תכירו את יופ – הנציג האשדודי באליפות העולם בגרמניה

קבלו את יופ מאשדוד, רק בן 21 חודשים וכבר מתמודד על תואר אלוף העולם. יופ הוא כלב רועה גרמני, בן של אלוף עולם. הבעלים אדי בוסקילה מאשדוד, שנחשב ללאחד המומחים בארץ בגידול כלבים מהסוג הזה, גאה "בילד החמישי שלי"
תכירו את יופ - הנציג האשדודי באליפות העולם בגרמניה

בשבוע הקרוב הוא יצא למוקדמות אליפות העולם, שתיערך בגרמניה בספטמבר, ונחשבת לאליפות היוקרתית ביותר בעולם הכלבנות. בוסקילה: "מגיעים עשרת אלפים איש לאירוע הזה ו-1500 כלבים. יש לו סיכוי להיכנס ל-50 הטובים ביותר. תחזיקו לו אצבעות, ולא צריך לזרוק לו עצם… רק מילה טובה.

מבחינתו הוא "הילד החמישי שלו". לא פחות. אבל עכשיו "הילד", שהוא רק בן 21 חודשים, עומד להתמודד על תואר אלוף העולם. אדי בוסקילה (34) מאשדוד, הבעלים או "האבא" אם תרצו של "הילד שלו" יופ שהוא… כלב רועה גרמני ("קו דם" תערוכות. מיד נסביר מה המשמעות), גאה בכלב שלו ובטוח שבספטמבר הוא יחזור עם תואר, לפחות של 50 הראשונים אולי בין 20 הראשונים "שזה ממש יהיה הישג מדהים".

אבל קודם נעשה לכם קצת סדר. יש שני סוגי כלבי רועה גרמני (בארץ יש מי שמכנה אותו "כלב זאב"). "קו דם" עבודה ו"קו דם" תערוכה. יופ הוא מסוג התערוכה. ב"קו דם" עבודה שמים דגש בעיקר על יכולות העבודה של הכלב וב"קו דם" תערוכה שמים יותר דגש על תכונות המראה של הכלב.
בשבוע הבא הוא יצא למוקדמות אליפות העולם בקטגוריית 18-24 חודשים ויהיה היחיד מהארץ, רועה גרמני אשדודי היחיד, בין 500 כלבים מסוגו ו-15000 כלבים בסך הכל (יש גם קטגוריית בוגרים שזה מעל 24 חודשים. עד אז הכלב נחשב גור ולא בוגר). האליפות עצמה תיערך בספטמבר בעיר נירנברג, גרמניה ונחשבת ליוקרתית בעולם. לאליפות יגיעו לא פחות מאשר 10 אלפים צופים. מספר עצום.

אבל אל תקלו ראש. אדי, שיופ נמצא איתו מגיל חודש וחצי, מסביר שמדובר בלא פחות מאשר בן של אלופים. כלב כזה לפי אדי, יכול להגיע לעלות של אלפי יורו. "יש לו הורים מהטובים בעולם. האבא אלוף עולם והאמא ברינג הראשון (מקומות 1-50) בת של אלוף עולם. שושלת מיוחדת בעולם וידועה, בן ישיר לאלוף העולם. נשמע מצחיק אם אתם לא בתחום הכלבנות. אבל אם אתם כן, הרי שמדובר בכלב "אצולה" ואם יסיים בין 20 הראשונים הרי שיהפוך לשם דבר בעולם. הבעלים של אביו של יופ, טען שהוא חייב להגיע לאליפות העולם. כי זה כלב מתאים לרמות האלה"
יופ הוא בעיקר כלב לתערוכה והרבעה. זה מה שהוא עושה. אבל אדי מסביר שלא מרביעים אותו אלא עם "נקבות ראויות לכך". אדי: "הכלב הגיע לארץ מגרמניה למטרת הרבעה, לשבח את הגזע. לא כל נקבה מרביעים איתו. בחורים בקפידה. היא צריכה להיות מאושרת לגידול על פי חוקי ההי"ל (ההתאחדות הישראלית לכלבנות, שמסונפת ל-FCI העולמית)".

מה עושים בתחרות הזו? כיצד שופטים?

"השופט בודק את המראה הכללי. את האנטומיה, איך הוא נע בזירה. את האופי שלו, יש כמה מבחנים לאופי. לדוגמא הכלב צריך לרוץ ב"רגלי" למשך 200 מטר. בבוגרים יש גם מצב הגנה והתקפה. השופט משתמש באקדח סרק לראות אם הכלבים פחדנים. אם היצרים שלהם מאוזנים. יופ אומן בגרמניה לדברים האלה, אין לו חשש משום דבר. מוכן למסור את נפשו בשביל הבעלים. הוא גרמני עם אופי ישראלי. אבל הוא גרמני".

מה הסיכויים שלו באליפות העולם?

אדי: "אני מקווה שהוא יביא הרבה גאווה לעיר ולמדינה. יש לו נתונים מאוד גבוהים, הוא ברמה מאוד גבוהה ובהחלט פייבוריט. מתוך 500 הכלבים הטובים בעולם הוא בטוח יהיה ברינג הראשון בעולם".
אדי מסביר על יופ ובני מינו ועד כמה הם גזע כלבים מיוחד: "רועה גרמני הוא הכלב הכי מתאים לגידול בבית. הוא מעין "כולבויניק". הוא טוב לחברים ולא מסוכן למשפחה. הוא שומר על הבית לא ייתן שיפגעו בבעלים. שומר טריטוריה. אי אפשר לבוא לבית שלי ללא לווי של אחד הילדים או שלי או אשתי".

יש כאלה שמפחדים?
"שרואים רועה גרמני, רואה זאב. זה הכינוי שלו בארץ, כלב זאב. אבל הוא נשמה טובה. באמת, צריך להבין".

אז אתם חוזרים אלופי עולם?
"הלוואי. גם בן 20 הראשונים זה הישג ענק. וואו. הישג מדהים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך