"לא נשב בשקט עד שהילדים שלנו יהיו במסגרת"

תגובות נזעמות של הורים רבים באשדוד בעקבות כוונת העירייה להעביר גנים לילדים מעוכבי התפתחות לתחומי בית הספר. ביום רביעי הקרוב מתוכננת הפגנה של ההורים מול בניין העירייה, באותה העת תתקיים שם ישיבת מועצת העיר

ההורים רבים כועסים בעקבות ההודעה המפתיעה שקיבלו על כוונת העירייה להעביר גנים לילדים מעוכבי התפתחות לתחומי בית הספר, שאינו מותאם לילדים בעלי צרכים מיוחדים. עקב כך הוחלט לפתוח במחאה שתתקיים ביום רביעי מול בניין העירייה כשבאותה עת תתקיים ישיבת מועצת העיר. אותם הורים פנו ברשתות החברתיות וביקשו מתושבי העיר להגיע להפגנה ולתמוך באותם ילדים בעקבות ההחלטה שהתקבלה בעירייה.

נעמה אילני, אמא לילד בגן סיפרה לאתר "אשדוד אונליין":
"קיבלנו את ההודעה הדרמטית דרך מכתב בתיקי הלימודים של הילדים,  הצוותים של הגנים לא עודכנו בדבר, אנחנו מומחים לילדים שלנו אנחנו מודעים להתעכבות ההתפתחותית,אנחנו יודעים שתיגרם רגרסיה לילדים . הילדים שלנו מודעים ורגישים ועדינים מאוד לרעשים, תחשבו שהם יושבים בתוך כיתה בכיתה יש כל שעה צלצולים והמולה של ילדים, הגננות מרגישות חסרי אונים בעקבות ההתמודדות עם הנושא החדש,  הבן שלי בן 4 יצטרך להיכנס לתוך כיתה ויושפל במבטים של ילדים שיצעקו לעברו מילות גנאי, זה נזק נפשי לבן שלי ולכל הילדים בפרט לכל החיים, אנחנו נלחמים כל יום ולילה ולא ניתן לזה לקרות, נעשה כל מה שביכולתנו למען ילדינו".

תגובת העירייה כפי שנמסרה לאשדוד אונליין :
"נתוני החינוך הארציים מלמדים כי בשנים האחרונות ישנה עליה דרמטית במס' תלמידי החינוך המיוחד בכל הארץ. מגמה זו נצפתה באשדוד ולפני כמה שנים הורה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לתת את מלוא ההתייחסות והתנאים לחינוך המיוחד בכלל ובגנים בפרט. מדיניות זו נבחרת בכל שנה, בעת שמתגבשות התכניות לשנת הלימודים הבאה, ובהתאם לנתוני הרישום משבץ מינהל החינוך את כלל הגנים במבנים המפוזרים ברבעים שונים. במנהל החינוך אומרים כי במסגרת תכנון שנת לימודים ובהתאם למדיניות זו, נלקחים בחשבון עוד כמה פרמטרים חשובים כמו מספר התלמידים בגן, מרחב הפעילות החינוכית, תנאי הסביבה והאקלים והחינוכי וניידות תושבים המשנה את מפת הרישום בעיר".

עוד נמסר מהעירייה: "כל זאת על רקע העובדה שמשרד החינוך אינו מצליח להדביק את קצב הגידול בחינוך המיוחד ואינו מקצה בניה ייעודית למסגרת זו, עובדה שמגדילה את מצוקת הגנים. חלק מהפתרונות הם שיבוץ כיתות גנים בבתי הספר ו/או שילובם בתוך כיתות גן רגילות, כחלק ממדיניות חינוכית רבת שונים. כל הליך החשיבה והשיבוץ נעשה בשת"פ מלא עם ועד ההורים העירוני , בפיקוח של משרד החינוך ועל דעת מנהלי בתיה"ס והגננות. ועד ההורים העירוני הוא הגורם המייצג ומולו אנו פועלים בכל התחומים. ועד ההורים העירוני והעומדת בראשו, הגב' בלה רובין,מקיימים שיח והתייעצות עם נציגי ההורים הרלוונטיים ומעלים אותם מול המינהל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך