המפגש המרגש והחווייתי בין האיראנים לאשדודים במוסקבה

גבי גבריאל ואבי מוסקוביץ מאשדוד טסו למונדיאל ברוסיה, התחברו לצעירים מאיראן, ומעבר לכך שהצטלמו איתם עם דגלים של ישראל ואיראן, הם הפכו לחברים שלהם
המפגש המרגש והחווייתי בין האיראנים לאשדודים במוסקבה

ארש, צעיר איראני בן 24, אמר באותו מפגש מרגש: "אנחנו לא יכולים לחיות תחת השלטון הזה באיראן, יש הפגנות והם ילכו ויתעצמו. החלום שלנו זה לעשות שלום עם ישראל, ומי יודע אולי עוד כמה שנים נגיע לבקר באשדוד"
מי היה מאמין שקבוצה של צעירים איראנים יחזיקו את דגל ישראל עם חיוך גדול, ולידם ארבעה ישראלים, שניים מהם מאשדוד, שמחזיקים את דגל איראן… זה קרה בשבוע שעבר בלב מוסקבה, רגעים לאחר משחק כדורגל מלהיב במונדיאל, שמעבר היותו מרתק ומעניין בכר הדשא, מביא גם סיפורים מדהימים מהיציע.

כל הסיפור הזה החל לפני מספר חודשים, כאשר גבי גבריאל (36) מאשדוד החל לתכנן את הנסיעה למונדיאל ברוסיה. אימו של גבי נולדה בפרס (איראן), והיה לו חלום לפגוש צעירים איראנים כדי לשוחח איתם ולעשות איתם תמונה נוסטלגית. הוא רתם למשימה את חברו הטוב אמיר מוסקוביץ, אף הוא מאשדוד ואת יוסי דניאל מאשקלון, יחד עם חבר נוסף. הארבעה המריאו למוסקבה כדי לחזות בשני משחקים, ומעבר לאווירה הספורטיבית, הם חזרו הביתה עם חוויה שלא תשכח כל חייהם.
לאחר שחזו במשחק המרתק בין פורטוגל למרוקו, הארבעה יצאו מהאצטדיון רחב הידיים במוסקבה, ופגשו בקבוצה של צעירים מאיראן עם דגלי הלאום שלהם. גבי גבריאל התקרב לעברם, כשהוא עם דגל ישראל על גופו, ופתח איתם בשיחה. למרבה ההפתעה, הצעירים האיראנים חייכו לעברו ודיברו איתו ארוכות.

אפרים בנוב, ראש מנהלת אזורי התעשייה בעיריית אשדוד, שהוא חמו של גבריאל, שמע את הסיפור המדהים מהחתן שלו ושיתף אותנו: "גבי התרגש מאוד מהמפגש הזה עם הצעירים האיראנים, והם ממש דיברו מילים חמות על ישראל. הם כועסים מאוד על המשטר האיראני ואומרים שההפגנות באיראן ילכו ויתעצמו כי המצב הכלכלי קשה מאוד".

ארש, צעיר איראני, אמר במהלך המפגש עם החברים מאשדוד: "זה ממש מצב בלתי אפשרי לחיות באיראן, אנחנו רוצים שקט ושלום. ישראל מדינה טובה ומצליחה מאוד, והלוואי ויהיה שלום בין המדינות. מי יודע, אולי נבוא לבקר אתכם באשדוד עוד כמה שנים".
לאחר מכן הגיע רגע השיא במפגש המדהים הזה. הצעירים מאיראן ביקשו להחזיק את דגל ישראל, החברה מאשדוד החזיקו את דגל איראן והם עשו תמונה משותפת, כשגם האיראנים מצלמים ורוצים להראות למשפחות שלהם כי הם פגשו צעירים מישראל במונדיאל. תמיד אמרו שכדורגל זה הדרך הטובה ביותר לעשות שלום בין אנשים ועמים. כמה הם צדקו…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך