"המקצוען" : בובי מילבסקי, מאמנה של מ.ס אשדוד

במילה אחת, כך מתאר כמעט כל מי שעובד ונמצא בסביבת המאמן החדש של מ.ס אשדוד, המקדוני בובי מילבסקי. מילבסקי למד את הקבוצה 24/7 במחנה ויש לו מסקנות לעתיד. מבחינתו המטרה היא לא רק להצליח, אלא גם לבנמות נכון את הקבוצה. ערכנו אתו ועם עוזרו משה אוחיון ראיון במחנה באימונים בסלובניה, לקראת העונה הבאה. האיש שרואה הכל...כל הזמן.
"המקצוען" : בובי מילבסקי, מאמנה של מ.ס אשדוד
מדויק בפרטים. מילבסקי

רפי נידם, מנכ"ל מ.ס אשדוד ראה דבר או שניים במהלך עבודתו רבת השנים בקבוצה ובכדורגל הישראלי. נידם אומר בפה מלא כי מבחינת המאמן – "יש פה מקצוען". ובכלל כל מי שנמצא בסביבת המאמן המקדוני של מ.ס אשדוד, בובי מילבסקי המילה מקצוען חוזרת לגביו. האיש במהלך האימון הוא טוטאלי לאימון. מדייק בכל פרט, יודע גם רגע אחריי לחייך, לתת מילה טובה. אבל לא רק באימון כמו שתבינו מיד, גם אחריו. מבחינתו הקבוצה כקבוצה היא מעל לכל ואצלו הקבוצה מתחילה בשחקנים, אבל עוברת דרך כל מי שנמצא בסביבתה, בכל תפקיד שהוא.

ישבנו אתו בלובי של מלון רמדה שבו הקבוצה נמצאת בסלובניה באחד המקומות היפים ביותר שניתן למצוא למחנה אימונים. מילבסקי הגיע בדיוק באחת, כמו שקבענו. מבחינתו כתמיד לזמן יש משמעות גדולה מאוד. או כמו שהוא אומר: "מי שיש לו משמעת בכל דבר גם בדיוק  בזמנים תהיה לו משמעת במגרש". להיות מקצוענים מבחינתו זה גם בחדר האוכל, גם בלובי, גם בעת שאני והוא ומשה אוחיון, עוזר המאמן הישראלי, יושבים לדבר. קבענו שעה. הוא שם.

מילבסקי ואחיון. "לומד ממנו כל הזמן".

בובי אני אתכם פה 24 שעות ואני רואה שהכל מתוכנן על הדקה

"חייבים להיות מאורגנים ומקצוענים בזמנים שלנו. עבורי עבור הצוות שלי ועבור השחקנים. חשוב להיות מדויק כי כי משמעת עכשיו היא משמעת על המגרש. אם השחקן לא יעמוד בזמן, הוא לא יכבד אחר כך את מה שתבקש. ככה זה גם בחיים".

אני לא מנסה להיות נחמד, אבל כל מי שאני מדבר איתו עלייך אומר – "מקצוען"

"העניין הוא לא להיות נחמד או לא. יש פה מטרה.  חשוב שתהיה מטרה. החשוב הוא להגיע להצלחת המועדון. כל אחד צריך להיות מחויב לקבוצה, השחקן, המנהל הטכני, מאמני הכושר איש המנהלה, כולם. כולם חייבם להיות כקבוצה אחת".

אז אם מקצוענות, נדבר רגע על האימון. ראיתי שאתה מאמן א הקישור לבד, ההגנה וההתקפה לבד ואח"כ יחד באימונים. 

"צריך שכל אחד ידע בדיוק מה הוא אמור לעשות במגרש. שכל אחד ידע את מקומו והתפקיד אותו הוא אמור לעשות. אח"כ חשוב שיידע את הטקטיקה של כל הקבוצה כי הוא גם צריך לדעת מה עושים יחד".

משה אוחיון, שמכיר את מילבסקי מקשיב לכל מילה שלו. עוד כשרק עלה לבוגרים כשמילבסקי שיחק כבלם בקבוצה, משה עשה את צעדיו הראשונים במ.ס אשדוד. מאז שמרו על קשר. מילבסקי בחר בו לעוזרו הישראלי. אוחיון מבחינתו לומד עכשיו.

משה, התאמנת עם מאמנים רבים מה שונה עם בובי?

"אני מכיר אותו שנים רבות אחורה. המשמעת חשובה לו. הזמן, האימון, הטקטיקה. כל מה שהוא מבקש מהשחקנים. אני לומד עכשיו. לומד מהטוב ביותר. מה שהוא היה כשחקן הוא כמאמן. איך להיות לפני האימון אחרי האימון, הכל מקצועני אצלו. הוא לא השתנה".

בפעם האחרונה שמילבסקי ערך ראיון לעיתונות בישראל, הוא אמר כי מבחינתו הוא רוצה זמן ללמוד. כעת הוא נמצא כמעט חודש עם הקבוצה. המתבקש לשאול מה הוא למד. מילבסקי מוכן לשאלה וידע כי היא תבוא מתישהו. כי הזמן ללמוד מיועד גם למסקנות ויש לו כאלה.

"זו הסיבה שעד כה לא שנינו את הסגל. כי שאתה במחנה אימונים אתה עם השחקנים 24 שעות 7 ימים בשבוע. אתה לומד להכיר אותם לא רק כשחקנים, אלא גם כבני אדם. כך מקבלים את האינפורמציה הנכונה עבור כל אחד. לפני שאקבל החלטה חשוב לי לקבל את התמונה הכוללת עליו. במגרש ומחוצה לו. יש לנו תמונה כמעט מלאה על הסגל הנוכחי ואחרי המחנה נעשה חושבים ונראה מה צריך".

אחד המקומות היפים והיעילים ביותר באירופה למחנה אימונים.

ומילבסקי יודע בדיוק מה הוא צריך. הוא יושב ומסתכל כל רגע על כל שחקן איך הוא ומה הוא לא רק באימון. גם בחדר האוכל הוא בדוק בעין אחת בשקט האופייני לו את ההתנהגות של השחקנים. אין כלום שנעלם מעיניו

"זה התפקיד שלי לראות כל דבר כל הזמן" אומר מילבסקי וממשיך לגבי המסקנות שלו: "בכדי להיות טובים להתמודד עם קבוצות ישראליות אנחנו צריכים 2-3 שחקנים שידחפו קדימה את הקבוצה. שחקנים עם ניסיון. לא חייב להיות ניסיון בגיל, אלא במקצוענות. אנחנו זקוקים לזה בהגנה, בקישור ובהתקפה".

קשה להתעלם מהמחנה המדהים בו נמצאת הקבוצה. אבל מעבר לזה נראה כי השנה כאילו ההכנות הן האופטימליות שיכולות להיות. עם מאמן שיודע מה הוא רוצה בדיוק. הכנות טובות בוודאי מהעונה הקודמת. מנגד זה גם אולי מעט מחייב יותר מהעונה הקודמת.

מילבסקי: "אותי לא מעניין מה שהיה לפני. צריך לפתוח דף חדש ולבנות את המועדון מאפס. כי אשדוד ראויה לעונה טובה מהקודמת. ההנהלה, העיר, האוהדים. כולם ראויים לעונה טובה יותר. אנחנו צריכים לתת 100 אחוז מעצמנו למען המועדון. צריך לשנות את המנטליות של השחקנים והקבוצה".

מה הכוונה לשנות מנטלית? במה?

"בדרך בה אנחנו חושבים על הכדורגל. לשנות כמה דברים. אני דווקא מרוצה מהרצון שלהם להגיע בצורה מלאה לכל אימון. הרצון לנצח את המשחק. זו הדרך הנכונה שאנחנו ילהמשיך בה".

משה, אתה רואה את השינוי הזה בשחקנים בקבוצה?

"אני רואה את השחקנים חושבים יותר מקצועי. לפעמים אחרי כמה ימים שחקנים באים עייפים, או כאובים במחנה אימון. זה לא קורה הפעם. אבל יש לנו הרבה עוד עבודה לעשות".

באימון מתייעץ עם עוזר המקדוני רוברט סטוינבסקי

בובי מה תהיה הצלחה עבורך? הרי תימדד גם בהצלחה בסופו של דבר

"אתה לא יכול לשנות דברים רבים באותו הזמן. צריך לבנות צעד אחר צעד. הכל צריך להיות שונה מהעונה שעברה. ברור לי שאבחן גם במקום בטבלה. ברור שאמדד בתוצאות. אבל בכדי להצליח צריך לבנות. אי אפשר לאלתר בכדורגל. אם תנסה שני צעדים ברגע, אולי תצליח, אבל תחזור מהר מאוד חזרה. עדיף לעלות לאט אבל בטוח".

מה לאחל לך?

בובי מחייך ועונה בעברית: "רק בריאות לשחקנים שלנו", כל דבר אחר יבוא אני בטוח". אוחיון מוסיף: "באמת רק בריאות. אבל אם בובי יישאר פה כמה שנים עבורי זאת תהיה הצלחה. האמת הכותרת שלך צריך להיות – "המקצוען".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך