לידת הטיול המיוחד

מה, את טסה עם נועם לחו"ל? איך תסדרו עמו בטיסה ובמסלולים? לפי השאלות של כולם/ן, הנסיעה ,כביכול, הצריכה ממני התארגנות, כמו שיגור כרומוזום נוסף אל החלל לעבר ירח רצוי אך בלתי מושג... ומדוע כביכול?
אישה מחובקת עם ילד

משום שהתכנון שלנו היה תכנון רגיל במיוחד, לא הוא לא כלל שום הערכות, המתחשבת בצרכי נועם (למעט המזון). הטיול נערך במסלולים ובאטרקציות משפחתיות, ומבחינתנו נועם, כמו הכרומוזום בגופו, יהא תוספת משובחת לטיול. לא יותר ולא פחות.

בליל הטיסה הגברבר קם כמו כולן, בשעה 4:00 לפנות בוקר, עלה להסעה, חגג את הנסיעה לנתב"ג עם אחיותיו, נהנה בדיוטי-פרי, עלה למטוס, התפעל מהנסיקה לשמיים עד לנחיתה בשוויץ. שם עלה לרכב השכור עד הגעתנו אל הבית ב"יער השחור", כששם עלה במרוצה לבחור את מיטתו. כלומר, שידר עסקים כרגיל, ויתרה מזאת בכל מסלול ובכל מקום הוא היה הראשון לעשותו, ותמיד רצה לטעום עוד והרבה מכל דבר.

הפתעה? ממש לא, גאווה? ממש כן! ניתן להעיד ולומר, שלהבדיל מרגע לידתו, לידת הטיול הייתה אחרת לחלוטין. במה ומדוע? "לידת הטיול המיוחד" הייתה שונה, כיוון שאנחנו ההורים שלטנו בה. אנחנו ההורים תכננו אותה מתחילתה ועד סופה. מבחינתנו אנחנו "הרופא/ה" של כירורגיית מבצע זה, ולכן הדבר היחיד שיכול היה להפתיע אותנו הוא לא במה הילד שלנו "לא יצליח", אלא עד כמה ועד לאן הוא יהא מוצלח. ושוב את המבחן החברתי-תודעתי הנוסף הזה נועם פרץ, נסק מעלה-מעלה ועבר אותו בהצלחה ובגאווה. הלך, עלה, קפץ וניתר בהנאה עילאית בכל מסלול נחל, מפל ומתקן.

נועמיקו נהנה עד מאוד, ועשה לנו את החוויה למרנינה ולמיוחדת שבעתיים בכלל ובפרט מול אחיותיו "הקוטריות". המלצתי מתוך גלגולו של טיול משפחתי ראשון ומיוחד: היו גמישים, שחררו, נערו, אווררו מעליכם משא כבד של דעות קדומות. אל תתנו להן לחדור אל נשמתכם ואל תוך ת/פיסת עולמכם/ן. פתחו גישה מאפשרת, המבינה כי כל אחד יכול, בתנאי שאנחנו נהווה עבורו בסיס המראה עם מסלול מיטבי, נקי מדעות קדומות. וזה כל הקסם, שמתעצם והולך בכל תוואי ובכל דרך.

כן, זה לא היה רק תכנון הנסיעה המשפחתית הראשונה לחו"ל, אלא בניית טיול משפחתי המכבד כל ילד וגם אם הוא מיוחד. ובזכות הגישה הזו התכנון ולידת הטיול המשפחתי היו בנינוחות גמורה וללא מכאובים של צירים וקשיים למיניהם. בזכות ההכרה וההבנה שנועמיקו הוא שווה בין שווים, היינו בטוחים כי יציאתנו מחוץ לגבולות המדינה תאפשר גם שם לנועמיקו להמשיך ולפרוץ כל אתגר. רק לא הצלחנו לנבא, שהקושי היחיד שיהווה אתגר בפנינו הוא כיצד להורידו מהאטרקציות, וכיצד להסביר לו כי זהו, היום הסתיים וחוזרים לבית השכור לנוח לקראת יום המחרת. תשעה ימים היינו בטיול משפחתי, שבזכות נועמיקו הפכו לתשעת ימי לידה משובחים…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך