מי תובע את נמל אשדוד ב- 4.5 מיליארד שקלים?

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה אמש נגד נמלי אשדוד וחיפה בשל הנזקים שנגרמו למשק מההשבתות שביצעו העובדים, התביעה מעריכה אותם ב-4.5 מיליארד שקל ודורשת לתבוע ע"כ
נמל אשדוד - צילום: אוהד צויק

בקשה לתביעה ייצוגית על סכום עתק של 4.5 מיליארד שקל נגד נמל אשדוד ונמל חיפה הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים בשל שיבושים שהתרחשו בעבודה השוטפת וההשבתות שנקטו עובדי הנמלים. לפי התביעה, על חברת נמל אשדוד וחברת נמל חיפה לפצות במיליארדי שקלים את נפגעי השביתות, העיצומים והשיבושים של הנמלים כך פרסם אמש אתר 'גלובס'.

בבקשה שהגישו עורכי הדין ד"ר איתמר מירון, ירין ראובן ואלחנן מירון, בשמם של התאחדות הסוחרים, יבואנים, צרכנים ועמותות ציבוריות, נטען כי על הנמלים לשלם פיצויים בגין מאות ימי שיבושים, עיצומים ושביתות הפראיות בשנים האחרונות, אשר גרמו נזקים של מיליארדי שקלים ללקוחות הנמל ולכלל המשק. בהתאם לחוות-דעת כלכליות שהוצגו בבקשה, הנזק הישיר לכלל הקבוצה הנפגעת מוערך לכל הפחות בכ-4.5 מיליארד שקל.

התובעים טוענים כי חברות הנמלים היו שותפות להשבתת הפעילות בנמלים ולא פעלו נגדה, משום שהיה להן אינטרס ממשי בהפעלת לחץ על המדינה כדי לשפר את מעמדן בתחרות העתידית מול הנמלים החדשים. לפי התביעה, בכך שהיו שותפות במחדל לשיבושים, חברות נמל אשדוד ונמל חיפה עברו על חובותיהן להפעיל את הנמל ולהבטיח "מתן שירותי נמל ברמה ההולמת את צורכי הנמל, לקוחותיו והמשתמשים בו", כפי שנאמר ברישיון ההפעלה.

לסיום טענה התובעת כי חברות הנמלים נמנעו אפילו לנסות לעשות שימוש במספר רב של סנקציות וצעדים אשר היה בהם למנוע או להפחית את הפגיעות חמורות בקניין הלקוחות, כגון הליכים משמעתיים נגד כלל העובדים אשר לא נשמעו לצווי בית הדין לשוב לעבודה, ותביעות נזיקיות נגד שובתים לא חוקיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך