תקדים: המשט הבא שיגרר לאשדוד יעוקל לטובת נפגעי טרור

שתי ספינות שעושות את דרכן לעזה לצורך הענקת סיוע הומניטרי, יגררו לאשדוד ע"י חיל הים ברגע שיכנסו למרחב הישראלי, והן יעוקלו לטובת משפחות שאיבדו את יקיריהם בפיגועי טרור שבוצעו ע"י אנשי חמאס

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו עיקול זמני לשתי ספינות של המשט הנורבגי המתוכנן לצאת בשבועות הקרובים לכיוון עזה, וחלק מספינותיו כבר עוגנות באיטליה. הצו יאפשר שהספינות Freedom ו-Karstein, ששוויין מוערך בלפחות 75 אלף אירו, ישמשו כתשלום פיצויים למשפחות שנפגעו מטרור מצד חמאס ברגע שייכנסו לשטחו של נמל ישראל, כך מפרסם הבוקר עיתון ידיעות אחרונות.

מארגני המשט טוענים כי אם הם יצליחו להגיע לחופי עזה, הם ימסרו את הספינות לארגונים אזרחיים ולדייגים המקומיים. בארגון "שורת הדין", שהגיש את הבקשה לצו העיקול, טוענים על פי חוות דעת מטעם סגן מפקד חיל הים לשעבר תא"ל נועם פייג, והמומחה למזרח התיכון אריה שפיצן, הספינות ישמשו את ארגון הטרור שמעוניין לחזק את כוחו הימי.

ידיעות אחרונות חושף כי הבקשה הוגשה בשם משפחת גביש ששכלה את בני הזוג דוד ורחל יחד עם בנם אברהם והסב יצחק קנר במוצאי פסח 2002, ומשפחתו של אדם וינשטיין שנרצח בפיגוע תופת בירושלים בשנת 2001. חמאס קיבל את האחריות לשני הפיגועים והמשפחות הגישו תביעות נזיקין נגד הארגון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך