הממשלה בבשורה רעה לכיס של כולנו "נמשיך לשלם ביוקר"

הרפורמה בחברת החשמל אומנם אושרה במשכן הכנסת, אך הבשורה הרעה לצרכנים היא תעריף החשמל לא יופחת במשך 8 שנים

בשבוע שעבר, רגנ לפני שיצאה לפגרת הקיץ, אישרה מליאת הכנסת ברוב גדול את הרפורמה בחברת החשמל, עלות הרפורמה הוכפלה והגיעה ל- 7.1 מיליארד שקלים. הבשורה הרעה לצרכנים היא שבשמונה שנים הקרובות מהיום תעריף החשמל לא יופחת.

חלק מעיקרי הרפורמה בחברת החשמל הוצאת הוצאת יחידת ניהול המערכת הארצית מידי חברת החשמל והפיכתה לחברה ממשלתית חדשה; מכירה של חמש תחנות כוח בטווח של 18 עד 60 חודשים; פרישה מרצון של כ־3,000 עובדים לגמלאות; פיצויי פרישה בסך ממוצע של 1.2 מיליון שקלים לעובד; העובדים שיישארו יקבלו בונוס ושכר עידוד בסך 1,700 שקלים לעובד. נוסף על כך, חברת החשמל תוגדר כמונופול טבעי בהובלה ובחלוקה של חשמל, ו־75% מתחום הייצור יעברו לסקטור הפרטי, לעומת 25% כיום.

על פי המסתמן מהרפורמה שתתפרס על פני מספר שנים, אזרחי ישראל לא יהנו מהורדה בחשבון החשמל בשנים הקרובות כתוצאה בהבראת המערכת, ושינוי המדיניות בחברה, זאת למרות הצפייה שחשבון החשמל יוזל בעקבות הגז שנמצא סמוך לישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך