הספר המרגש של רפ"ק שי יאסו

במעמד רבנים, קציני משטרה בכירים ודמויות בולטות מהקהילה האתיופית, התקיים ערב הצדעה מרגש לרפ"ק עו"ד שי יאסו, לרגל הוצאת ספרו השלישי "כנפי שחר", המתאר את עלייתם של יהודי אתיופיה לישראל
הספר המרגש של רפ"ק שי יאסו

מעמד מכובד התקיים לרגל הוצאת הספר "כנפי שחר", המתאר את חלום מסעם של יהודי אתיופיה לארץ ישראל, אשר משפחות רבות הגשימו את חלומם ונעו ימים ולילות בדרכים מסוכנות. למרות הקשיים ואובדן החיים, אצל חלק מהמשפחות, לא התייאשו והמשיכו ולא איבדו את התקווה, עד אשר שפכו ליבם בתפילה כמים, וזכו להגיע לירושלים.
את הספר כתב וחיבר רפ"ק עו"ד שי יאסו, בעל תואר ראשון בקרימינולוגיה ותואר שני במדעי המדינה. סבו רבי יצחק זצ"ל כיהן כראש קהילת "ביתא ישראל".

ברחבת הכניסה למרכז "אנדנת" – בית תרבות לקהילה האתיופית, אשר שם התקיים הכינוס, נערכה תערוכה בה הוצבו פריטים מקוריים המסמלים את חייהם האותנטיים של יהודי אתיופיה, לצד עמודי רול אפ המתארים בתמונות בכיתוב נרחב את סיפורם של יהודי אתיופיה במשך למעלה מ-2000 שנים.
לפני הכינוס התקבל רפ"ק עו"ד ר' שי יאסו אצל הראשון לציון רבי שלמה עמאר, רבה של ירושלים, אשר בירכו בחביבות רבה ואף שלח מכתב ברכה מרגש במיוחד לטקס, בו מזכיר בהערכה רבה את יהודי אתיופיה, אשר זכו להגיע אל המנוחה ואל הנחלה בארץ ישראל.

בספר מובא חיי הקהילה היהודיים והמנהגים העתיקים שנשמרו במשך אלפיים שנות גלות, ועל הערכה הגדולה לדמותו הגדולה של מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל, אשר נלחם בפסקו ההלכתי המפורסם למען יהודי אתיופיה שהם יהודים וכתב: "שחייבים להצילם מטמיעה ומהתבוללות, ולהחיש עלייתם ארצה, ולחנכם ברוח תורתנו הקדושה, ולשתפם בבניין ארצנו הקדושה, ושבו בנים לגבולם…".

במעמד השתתפו הרב ראובן וובשת רבה של יהדות אתיופיה, ראש המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, רבנים חשובים, רבנים וקייסים מהקהילה, נציגים מפיקוד משטרה ועוד.
הדוברים דברו בשבחו של חתן הערב רפ"ק עו"ד שי יאסו, אשר ידוע כאיש צנוע אך פועל רבות בתוך הקהילה כשהמוטו העיקרי אצלו, הוא לפעול ולעשות בדרכי נועם בכל שלב ושלב ואכן ראוי הוא להיות כסמל ודוגמא אצל כולנו.

ניצב אלון לבבי, ראש אגף השיטור, אמר בדבריו: "אני מכיר הרבה מאוד שנים את שי היקר, זה כבר ספר שלישי שהוא מוציא. שי הוא קצין מאוד מוכשר במשטרת ישראל, הוא מוביל במחלקת שיטור הקהילתי את העולם הזה של הקשר במשטרת ישראל ליוצאי קהילת אתיופיה, הוא עושה עבודה נהדרת, מביא את הלב והנשמה לתוך המשימה המאוד חשובה הזאת".
בתו הקטנה של רפ"ק עו"ד שי יאסו, הפתיע כאשר נשאה דברים נרגשים, ובמילותיה תיארה את הערגה והכיסופין שהיו למשפחתה במשך הדורות להגיע לארץ ישראל. עוד הזכירה שהספר "כנפי שחר" נכתב במשך תקופה, ועוסק על תקופת הכמיהה והעליה של יהודי אתיופיה לארץ ישראל והשתלבותה של הקהילה בארץ ועוד.

בשיאו של הערב, נשא דברים נרגשים רפ"ק עו"ד שי יאסו, בו הודה לכל האורחים שטרחו והגיעו, כן הודה לכל המסייעים להצלחתו של הערב בהוצאת הספר וכל קיום הערב על כל פרטיו הקטנים ביותר. בקצרה תיאר על הזכות הגדולה שנפלה בחלקו להוציא לאור את ספרו "כנפי שחר", שהוא ספרו השלישי כאשר קדמו לכך ספריו 'מנחת שי' ו'בוקר חדש'.
בערב הוקרן סרט ראשוני קצר ומרגש הנושא את הכותרת "אחים לא שוכחים", הסיפור שלא סופר על פעילות השייטת, חיל הים והמוסד בעליית יהודי אתיופיה. כמו כן התקיים פאנל בין דני לימור, אייל גרמאי ודסטה ברק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך