מצב אנוש, אבל…

"לא מגיע לנו להישאר", "נגזר עלינו לרדת ליגה" ו-"זה מה שקורה למי שלא מנצח 14 משחקים", הם רק חלק מהביטויים הקשים שנשמעו במתחם חדרי ההלבשה בתום משחק ההפסד בשבת האחרונה להפועל פ"ת, שלמרות הניצחון ירדה לליגה הלאומית וככל הנראה לקחה איתה את מ.ס. אשדוד. אנשי המועדון הסתובבו בפנים חתומות, מסרבים לדבר, מסרבים להאמין. לראשונה העונה, במחזור הסיום, ירדו מתחת לקו האדום, זה שמוביל לליגה השנייה.

דווקא אחרי מחצית ראשונה מאופסת, נפתחה המחצית השנייה בסערה עם שער יתרון של האורחים מפ"ת. השער דווקא עורר את שחקני אשדוד, שמצאו את השוויון אחרי פחות מ-5 דקות מבישול נפלא של אינברום לניב זריהן שכבש עם העקב שער נדיר. השוויון העיר לא רק את השחקנים אלא גם את היציע, שהחל לעודד ולדחוף את השחקנים שתקפו בחמת זעם את שער האורחים. אינברום, בלו ופטי רשמו החמצות מסמרות שיער לפני שבעיטה חופשית מיותרת ממרכז השדה מצאה את הבלם טוקורה והובילה לשער נוסף של פ"ת, שקבע 2:1. גם הפעם השיגו שחקני אשדוד שוויון די מהיר, הפעם היה זה מיכאל אוחנה בבישול נהדר לזריהן, שלא התבלבל מול השער. בשידור חוזר, שוב הייתה זו בעיטה חופשית שמצאה את טוקורה, שהוכשל ברחבה ואת הפנדל תרגמו האורחים ל-3:2 ממנו אשדוד כבר לא חזרה, ופתח תקווה עוד הגדילה את היתרון בדקה ה-87 ו-4:2 עצוב בסיום.

יותר מדי דברים קרו בשבועות האחרונים סביב מ.ס. אשדוד. מחאת האוהדים, החלפת החולצות, הורדת (והחזרת) הנקודות ותחושה של כדור שלג המתגלגל ואוסף אליו את כל הצרות והקשיים שיכולים להיות, כשמעל הכל מהבהבת לה עובדה פשוטה, רצף חסר תקדים של משחקים ללא ניצחון, 14 במספר, במהלכם כבשה הקבוצה רק 8 שערים וספגה 25. רצף שהוביל את הקבוצה מהמקום החמישי, עם איום משמעותי על המקום המוביל לליגה האירופית, עד למקום המוביל לליגה הלאומית. הנתון המדהים הוא שעד למשחק האחרון, הכל היה עדיין תלוי במ.ס. אשדוד, והאמת זה לא היה רחוק מלהימשך כך עוד שבוע. אילולא שער הניצחון של סליחי מהפועל חיפה על רעננה בדקה ה-90, הפועל חיפה הייתה אמנם משתווה בנקודות לאשדוד, אך בזכות הפרש שערים עדיף, עדיין הייתה אשדוד ממוקמת מעל חיפה בטבלה, מה שכאמור לא קרה.
אך זה מוביל אותנו לתרחישי המחזור האחרון. כאמור, לאשדוד (18-) הפרש שערים טוב מזה של הפועל חיפה (22-), כאשר לחיפה 2 נקודות יותר מאשדוד, כשנותר עוד מחזור אחד לסיום העונה.

צילום: פבל
צילום: פבל

תרחיש מספר 1:
מ.ס. אשדוד לא מנצחת את הפועל תל אביב בבלומפילד. במקרה כזה אשדוד יורדת ליגה, ללא קשר לתוצאת המשחק של הפועל חיפה, או כל משחק אחר.

תרחיש מספר 2:
אשדוד מנצחת בבלומפילד, הפועל חיפה מנצחת את נתניה. גם במקרה כזה אשדוד יורדת ליגה, מאחר ופער שתי הנקודות נשמר. על זה נאמר: "מעט מדי, מאוחר מדי".

תרחיש מספר 3:
מ.ס. מנצחת בבלומפילד, הפועל חיפה לא מנצחת את נתניה. הנס בהתגלמותו. הודות להפרש השערים העדיף, גם אם חיפה תסיים בתיקו, ניצחון אשדודי ישאיר את מ.ס. בליגה למרות שהשתיים יסיימו עם אותו מספר נקודות. אופטימיות זהירה

"נילחם עד הסוף"

"כלום לא נגמר וכל עוד יש לנו סיכוי אנחנו נילחם עד הסוף", כך אמר המאמן ניר קלינגר לשחקנים בסיום המשחק, "ככה חונכתי וזה בדיוק מה שאני מצפה מכם לעשות כי אתם שחקנים מקצועניים ואנחנו חייבים להאמין ולהילחם עד הסוף".

מי שעוד שידר אופטימיות לקראת המשחק הוא הקפטן יא-יא פטי שאמר: "אנחנו נילחם עד הרגע האחרון כי יש לנו עוד משחק אחד ובכדורגל הכול יכול להשתנות בדקה. אנחנו תלויים קודם כל בעצמנו כי כל הקבוצות האחרות מקצועניות. יש לנו שתי נקודות מהיריבה שלנו ואנחנו נילחם עד הסוף. זה לא קל להגיע במומנטום שלילי, אבל אנחנו מנסים לשחק ואם ננצח את הפועל ת"א אנחנו יכולים להישאר".
מצד אחד, מאמינים באשדוד כי רצף המשחקים ללא ניצחון יכול וצריך להסתיים בבלומפילד, כשלראשונה העונה הקבוצה כבר לא תלויה בעצמה, אבל לא יכולה להרשות לעצמה כל תוצאה פרט לניצחון. הפועל חיפה שצברה שני ניצחונות רצופים תארח את נתניה, שעלולה לעלות עם מוטיבציה להוכיח לכל הליגה שהיא לא מוותרת בקלות, ולמרות כל מה שעובר עליה בתקופה האחרונה היא קבוצה מקצוענית וקבוצה טובה שלא תפסיד להפועל חיפה.

מצד שני, יש הרואים במומנטום החיובי של חיפה סימן לכך שהם לא ימעדו ברגע האמת, וינצחו גם את נתניה שאיבדה עניין בליגה, ובכך יסדרו לעצמם עונה נוספת בליגת העל. כך שלא משנה אם אשדוד תנצח או לא, זה בעצם יהיה חשוב רק לסטטיסטיקה, וכזו שתישמר לפחות שנה שלמה בה לא תשחק הקבוצה בליגה הבכירה.

באופן רשמי, סרבו כמובן באשדוד לעשות סיכומים או להתייחס בצורה זו או אחרת לעונה הבאה. שלא לציטוט אמרו גורמים במועדון כי גם במקרה של ירידת ליגה, צפוי רוב הסגל להישאר ולהוות בסיס חזק לקבוצה שתחזור לליגת העל באופן מיידי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך