צילקר במתחם חוף הקשתות הגיעו לבג"צ

בית המשפט העליון יבדוק את התנהלות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט, פרקליט המדינה שי ניצן והמפכ"ל רוני אלשיך - האם חומרי חקירה שהוגשו סביב חריגות הבנייה והמעשים הפליליים במתחם חוף הקשתות, לא זכו לטיפול ראוי לאורך תקופה ארוכה
המחדלים החמורים של צבי צילקר במתחם חוף הקשתות הגיעו לבג"צ

עו"ד אבי הלוי, המוכר כפעיל ציבור באשדוד, פועל משפטית מזה שנים ארוכות מול החריגות החמורות בחוף הקשתות. למשפחתו יש עסק במתחם, והוא מכיר את הבעיות מהכי קרוב שאפשר. לאורך השנים האחרונות הוגשו חומרי חקירה אותנטיים למשטרת ישראל, על חשדות להתנהלות פלילית חמורה של גורמים בעיריית אשדוד בעידן צבי צילקר. עו"ד הלוי הופתע כל פעם מחדש שהחומרים החמורים שהגיש לא יצאו החוצה ולא הובילו לפתיחת חקירה מקיפה, שאולי הייתה חושפת מה גרם למחדלים החמורים הללו במתחם הקשתות, תוך כדי שהוא נותן יותר מקצה חוט ליחידה החוקרת, כדי לפצח את התעלומה רבת השנים. עו"ד הלוי מאמין שאם הליקויים ואי הסדרים יטופלו, כולל ביצוע צווי הריסה, ניתן יהיה לתת תוקף לתב"ע של מתחם הקשתות, ורק אז ניתן יהיה להעלות אותו על דרך חדשה – לשפץ, לפתח, להוציא היתרי בנייה ולתת לו למצות את הפוטנציאל שלו.

עו"ד הלוי פנה לאורך השנים במכתבים דחופים לכל מי שיכול לסייע להאיץ את פתיחת החקירה, אבל לא זכה לקבל תשובות ברורות, בלשון המעטה. הוא פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט, פרקליט המדינה שי ניצן והמפכ"ל רוני אלשיך, והשלושה הללו לא ביצעו לטענתו פעולות אופרטיביות לשינוי המצב.

בעקבות כך, עו"ד הלוי הלך הכי רחוק שאפשר והגיש עתירה לבית המשפט העליון, בטענה כי המשטרה והפרקליטות התעלמו מחומרי חקירה חדשים הנוגעים לחשדות לשחיתות לכאורה בעיריית אשדוד, ולניסיון לשיבוש הליכים שבוצעו לכאורה במסגרת זו.

בעתירה כתב עו"ד הלוי: "בקליפת אגוז יצוין כי מדובר בפרשה חמורה בה מר צבי צילקר, ראש עיריית אשדוד (כתוארו אז), ובכירים נוספים בעיריית אשדוד, עשו שימוש בכוח השלטוני שלהם לשם הדחת העותרת (אימו של עו"ד הלוי) ובעלה בעניין עדות שמסרו לרשויות המס, כנגד יזמים מקומיים, אשר הובילה להגשת כתב אישום פלילי כנגד אותם יזמים (בהם הורשעו בסופו של יום), כאשר העותרת ובעלה הפכו לעדים מטעם המדינה. ההדחה האמורה הייתה השלב הראשון בקשירת הקשר שקשרו בכירים בעיריית אשדוד עם אותם יזמים, לפגיעה בעותרת ובעלה, אשר החלה בפגיעה בפרנסת העותרת ומשפחתה, תוך שיתוק העסק שהפעילו עד לקטיעת פרנסתם, ובהמשך כללה שיתוף פעולה להטעיית מערכת המשפט כולה, הן בהליכי בג"צ ובימ"ש מנהלי, בעניין עתירות שהגישו העותרים כנגד מר צבי צילקר, ראש עיריית אשדוד (כתוארו אז) וכנגד עיריית אשדוד, והן במשפט אזרחי שהתנהל בין העותרת לבין אותם יזמים".

עו"ד הלוי כתב דברים קשים מאוד בעתירה שמתנהלת בימים אלה בג"צ: "קיים חשד למתן טובות הנאה ליזמים כנגד קבלת שוחד, ואשר באו לידי ביטוי הן בהענקת 'היתר' בניה להקמת פרויקט חוף הקשתות באשדוד, מכוח תכנית שלא קיבלה תוקף (וזו הגדרת מעשה זיוף בסע' 414 לחוק העונשין), בהיקף החורג בסטייה ניכרת, אף מאותה תב"ע חסרת תוקף ובהתבסס על תשריט בקשה תרמיתי של חישוב שטחים מזויף, ובהמשך אי גביית דרישות תשלומי ארנונה ומים, משך שנים ומחיקת חובות שהצטברו בהיקף של מיליוני שקלים.

העותר פנה, בעבר, מספר פעמים, למשטרת ישראל, והביא בפני משטרת ישראל את קיומן של החשדות השונים לעבירות פליליות. בסופו של יום החליטה משטרת ישראל, באמצעות יאח"ה, אף שלא לפתוח בחקירה וסירבה אף לזמן את העותר למסור גרסתו, ולו על מנת לבחון את מכלול החומר והראיות, חרף הודעתו כי הינו נכון להעמיד עצמו לחקירה ומסירת עדות מפורטת מטעמו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך