לקראת מלחמה: צה"ל וחמאס נערכים ל- 48 שעות גורליות

בישראל ובחמאס מעריכים שסוף השבוע הקרוב בעזה יהיה סוער וגורלי מאוד עבור המלחמה שבפתח, כאשר הסיכוי שתפרוץ כזו תלוי מאוד במה שיתרחש בימים הקרובים
פרוייקט מיוחד: 3 שנים ל"צוק איתן"
צילום: דובר צה"ל

בכירים במערכת הביטחון ששוחחו הבוקר עם 'ידיעות אחרונות' מעריכים כי כל ההערכות מצביעות על כך שאנחנו עומדים בפני עוד סוף שבוע סוער בגבול עזה, אלא שהפעם זה יכול להיות קריטי לגורל הרצועה.

גם בישראל וגם בחמאס מזהים את 48 השעות הקרובות כשעות מבחן, חמאס העמיד את כוחותיו בכוננות עליונה ולהבדיל גם פיקוד הדרום תוגבר ונמצא במוכנות גבוהה לקראת אפשרות של הידרדרות ביטחונית.

הנחת המוצא היא שבהפגנות שיתקיימו היום לאורך הגדר לא ישתתפו עשרות־אלפים כבעבר, אבל שרמת האלימות של המפגינים תהיה גבוהה יותר. זאת, בין השאר משום שבשבועות האחרונים רמת האלימות בהפגנות הללו הולכת וגוברת, וכוללת גם השלכת רימונים, מטענים, יותר ניסיונות לבצע פיגועים נגד המכשול החדש שצה"ל בונה ליד הגדר, וגם ירי צלפים. יש להניח שפרובוקציה דומה אם תתרחש היום תסתיים בעימות בעוצמה אחרת.

הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות מעריך כי "אתמול כבר החלו לעשות במטכ"ל ובפיקוד הדרום הערכות מצב. במסגרת זו מנתחים כל אמירה וכל תנועה של ראשי חמאס ושל אנשיהם בשטח. המלחמה עדיין לא נמצאת על אוטומט, אבל האצבע כבר מונחת על ההדק וכל סטייה אלימה של חמאס בסוף השבוע הקרוב תימדד בסרגל צבאי ומדיני מדויק".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך