עובד נמל אשדוד נפל על גבו בבטן האוניה ויקבל 4 מיליון שקל

העובד נפל מגובה משמעותי בזמן שהיה עסוק בפריקת ציוד בבטן האוניה, ונפגע באופן חמור בגבו. משרד עורכי הדין גונטמכר הילל-טבול יצג את העובד בהליך המשפטי המורכב, ובסיומו הוא קיבל מחברת הביטוח סכום של 4 מיליון שקל
נמל אשדוד מבפנים

ג' הגיע לפני כשנתיים ליום עבודה שגרתי בנמל אשדוד. הוא עבד כסוואר ובאותו בוקר נכנס לבטן אוניה גדולה והחל בהליך של פריקת ציוד כבד. בשלב מסוים ג' איבד את שיווי המשקל בגלל משקל כבד שהחזיק, ונפל מגובה משמעותי כשהוא נאנק מכאבים וסובל מנזק משמעותי בגבו. כוחות רפואה שהגיעו במהירות למקום פינו אותו לבית החולים, והוא עבר תהליך שיקומי ממושך עם פגיעה שבאה לידי ביטוי עד היום.

ג', שעבד סביב השעון ומעולם לא סבל מבעיה רפואית לפני הפציעה הקשה, הפך בעקבות תאונת העבודה לשבר כלי, והוא לא יכול לתפקד ולבצע פעולות פשוטות, אותן עשה בעבר בקלילות. מדובר בנזק שעלול ללוות אותו לאורך שנים ארוכות, והוא לא יכול לחזור לעבוד באותם היקפים שעבד בעבר.

ג' הגיש תביעת ענק נגד חברות הביטוח של נמל אשדוד, ושכר את שירותיהם של עו"ד מאיר הילל-טבול ועו"ד איגור גונטמכר, שחתומים על שורה של הישגים מקצועיים בתחום תביעות נזיקין וגוף. לאורך ההליך המשפטי הארוך הציגו עורכי הדין ממשרד גונטמכר הילל-טבול, מסמכים רפואיים, חוות דעת מקצועיות ופעולות נוספות שתיארו את הפגיעה הקשה של העובד בגב. במקביל, התנהל מאבק סביב השכר הקובע של העובד, ממנו נגזרה שאלת הפיצוי העתידי וחישוב קצבת הנכות שיקבל מהביטוח הלאומי.

התהליך המשפטי הארוך הסתיים לאחרונה, כשג' זכה לקבל פיצוי של 4 מיליון שקל מחברות הביטוח על הנזק המשמעותי בגבו. במקביל, הוגשה תביעה לביטוח הלאומי לקביעת פיצוי קבוע.
עו"ד מאיר הילל טבול מרבה לדבר בכלי התקשורת על תאונות עבודה, ולאחרונה התארח בתוכנית הבוקר של רשת (ערוץ 13), ודיבר בהרחבה על תאונות עבודה ועל הדרכים לתבוע את המוסד לביטוח לאומי.
עו"ד הילל-טבול אמר במהלך התוכנית: "תאונת עבודה היא בעצם כל אירוע תאונתי שקרה לעובד תוך ועקב העבודה. העובד נדרש וחייב להוכיח שזה קרה במהלך העבודה, ובמקביל להוכיח שיש קשר בין תנאי התעסוקה להתרחשות הנזק והנזק עצמו".

עו"ד הילל-טבול הוסיף ואמר: "יש תאונות שהן תאונות עבודה קלאסיות, שבהן העובד מחליק על רצפת המפעל או נופל מסולם, כאן הקשר בין המשולש התרחשות הנזק, מקום העבודה והנזק עצמו, מאוד ברורים. יש מקרים בהם הקשר די מהומהם, במקרים כאלה העובד חייב להוכיח למוסד לביטוח לאומי שהנזק ממנו הוא סובל היום התרחש במשך זמן רב ומאגד בתוכו אלפי תאונות מיקרו-טראומה, שמובילים בסופו של דבר לנזק המצטבר. מדובר באלפי תאונות בדרך של טפטוף מים על סלע עד היווצרות נקב. זה אותו עובד בנמל אשדוד לדוגמא, שעובד עם כלים רוטטים בידיים, במהלך רוב שעות היום ואינו יכול להצביע על השעה ועל היום שבו נגרם הנזק, אבל לאורך זמן נוצרה לה מחלה עצבית בכפות הידיים. למרבה הצער, יש נטייה של המוסד לביטוח לאומי לדחות את התביעות הללו, וכך העובד נאלץ לפנות לבית הדין, שם מגיע מומחה ורק לאחר עבודה קשה העובד מקבל הכרה, וחוזר לביטוח לאומי".

עו"ד הילל-טבול סיים את הראיון בהמלצה כללית חשובה: "כל אדם שסובל ממחלה כלשהי, שיעצור ויבחן רגע אם למחלה יש קשר לתנאי ההעסקה שלו. רק אנשי מקצוע מתחום עריכת הדין או רופא תעסוקתי יכולים לסייע בסוגיה החשובה הזו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך