שי לשבת

הסיפור המוזר שכולל דוח של 730 שקל, הסערה בפייסבוק וחניית הנכים...

בשבוע האחרון הרשת החברתית סערה סביב התנהלותה של פקחית בשיטור המשולב באשדוד, שהייתה מעורבת בכמה וכמה אירועים, שאחד מהם הגיע עד כדי הגשת תלונות הדדיות במשטרה, כתיבת סטטוסים מלאי זעם ותחושה לא נעימה בקרב כלל הציבור שיש כאלה המרשים לעצמם להתנהל בצורה לא ראויה, קל וחומר כשמדובר באנשי חוק שאמורים להוות דוגמא ומופת לכלל האזרחים. מן הראוי שאדם שבא בתביעות לאחרים, יקיים בעצמו את מה שהוא דורש. על זה נאמר: "נאה דורש, נאה מקיים".

לפני הכל, אותה פקחית עומדת בסך הכל בפני סיטואציה לא פשוטה יום אחר יום, בזמן שהיא רושמת דוחות בסכומים של מאות שקלים בכל פעם, ברוב המקרים לאנשים שאכן ראויים לקבל את הדוחות בשל עבירות שביצעו. עם זאת, היו גם כמה מקרים שהגיעו לשולחן המערכת, שאותה פקחית יכלה להפעיל שיקול דעת, את חוק ההיגיון, מעבר לחוקים הנוקשים והיבשים. הרי מי מאיתנו לא נתקבל בשוטר תנועה, שקיבל החלטה לוותר על רישום הדוח, תוך כדי שהוא משמש כמחנך ומעביר מסר ברור שבפעם הבאה הוא יפעל ביד קשה יותר. בחלק ממקרים שכאלה, הנהגים לומדים את הלקח ודווקא בגלל ההתנהלות האדיבה והחינוכית של השוטר, הנהג חוזר אל ההגה ונוהג אחרת על הכביש.

הפקחית האמורה נקלעה לעימות עם איציק איטח, תושב אשדודי מוכר מאוד. איטח בילה עם חברים בל"ג בעומר, בסמוך לחוף הים, תוך כדי שהם שומעים מוסיקה. הפקחית הגיעה למקום, ביקשה להחרים את הבוקסה ובין הצדדים החל עימות מילולי, שהוביל בסופו של דבר ברישום דוח על סך 730 שקל. איטח החליט להשמיע קול זעקה, לאחר שטען להתנהגות לא נאותה של הפקחית, עלה לשידור ב"רדיו דרום", התראיין לכלי תקשורת שונים והשמיע טענות קשות נגדה. לעומת זאת, הפקחית הגישה תלונה במשטרה נגד איטח כי זה איים עליה במהלך רישום הדוח, תלונה שלא זוכה לביסוס מול התיעוד המצולם שאיטח הציג לחוקרים.

הרגע הבעייתי בפרשייה המוזרה הזו, נרשם בזמן שהפקחית הגיעה לתחנת המשטרה והעמידה את רכבה הפרטי בחניית הנכים. מי שמרשה לעצמו להעמיד את רכבו לשנייה אחת בחניית נכים, לא זוכה ממני לרגעי חסד. מדובר בסוג של קו אדום, בעיקר מבחינה מוסרית וערכית.

הפרשה הזו עדיין רחוקה מסיום, עם בטן מלאה לשני הצדדים, ואולי דווקא מסיפור לא סימפטי שכזה כל הצדדים יפיקו לקחים כיצד לנהוג בעתיד.

שבת שלום!

שי לשבת

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך