הסלמה בדרום באשדוד עוקבים

באשדוד עוקבים בדאגה. האם אנחנו לפני סבב נוסף של עימות מול חמאס בעזה? בין שישי לשבת היה לילה לא שקט בו יירטה ישראל שורת מטחים לעבר הישובים בדרום. שעות אחרי שקצין נפצע מרימון בגבול תקף צה"ל יעדי חמאס ברצועה, בהם שתי מנהרות טרור ומקומות המשמשים להכנת בלוני תבערה. בתגובה - שורת מטחים ואזעקות, 31 שיגורים ו-6 יירוטים לפחות. אין נפגעים או נזק. צה"ל: "חמאס יישא באחריות, ערוכים למגוון תרחישים"

באשדוד עוקבים אחרי ההתפתחויות בין שישי לשבת בעזה. לילה לא שקט עבר על אזור העוטף והדרום ואזעקות נשמעו עד אשקלון. יתכן כי אנחנו בפני סבב נוסף של עימות חם. בישראל מאיימים על חמאס כי ישא בתוצאות וחמאס מגיב בירי ירקטות ומרגמות על הישובים בדרום הארץ.

אזעקות צבע אדום נשמעו בלילה בין שישי לשבת. האזעקות נשמעו גם בחוף אשקלון וכן באזור התעשייה באשקלון. רקטה אחת התפוצצה בתוך קיבוץ בשער הנגב. אין נפגעים או נזק. כיפת ברזל יירטה שישה שיגורים. מוקדם יותר תקף צה"ל סדרת מטרות של  חמאס ברצועה, בהן מנהרת טרור התקפית שיעד אפשרי שלה הוא חדירה לשטח ישראל. בתקיפה נוספת הבוקר תקף צה"ל מנהרה נוספת בצפון רצועת עזה.

המנהרה שפוצצה. (צילום: דובר צה"ל)

התקיפה של צה"ל בוצעה בתגובה לאירועי הטרור במהלך הפרות הסדר האלימות במרחב גדר המערכת שהתקיימו אמש והמשך טרור האש המבוצע על-ידי שיגור בלוני תבערה מרצועת עזה לשטח הארץ. במהלך התקיפה זוהו 17 שיגורים לשטח ישראל, מתוכם חמישה שיגורים יורטו על ידי סוללות כיפת ברזל". בהמשך זוהו 14 שיגורים נוספים. לקראת 6:00 תקפו מטוסי חיל האוויר יעדי טרור נוספים בצפון הרצועה בתגובה לחידוש הירי לעבר יישובי עוטף עזה.

בתוך זה נפצע קצין צה"ל אתמול. הקצין שהיה מפקד בכוח שהותקף, נפצע מרסיסים בפלג גופו העליון ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא בהכרה ומצבו יציב.

מצה"ל נמסר: "ארגון הטרור חמאס ממשיך בפעולות הטרור נגד כוחות צה"ל ותשתיות הביטחון ובניסיונותיו לפגוע באזרחי ישראל. מדובר בהפרה בוטה של הריבונות הישראלית וסיכון אזרחי ישראל וחיילי צה״ל. ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות על אזרחי ישראל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך