אזהרה חמורה מגל חום כבד שפוקד את האזור

אזהרה חמורה יצאה בשעות האחרונות ע"י משרד הבריאות, זאת לאחר הבחנה של מומחים כי גל החום הכבד עלול לגרום לאסונות במידה והציבור לא ינהג במשנה זהירות
גבר מבוגר

משרד הבריאות מודיע לציבור הרחב ובפרט לאוכלוסיית הקשישים, כי על פי דיווח של השירות המטאורולוגי, היום ומחר צפוי גל חום שיתבטא במזג אוויר חם מהרגיל בו יהיו עומסי חום כבדים ברוב חלקי הארץ למשך מס' ימים.

משרד הבריאות קורא לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד על הנהלים הבאים: להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

להלן, המלצות המשרד להתנהגות מומלצות בעת השפעת החום הכבד ברחבי הארץ
בתקופת הקיץ ולעיתים גם בעונות המעבר, יש סכנה מוגברת לציבור עקב טמפרטורות גבוהות ועליה בלחות. הסכנה קיימת במיוחד כאשר יש גל חום (מספר ימים חמים ברצף), וכאשר יש עומס חום ניכר (שילוב של טמפרטורות גבוהות עם ולחות יחסית גבוהה, או טמפרטורות גבוהות ביותר מאד גם ללא לחות גבוהה). גל חום מוגדר במרבית האזורים בעולם כטמפרטורה סביבתית גבוהה מ – 32.2 מעלות צלזיוס למשך שלושה ימים רצופים או יותר. עומס חום כבד ישרור כבר בטמפרטורה 30 מעלות צלזיוס אם הלחות היחסית היא מעל ל- 70% ובטמפרטורות גבוהות יותר גם כשהלחות נמוכה יותר.

יכולות להיות דרגות שונות של פגיעה מחום (פירוט בהמשך). הפגיעות החמורות הן: מכת חום – הגוף לא מסוגל לקרר את עצמו בסביבה החמה: מנגנון ההזעה אינו יעיל, וטמפרטורת הגוף עולה במהירות, לעתים מעל – 41 מעלות צלזיוס בתוך רבע שעה (!); ותשישות חום – זה מצב מתון יותר של פגיעה מחום, ועלול להתפתח לאחר חשיפה לחום במשך מספר ימים בהיעדר שתיה מספקת.

הסכנה הבריאותית ממזג אויר חם גדולה במיוחד בגיל המבוגר. סכנה גדולה עוד יותר קיימת עבור אנשים הסובלים מהשמנת יתר, מחלות כרוניות, מטופלים בתרופות מסוימות, בעת מחלה חריפה או במצב של חסר בנוזלים (התייבשות).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך