לאחר דיון בביהמ"ש הורי ילדי החינוך המיוחד נוטים לתמוך בהחלטת העירייה

בדיון שנערך בבית המשפט בעניין מעבר ילדי גני החינוך המיוחד לכיתות בתוך בית הספר, הבהיר משרד החינוך שהוא תומך בעירייה בעקבות כך שהעירייה משקיעה מיליוני שקלים להפריד את הכיתות והחצרות מבית הספר, ומשפצת ומאבזרת את הכיתות המיועדות בטכנולוגיה יעודית לילדי החינוך המיוחד, בית המשפט המליץ להורים להגיע להסדר עם העירייה
גן ילדים באשדוד

הבוקר התקיים דיון בעתירה מנהלית שהגישו שני הורים נגד החלטת העירייה להעביר כיתות גן של חינוך מיוחד לבתי הספר והצורך בהעברת הגנים שנבע עקב מחסור בכיתות לימוד בעקבות צורך גובר בכיתות גן בעיר.

בפתח הדיון הבהיר משרד החינוך כי הוא ליווה את עיריית אשדוד ואישר את המהלך שיזמה. יחד עם זאת בית המשפט ציין כי העתירה כפי שהוגשה- לא מצביעה על פגם המצדיק התערבות בהחלטת העירייה, במיוחד לאור תמיכת משרד החינוך במעבר.

נציגי העירייה הבהירו בדיון כי המהלך לווה בבדיקה קפדנית של המבנים, ובהשקעה כספית עצומה (כ- 4 מליון ₪) לצורך התאמה אופטימלית של המבנים לצורך החינוך המיוחד- לרבות הקמת חצרות נפרדות ומותאמות לכל אחד מהגנים, התאמות אקוסטיות (כגון תקרות אקוסטיות ומזגנים חדשים), התקנת חדרי טיפול לצרכי הגנים, התאמת שירותים ועוד. העירייה אף הסבירה כי על מנת להקל על ילדי החינוך המיוחד החליטה להקצות לכל אחד מהגנים הללו סייעת נוספת שתלווה את הילדים ותסייע להם בהסתגלות לבית הספר.

נציגי העירייה הבהירו ואמרו שיחד עם זאת, העירייה מבינה לליבם של ההורים, ופתוחה לשמוע אותם, ולבצע כל התאמה שתידרש על מנת שהמעבר יהיה חלק, ושההורים יוכלו לשלוח את הילדים בלב שקט לביה"ס..

בית המשפט אכן הציע כי העירייה תיפגש שוב עם נציגי ההורים ותאפשר להם גם להעביר לה חוות דעת מקצועית מטעמם. העירייה הודיעה שהיא קיבלה הצעה זו, ותבחן בפתיחות כל עמדה אפשרית.

בית המשפט הודיע כי דיון נוסף בעניין נקבע לתאריך – 14.8.18, בתקווה שעד אז העניין ייפתר ע"י העירייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך