בניגוד לכללי המינהל התקין: הלן גלבר וצילקר קיבלו כרטיסים חינם למופעים

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא, פרסם היום (שני) את דו"ח מבקר המדינה, והקדיש פרק שלם לעיריית אשדוד סביב חלוקת 15 אלף כרטיסים בחינם למופעים ואירועים. מסתבר שגם חברי המועצה שמרבים לבקר את התנהלות העירייה, צבי צילקר והלן גלבר, זכו לקבל כמה וכמה כרטיסים במתנה למופעים של אמנים נחשבים
בניגוד לכללי המינהל התקין: הלן גלבר וצילקר קיבלו כרטיסים חינם למופעים

חברי מועצת העיר הלן גלבר וצבי צילקר, כנראה יצטרכו להחזיר לקופת העירייה אלפי שקלים, על כרטיסים שקיבלו בחינם למופעים ואירועים שונים של אמנים בעלי שם. השניים, יחד עם חברי המועצה אלי לחמני, לובה בורשטיין, נעים שומר ומשה בוטרשוילי, פעלו בניגוד עניינים לאחר שביקשו (וגם קיבלו) כרטיסים שונים למופעים בולטים. מבקר המדינה ביקש לבחון אפשרות של חיוב אישי כלפי אותם חברי מועצה.

גלבר וצילקר הם ללא ספק השניים שבולטים מעל כולם בין חברי המועצה שקיבלו כרטיסים בחינם, מאחר והם מרבים לבקר את התנהלות העירייה בשורה של נושאים, ומסתבר שהשניים עוברים על כללי המינהל התקין ברגל גסה. אחד האנשים המכיר את הדו"ח מקרוב אמר לאתר החדשות "אשדוד אונליין": "זה מדהים עד כמה גלבר וצילקר מתנהלים בצורה שאינה מתיישבת עם כללי המינהל התקין, ובשיא החוצפה הם אלה שמבקרים ומנסים להכתים את הנהלת העיר. הציבור כבר מכיר את ההתנהלות החמורה של השניים, וגם במקרה זניח יחסית, הם שוב מככבים ומנצלים את מעמדם כחברי מועצה".
כך או אחרת, עיריית אשדוד ושני תאגידיה (החברה העירונית לתרבות הפנאי והמשכן לאמנויות הבמה) חילקו בשנים 2014 עד 2017 כ-15,700 כרטיסים בחינם למופעים ואירועים, כולל כאלה של אמנים ידועים ומובילים, בשווי של כמיליון שקל. חלוקת הכרטיסים נעשתה בניגוד לכללי מינהל תקין, לעתים אף תוך משוא פנים. כך כאמור נכתב מדוח מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא על השלטון המקומי.

בדוח נכתב: "הממצאים בדוח מלמדים שהעירייה התרשלה בתפקידה לפקח על הליך חלוקת הכרטיסים ולהבטיח כי היא תיעשה על פי אמות המידה והתבחינים שנקבעו – דבר שהוביל לחלוקת כרטיסים שלא כדין. במהלך הביקורת נמסר לעובדי משרד מבקר המדינה מידע חלקי, לא מדויק ובחלקו גם לא מהימן על חלוקת הכרטיסים, תוך כדי פגיעה בסדרי המינהל התקין".
עוד נכתב בדוח: "משרד מבקר המדינה רואה בחומרה את נתינת כרטיסי ההזמנה, ובמקרים מסוימים אף יותר מכרטיס אחד, לנבחרים או לעובדי עירייה או התאגידים העירוניים שלה שלא בהכרח במסגרת מילוי תפקידם, בניגוד לדין – נוהל משרד הפנים והנחיית היועץ המשפטי לממשלה. חלוקת כרטיסים לנבחרי ציבור או לעובדים בתוקף תפקידם על ידי העירייה או התאגיד העירוני צריכה להיעשות על פי תבחינים ואמות מידה ברורים, בלוויית רישום נאות ובשקיפות מרבית. על משרד הפנים לבחון אם יש מקום להטיל חיוב אישי על נושאי משרה ובעלי תפקידים שהיו שותפים לחלוקה שלא כדין של הכרטיסים".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "על פי דו"ח מבקר המדינה, בין השנים 2014-2017, חולקו אלפי כרטיסים להופעות לילדים ומשפחות המטופלים במחלקת הרווחה בעיר. לאותם משפחות אין אפשרות לרכוש כרטיסים למופעי התרבות השונים. עיריית אשדוד כבר ישמה בפועל את ההערות המרכזיות של המבקר, בדבר הצורך לשפר את תהליכי הרישום וחידוד הנהלים בנושא, תוך שימת דגש על רישום פרטני של המשפחות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך