גבי כנפו: "אלי לחמני פעל בצורה לא תקינה בתאגיד המים יובלים"

אלי לחמני העלה לדף הפייסבוק שלו פוסט רווי השמצות נגד תאגיד המים "יובלים", כולל קריאה לסגירתו. ממלא מקום ראש העיר עו"ד גבי כנפו, העומד בראש תאגיד "יובלים", הגיב בצורה חריפה: "מדובר בתעמולת בחירות פופוליסטית, נגועה ונקמנית, של מי שלו חשבון פתוח עם תאגיד 'יובלים', וזאת לאחר שנאלץ לעזוב את התאגיד בניגוד לרצונו, לאחר תקופה קצרה ביותר"
גבי כנפו: "אלי לחמני פעל בצורה לא תקינה בתאגיד המים יובלים"
"אלי לחמני פעל בצורה לא תקינה בתאגיד המים יובלים"

תאגיד המים "יובלים" עומד במרכזו של ויכוח מילולי חריף בין ממלא מקום ראש העיר עו"ד גבי כנפו לחבר המועצה אלי לחמני. הכל החל לאחר שלחמני פרסם פוסט קשה נגד "יובלים". לחמני כיהן במשך תקופה קצרה יחסית כיו"ר התאגיד, בזמן שהיה בקואליציה העירונית, וטוען היום כי התאגיד אינו מנוהל בצורה תקינה, לא מעניק שירות ראוי לתושבים, והוא יפעל לפירוקו.

עו"ד גבי כנפו, שמוביל את דירקטוריון "יובלים", הגיב בחריפות לדבריו של לחמני: "מדובר בתעמולת בחירות פופוליסטית, נגועה ונקמנית, של מי שלו חשבון פתוח עם תאגיד 'יובלים', וזאת לאחר שנאלץ לעזוב את התאגיד בניגוד לרצונו, לאחר תקופה קצרה ביותר נוכח התנהלות בלתי עניינית ובלתי מקצועית כיו"ר התאגיד. מר לחמני מתיימר בחודשים הספורים בהם כיהן כיו"ר התאגיד להיתלות באילנות גבוהים שאינם נחלתו. תאגיד 'יובלים' פעל במקצועיות, ביעילות, בנורמות הגבוהות ביותר ועל פי כל דין לאורך כל הדרך. מר לחמני לא השכיל להבין את תפקידו כיו"ר התאגיד. בכניסתו לתפקיד הוא עבר קורס דירקטורים, מה שמראה שהיה חסר לו את הידע והמקצועיות הנדרשת".

עו"ד כנפו הוסיף ואמר בעניין זה: "מר לחמני מתהדר בפרסומיו כי הוא פעל לייעל בזמנו בחודשיו הספורים כיו"ר תאגיד, אך לצערנו דברי הבל הם, וההוכחות הכתובות מראות כי לא חידש דבר וכי ב'יובלים' הייתה לאורך כל הדרך משנה סדורה לממשל תאגידי, שכוללת מבנה ארגוני צר ויעיל ותוכניות השקעה שהיו קיימות הרבה לפני הגעתו של מר לחמני לתפקידו כיו"ר התאגיד במשך מספר חודשים מועט. מר לחמני היה צריך לבצע פעולות בודדות בכדי לראות את ההצלחות של תאגיד המים 'יובלים' אשדוד בכל הנושאים בהם התאגיד מוסמך לפעול, כמו לדוגמא לבדוק את הביקורת היסודית והרחבה שערכו רשות המים במרכז הגבייה ונמצא כי "עובדי התאגיד הם בעלי תודעת שירות גבוה אשר מטרתם לשפר את השירות לתושבים ולייעל את עבודת התאגיד" (מתוך דברי הסיכום והמסקנות של דו"ח ביקורת רשות המים). יעידו על כך מאות מכתבי התודה של לקוחות התאגיד, המספרים על חווית שירות יעילה, מהירה, אדיבה ומקצועית".

עו"ד כנפו סיכם ואמר: "מר לחמני פעל בתקופתו הקצרה בה כיהן כיו"ר באופן שלא לפי ממשל תאגידי תקין ורב הנסתר על הגלוי. פקידי 'יובלים' מצאו עצמם במאבק בלתי פוסק לשמור על נורמת השוויוניות, התקנות והחוקים המחייבים אותם מפני התנהלות מר לחמני. מעבר לכך, תאגיד המים 'יובלים' אשדוד ידוע כאחד התאגידים המקצועיים, היעילים ובשל כך מבקשות רשויות שונות להצטרף אליו. פניות כאלו נעשו לא אחת על ידי הממונה על תאגידי המים ולא פעם הדפנו את הבקשה כדי לתת את השירות המיטבי ביותר לתושבי העיר אשדוד. מר לחמני פועל בשיטה הפופוליסטית הנמוכה ביותר, בכך שידוע לו כי תעריפי המים וכללי המים נקבעים על ידי כנסת ישראל ורשות המים, ואין לתאגיד כל אפשרות לסטות מהחובות שמוטלים עליו. לצערנו מר לחמני, גם לאחר מספר חודשים ספורים כיו"ר התאגיד, עדיין לוקה או רוצה ללקות בחוסר ידיעה בסיסי לגבי התנהלות החוקית של תאגידי המים במדינת ישראל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך