בועדת הכספים של הכנסת דנו במצבה הכספי של בית החולים אסותא באשדוד

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד שגר בסמיכות לעיר וכבר ביקר בבית החולים בעבר אמר במהלך הישיבה "ללא עזרה של משרד האוצר בית החולים אסותא באשדוד עלול להסגר"
בית החולים אסותא.
ביה"ח אסותא.

בועדת הכספים דנו היום במצבם הגירעוני של בתי החולים בישראל. נציג בתי החולים של "כללית" סיפר בדיון כי בשל הגירעונות התקציביים בתי החולים עובדים רק מחצית מהיממה (עד שלוש) וכתוצאה מכך עשרות אלפי חולים נאלצים להמתין חודשים ארוכים לניתוחים ופרוצדורות רפואיות.

בדיון קרא ח"כ זוהר למשרד האוצר לפתוח את הכיס ולהגדיל את התקציבים לבתי החולים בפריפריה. הוא ציין כי לבית החולים הציבורי החדש אסותא באשדוד, אושרו 600 תקנים למיטות אבל תוקצבו רק 300 מיטות. בפועל, תושבי הדרום שעבורם הוקם בית החולים ממשיכים להישלח לבאר שבע, אשקלון ומרכז הארץ ולא מקבלים את השירותים לשמם הוקם בית החולים. בית החולים שנועד לטפל בתושבי הדרום נמצא בגירעון כלכלי של 150 מיליון ש"ח וללא סיוע מהאוצר הוא עלול להיסגר. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הבטיח בדיון: "לא אתן לבית החולים אסותא ליפול".

בהמשך דרשה ועדת הכספים מנציגי האוצר להגדיל את תקציב בתי החולים הציבוריים למיליארד שקלים לפחות. ח"כ זוהר הזהיר: "אם האוצר לא יכניס את היד לכיס, המצב החמור יסכן חיי אדם"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך