גילתה לבד כי יש לה גוש סרטני בחזה וחייה ניצלו

מ', בת 37 מאשדוד, אם לשלושה הרגישה באקראי כי יש לה גוש בחזה. היא לא קיבלה את חוות הדעת בקופת חולים כי הכל בסדר. מ' התעקשה, הגיעה לאסותא אשדוד, שם זיהו כי צדקה והצילו את חייה. פרופסור דינה לב, מנהלת המרכז לבריאות השד בביה"ח: "גילוי מוקדם מציל חיים. מי שחשבה שרק בגיל 50 צריך להיבדק, שיראה את המקרה של מ'"
רופא בודק פציינטית בביתהחולים

הסיפור הזה מדהים. הסיפר הזה של מ', מלמד כי אם אתם מכירים את עצמכם הכי טוב ואם אתם מרגישים משהו לא כשורה מבחינה בריאותית, כדאי שתבדקו את עצמכם. מ', אם לשלושה ילדים מאשדוד, הרגישה כי יש בעיה רפואית אצלה, לא ויתרה וחייה ניצלו.
הכל החל כשמ' הרגישה במקרה גוש בחזה. מ' מספרת: "הרגשתי משהו לא תקין בחזה. שנגעתי הרגשתי שיש לי משהו. הלכתי להיבדק. הרופא הכירורג אמר לי 'את צעירה' ולא יכול לקרות כלום'. במרפאה של קופת חולים עשיתי ממוגרפיה והכל היה תקין. אבל באולטרה סאונד ראו משהו. אז פניתי לבית החולים אסותא אשדוד".

מ' הגיעה כי הרגישה משהו. אבל היא לא ידעה שמרגע הגעתה הכל יתרחש כל כך מהר, שיביא אותה בתקופה קצרה מאוד לחדר הניתוחים, שם יוסר גידול סרטני מחזה.

פרופסור דינה לב, מנהלת המרכז לבריאות השד בבית החולים אסותא אשדוד, מתארת מה קרה מרגע הגעתה של מ': "היא הגיעה מבוהלת למרפאת כירורגיית שד. היא מיששה באקראי גוש קטן בשד, משם הסיפור התגלגל. היא נבדקה במרפאה שלנו ואכן גילו גוש. בתום הבדיקה שעשיתי לה, הגיעה מיד מתאמת שהתפקיד שלה לנווט את המטופלת בתוך התהליך. מיד אח"כ היא נשלחה לממוגרפיה ואולטרה סאונד, אותו ערכה לה ד"ר אלה ממונוב, מנהלת הדמיית השד. ד"ר ממונוב זיהתה שני גושים קטנים חשודים. מ' זומנה לביופסיה של השד".

מ' עשתה את הבדיקה והגיעה לקבלת התשובות: "הגעתי מלאת פחדים. באתי שבורה. אגיד את האמת. אחרי הבדיקה נהייתי אופטימית, אולי הרוגע שנתנו לי שם, כי ד"ר ממונוב הייתה מדהימה. הייתי אופטימית למרות שאני לא אופטימית מטבעי. חזרתי לעבודה וניהלתי שגרה רגילה. אחרי מספר ימים מתקשרים מבית החולים וביקשו שאני אגיע. פגשתי את פרופסור דינה לב, חשבתי שהעולם חרב עליי כשאמרה שגילו גושים סרטניים. היא נתנה לי הרגשה מדהימה. היא הייתה כזאת לבבית, הלב שלה ענק, כשמה כן היא. בכיתי, נכנסתי להיסטריה. היא הבטיחה לי שהכל יהיה בסדר. אמרתי לה שיש לי ילדים קטנים. היא נתנה לי את הטלפון האישי שלה לכל דבר. נתנה הכל באהבה. היא לא היססה לדבר אפילו עם בעלי לעדכן בכל עניין".

את גילית לעצמך למעשה את המחלה?
"מה יש לי להגיד? אלוהים אהב אותי. אני ממליצה שכל אישה מגיל צעיר, תגיע להיבדק. שלא תחכה. אני עברתי גם הקרנות וראיתי בנות 20, אז מה נשאר? זה פעם היתה מחלה של בנות מעל גיל 50. שאתה בתוך זה אתה רואה את זה".

נחזור לפרופסור דינה לב. היא עצמה סיפור מעניין. פרופ' לב עבדה הרבה מאוד שנים באיכלוב ואחר כך 9 שנים במרכז סרטן גדול בארה"ב, ככירורגית שד בכירה, ביוסטון טקסס. כשחזרה לארץ ב-2014 מטעמי ציונות, חזרה לתל השומר ועבדה כמנתחת שד בכירה. שעלה הרעיון להקים מרכז שד בבית חולים חדש, זה מאוד קסם לה, בגלל הנתינה, העשייה והיכולת להקים משהו בדמותה, וכיצד שהיא חושבת שצריך לטפל בחולות סרטן שד.

בזמן שמ' ישבה בבית מודאגת, החומר שהוצא נשלח לפתולוגיה שמנוהלת על ידי ד"ר ענת ש"ך ובוצעה אבחנה של סרטן שד. הכל בימים בודדים. בעקבות זה נשלחה מ' לניתוח אחר התייעצות של כל הצוותים הרלוונטיים ביניהם פתולוגיה, הדמיה, אונקולוגיה, פלסטיקה. מ' הגיעה לניתוח של הסרת הגידול. אחרי שהתקבלה תשובה פתולוגית מהניתוח שהגידול יצא בשלמות, היא נשלחה לאונקולוגיה, שם המשיכה את הטיפול באמצעות הקרנות וטיפול תרופתי ואפילו הוחלט שלא צריכה טיפול כימותרפי.

אז למעשה הגילוי שלה והטיפול המהיר הציל אותה?
פרופסור לב: "אם לא הגידול היה גדל, שולח גרורות ואז יכול היה להגיע למצב שאי אפשר להבטיח את שלומה ואת בריאותה. הגילוי המוקדם מאפשר למטופלת ריפוי מלא. מ' היא דוגמא לזה שגידול לא מגיע בגיל 50 כמו שכתוב בספרים, יכול להגיע מוקדם יותר. לכן מודעות ובדיקות שגרה יש להן משמעות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך