בשורה לציבור: דואר ישראל יפתח סניפים חדשים ויעבור לניהול חיצוני

משרד האוצר וועדת שרים אישרו את ההפרטה של דואר ישראל, כשהצפי הוא שבשנים הקרובות בין עשרים לארבעים אחוזים ממנו יעבור לידיים פרטיות, במקביל לחידוש סניפים ורענון תקנונים
העיר אשדוד במקום ה-15 בהזמנת חבילות מחו"ל

ועדת השרים לענייני הפרטה בהובלת שר האוצר משה כחלון אישרה היום (ב') פה אחד את הפרטת חברת דואר ישראל. זאת לאור מגמת ירידה ברווחיות החברה, בתזרים המזומנים שלה, פעילות הדואר על ידי תחליפים אלקטרוניים.

זאת למרות שהחל מאפריל 2015, חברת הדואר מיישמת את תכנית הבראתה כפי שנקבע במסגרת ההסכם הקיבוצי הכולל, פתיחת מרכזים למסירת דברי דואר, שינוי שעות הפתיחה של סניפי הדואר, תכנון מחדש של המערך התפעולי וצמצום מספר המשרות.

על פי המתווה שהציגה רשות החברות הממשלתיות, 20% ממניות החברה יוצעו למכרז פרטי לטובת משקיע אסטרטגי בארץ או בחו"ל.

בשלב השני, לאחר שנתיים, תתבצע הצעה לציבור של 20% נוספים ממניות החברה ודואר ישראל תהיה חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב. ההנפקה, תסייע לחברה בהשגת שקיפות, יעילות ורווחיות ארוכת טווח. כמו כן, שיעור החזקותיה של המדינה בחברה לא יפחת מ- 60%. למשקיע הפרטי שירכוש את המניות של ההפרטה יובטחו זכויות עודפות. בין המדינה לבין הרוכש ייחתם הסכם אשר יאפשר למשקיע להשפיע על בחירת מנכ"ל, יו"רים של ועדת הכספים וועדת משאבי אנוש יהיו דירקטורים. המשקיע יחויב לשמור על אחזקתו במניות החברה לתקופה של שבע שנים. ההחלטה גם קובעת חלופה של הצעת מניות לציבור של עד 40% במקרה והליך המכירה למשקיע הפרטי אינה צולחת.

רשות החברות הממשלתיות תגבש, בהסכמת משרד האוצר, משרד התקשורת ושירות הביטחון הכללי, את האינטרסים החיוניים של המדינה בחברה ובחברת בנק הדואר, ודרכי הסדרתם. בתוך כך, תבחן, האפשרות להגביל את ההחזקה של 5% ויותר ממניות החברה בלא אישור מראש. הרשות תגיש לוועדה את המלצותיה ודרכי ההגנה על האינטרסים החיוניים, בכללם קידום התחרות ומניעת ריכוזיות במשק.

כחלק משלבי ההפרטה, תגמול עובדי החברה ייעשה על פי נוהלי רשות החברות בדבר תגמול עובדים בהליכי הפרטה, בהתאם לדרך ההפרטה הרלוונטית ושינוי ההסכם הקיבוצי לשם כך.

מעבר לשינויים המהותיים במבנה ובפעילות החברה, שלבי ההפרטה צפויים להניב תמורות למדינה כתוצאה ממכירת אחזקות באופן ישיר למשקיע בשלב ראשון ומהנפקת מניות לציבור בשלב שני. התייעלות בפעילות החברה וכניסתה לתחומי פעילות פיננסיים חדשים יחד עם כניסת גורמים מתמחים באותם תחומים כשותפים לפעילות החברה, צפויים להביא לשיפור בתוצאותיה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

הצעת ההחלטה מקדמת את הליך ההפרדה בין חברת הדואר לבנק הדואר ומשמעויותיו בהתחשב במטרתו של שר האוצר להפוך את בנק הדואר לבנק חברתי, עצמאי שנותן שירותים מיטביים לציבור הישראלי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך