חוזרים לשגרה: סוכם על הפסקת אש עם החמאס

לאחר קרוב ל-10 שעות קשות ביותר של לחימה ומטחי אש כבדים שישראל הנחיתה על החמאס, לאחר שחייל צה"ל נהרג מירי צלפים, השקט חזר לאזור. לפחות בשלב הזה...

דובר חמאס פאוזי ברהום הודיע הלילה (שבת) כי הארגון הסכים להפסקת אש עם ישראל בעקבות ההסלמה החמורה שהחלה אתמול. "הודות למאמצים של מצרים והאו"ם הסכמנו להשיב את הרגיעה לאזור לאחר ההסלמה", אמר. אמנם בסבבים קודמים הרגיעה לא נכנסה באופן חלק, אך הפעם השקט נשמר במשך כל הלילה. ההסלמה החלה בחילופי אש כבדים שבמהלכם נורה למוות לוחם צה"ל, והמשיכה בתקיפות נרחבות של חיל האוויר לעבר עשרות מטרות של החמאס.

שני הצדדים יכלו לרשום לעצמם הישג בטרם ההסכמה על רגיעה – ישראל תקפה באופן אגרסיבי ברצועה ופגעה באופן משמעותי במערך הצבאי של חמאס, ומנגד חייל ישראלי ראשון נהרג באזור מאז צוק איתן ותחילת קמפיין צעדות השיבה.

הלחץ המרכזי והכבד ביותר הופעל על חמאס, והצדדים דרשו מארגון הטרור שלא להגיב על התקיפה הישראלית הנרחבת ברצועה. חמאס שמר על ריסון יחסי כדי להימנע מהגעה למערכה צבאית נרחבת: הארגון הגיב בירי מדוד בלבד של רקטות לעבר ישראל – בטווחים קצרים ולא במטחים כבדים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך