הזיהום בחוף הים: המדינה מאשימה את נמל אשדוד

המדינה מאשימה את הנמל בכך שלא דיווח על דליפת שמן לחוף הים בסדר גודל של 150 ליטר, כתב האישום הוא גם נגד מוריס מור ראש מחלקת ים בנמל
נמל אשדוד
צילום:יח'צ נמל אשדוד

הזיהום בחופי הים של העיר אשדוד הדאיג את התושבים, וכעת מתברר כי חברת נמל אשדוד ומוריס מור, ראש מחלקת ים בנמל, מואשמים בהפרת חובת הדיווח על הזרמת שמן לים, ועל כך יצא כתב אישום נגדם מטעם המדינה.

בכתב האישום, שהוגש (26.7.18) לבית משפט השלום באשדוד, נכתב כי ב-2.7.17 הפליגה גוררת מדגם "שמשון" לנמל אשדוד. במרחק של 12 ק"מ מנמל אשדוד היא התנגשה בחוות דיג, חבלים מהחווה פגעו בגוררת ו-150 ליטר שמן דלפו לים.

על פי כתב האישום מיד לאחר התאונה דיווח קברניט הגוררת על דליפת השמן למור, מנהלו הישיר ששימש כממלא-מקום רב החובל בנמל אשדוד. הקברניט ביקש ממור לדווח על האירוע גם למנהל הספנות והנמלים ולאגף ים וחופים במשרד להגנת הסביבה, בהתאם לחובת הדיווח שבתקנות. מור הבטיח לדווח אך לא עשה זאת, ולא דיווח גם לחברה הפועלת בנמל ואשר יכולה הייתה לספוג את השמן – טוענת המדינה. כתב האישום הוגש באמצעות עו"ד יונתן גור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך