אסותא אשדוד בגירעון ענק של 150 מיליון שקל

בית החולים פתח את שעריו חגיגית רק לפני שנה - וכבר נקלע למשבר פיננסי קשה, ומבקשים את עזרת המדינה בכדי להתגבר על המצב

לפני שנה בדיוק שעריו של בית החולים הציבורי החדש אסותא אשדוד נפתחו בחגיגיות ובהתרגשות, חמישה חודשים מאוחר יותר, בחודש נובמבר 2017, החל בית החולים לפעול באופן מלא, אך אמש אתר TheMarker פרסם הי בית החולים נמצא במשבר פיננסי קשה, עם גירעוןשל בין 150 ל-200 מיליון שקל.

במשרדי האוצר והבריאות מנהלים באחרונה דיונים בנושא, ובודקים כיצד להתמודד עם המצב, והאם הפתרון יכלול גם שינוי בבעלות על בית החולים – שכיום מוחזק על ידי החברה הפרטית אסותא מרכזים רפואיים – חברה בת של מכבי שירותי בריאות.

אחד הפתרונות שעל הפרק הוא להוציא את בית החולים מבעלותה של אסותא, ולהעבירו לבעלות קופת החולים מכבי.

הגורם הראשון, שהיה צפוי, הוא שבבית החולים ישנן 300 מיטות בלבד, כך שההוצאות על הנהלה ותפעול, שדומות לאלה שרושמים בתי חולים אחרים, מתחלקות על הרבה פחות מיטות. אין כיום שום בית חולים ציבורי בסדר גודל מצומצם שכזה בישראל, שמצליח להיות מאוזן תקציבית.

נושא נוסף שאולי גרם להעמקת הגירעון של אסותא אשדוד הוא סטנדרט הבנייה הגבוה, והסגנון המפואר יחסית של מגדל האשפוז בבית החולים – אחד ממקורות הגאווה של המוסד הרפואי. בנוסף, קיים ויכוח לגבי עלות גיוס הרופאים והאחיות לבית החולים החדש. לטענת כמה מקורות במערכת הבריאות, אסותא אשדוד נדרשה לפתות אנשי צוות רפואי בתנאים מועדפים כדי שיסכימו לעזוב את מקומות העבודה הקודמים שלהם, ולעבור לבית החולים החדש.

מאסותא נמסר: "בית החולים הציבורי אסותא אשדוד מספק מענה רפואי ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, ובין כתליו ניתן לפגוש את בכירי הרופאים בארץ, המשתמשים בציוד הרפואי המתקדם ביותר. בית החולים מכיל 300 מיטות בלבד, ומוגדר כבית חולים קטן, אך על מנת להמשיך ולשרת את תושבי האזור ולפעול באופן יעיל עליו להכפיל את גודלו ולהגיע ל-600 מיטות".

ממשרד הבריאות נמסר: "המשרד מכיר בצורך לייצר אסדרה בתקציבי בתי החולים הציבוריים באופן כולל והעניין נמצא בדיונים בין המשרדים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך