רוכבת האופנוע מאשדוד שמצילה חיים

בתוך כוחות הצלת החיים של מגן דוד אדום פועלים כיום למעלה מ- 550 אופנועים ונוספים צפויים להיכנס לפעילות בתקופה הקרובה. מבין מאות האופנוענים הפועלים בשורות מד"א, שש נשים רוכבות על אופנועי מד"א להצלת חיים. אחת מהן מאשדוד.
רוכבת האופנוע מאשדוד שמצילה חיים

כחלק ממאמציו השוטפים של מגן דוד אדום לקצר את זמני התגובה וההגעה של צוותי מד"א, החובשים והפאראמדיקים מגיעים לזירות אירועים בכלי תחבורה שונים החל מהאמבולנסים וניידות הטיפול הנמרץ המוכרים, ועד למסוקים, אופנים חשמליים ורכבי בימבולנס שמגיעים גם למקומות סבוכים. למד"א צי אופנועים הכולל למעלה מ-550 אופנועים המגיעים לזירות אירועים בכל רחבי הארץ כשעליהם תיק הכולל את מלוא הציוד מציל החיים הקיים באמבולנס: דפיברילטור, מכשיר הנשמה, ציוד חבישה, מזרקי אפיפן לטיפול בהתקף אלרגיה מסכן חיים ועוד. בין האופנועים גם אופנועים כבדים ואופנועי טיפול נמרץ הרכובים על ידי פאראמדיקים ומצויידים בציוד טיפול נמרץ כגון דפיברילטור מתקדם ותרופות מגוונות. ההגעה על האופנוע קלה ומהירה יותר, ובמקרים דוגמת תאונות דרכים יכולים האופנוענים לנצל את יכולת התנועה המעולה שלהם ולחסוך זמן יקר.

סביר למדי שיצא לכם לראות את אופנועני מד"א נוסעים בכבישי ישראל כשהם ממהרים להגיש מענה רפואי בזירות אירועי חירום שונות. אך האם יצא לכם לפגוש את אופנועוניות מד"א? בשורת יחידת האופנועים של מד"א מתנדבות כיום שש אופנועניות, כולן 'משוגעות' על עבודתן, והצלת חיים עבורן היא משימה משמעותית מאין כמותה, אחת מהן היא מאשדוד.

לואיז רבינוביץ (51), אופנוענית מד"א במרחב לכיש, במד"א כבר מעל ל-11 שנים במהלכן עברה קורס חובשים בכירים והיא בעלת רישיון לאופנוע כבר 12 שנים. בזכות ניסיונה ארוך השנים ברכיבה על אופנוע והידע הנרחב שלה בהצלחת חיים, היה זה צעד טבעי להעניק לה אופנוע מד"א הנושא ציוד רב להצלת חיים. לואיז מספרת שהתחילה להתנדב במד"א עקב תאונה קשה שהייתה עדה לה לפני כ- 13 שנים: "הייתי במקום ולא ידעתי מה לעשות, לא הייתה לי את היכולת לעזור והבטחתי לעצמי שזה לעולם לא יקרה שוב". לואיז החליטה להרים את הכפפה, הצטרפה לארגון מגן דוד אדום, וכיום, היא האישה היחידה בין האופנוענים באשדוד שמגיעה לזירות אירועים כשהיא רכובה על אופנוע מד"א.

מנהל יחידת האופנועים במד"א, חיליק מויאל: "מתנדבי יחידת האופנועים במגן דוד אדום הם רוכבים מקצועיים אשר בין השאר רוכבים גם על אופנועי טיפול נמרץ ועל אופנועים כבדים. כלל רוכבי אופנועי מד"א עוברים הכשרות מיוחדות לרכיבה נכונה ובטוחה ומצוידים בקסדה ובכלל אמצעי המיגון הנדרשים מהטובים ביותר. ששת האופנועניות שמתנדבות בשורות יחידת האופנועים של מד"א תורמות רבות בשיפור זמני ההגעה של מד"א וכבר הצילו את חייהם של אנשים רבים."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מד"א, כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל פועל ללא לאות על מנת לשפר את זמני ההגעה לאירועים ולהעניק טיפול רפואי מהיר ומקצועי בזמן אמת בשטח. לצורך כך אנחנו מפעילים ברחבי הארץ כ- 550 אופנועים בהם אופנועי טיפול נמרץ וזאת בנוסף לאמבולנסים ולניידת לטיפול נמרץ. הכוח המוביל של מצילי החיים על הרכב הדו גלגלי הן הבנות שיוצאות ביום ובלילה בקיץ ובחורף ולעיתים בזמן שעסוקות עם הילדים או בארוחות משפחתיות וכשיודעות שיש מישהו שזקוק להן, הן עוזבות הכל ויוצאות להציל חיים. הן מקצועניות הן מבחינת הטיפול הרפואי והן מבחינת הרכיבה המבצעית, ומגיעות ראשונות לאירועים. אני מודה למתנדבי יחידת האופנועים המסורים שפועלים למען משימת הצלת החיים במדינת ישראל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך