חמאס מפיץ תוכנת ריגול המתחזה ל"צבע אדום"

חברת הסייבר הישראלית קליירסקיי חשפה מזימה של ארגון הטרור חמאס לרגל אחרי ישראלים באמצעות אפליקציה מתחזה לצבע אדום
חמאס מפיץ תוכנת ריגול המתחזה ל"צבע אדום"
צילום: Clearsky

שימו לב: מתקבפת סייבר של החמאס, חברת הסייבר הישראלית קלירסקייל טוענת כי חשפה ניסיון של החמאס להשתיל רוגלה בסמארטפונים של ישראלים, וזאת באמצעות אפליקציה שמתחזה לאפליקציית צבע אדום. על-פי חוקרי האבטחה של קליר סקיי, ייתכן ומתקפת הסייבר נמצאת רק בשלביה הראשוניים ותפיסה זו עשויה לסכל הדבקתם של ישראלים נוספים.

מנכ"ל Clearsky בועז דולב מסר כי: "במסגרת פעילות הניטור שלנו גילינו את האתרים המתחזים שמובילים להורדת תוכנה זדונית. כאשר מורידים את האפליקציה, היא משתלטת על הטלפון הסלולרי ומאפשרת למפעיל לעקוב אחר המכשיר, ליטול את מיקומו, לבצע צילומים, הקלטות שמע, ולבצע באמצעותו שיחות, משלוח הודעות וכל פעולה אחרת שהמכשיר יודע לבצע". לדבריו, "על פי סדרה של נתונים שנאספו, ניתן לראות כי חמאס תזמן את המתקפה כזרוע הסייבר של מתקפת הרקטות הנוכחית על ישראל".

עוד הזהיר דולב כי:. "יש להוריד אפליקציות אך ורק מחנויות האפליקציות הרשמיות", לגבי מי שהוריד את האפליקציה למכשיר הטלפון שלו, אז הבשורות לא מעודדות בשלב זה ונראה כי לא ניתן למחוק את הרוגלה בטלפון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך