אף עין לא נשארה יבשה: במקום לככב על הבמה, ליוו את נעמה בדרכה האחרונה

נעמה טרבלסי (15 וחצי), תלמידת תיכון ושחקנית בקבוצת התיאטרון הקהילתי "ברמוזה", הובאה למנוחות ביום ראשון השבוע לאחר מאבק במחלה קשה
אף עין לא נשארה יבשה: במקום לככב על הבמה, ליוו את נעמה בדרכה האחרונה

ביום זה היו אמורים חברי התיאטרון להעלות את ההצגה "חלום ליל קיץ" בבית החולים שניידר כדי לאפשר את השתתפותה של נעמה. "היום את השחקנית הראשית, ותראי, כולנו כאן איתך נעמה יקרה", ספד לה מנהל התיאטרון ג'רום ארוש, "אין אדם שלא היה מתחבר לקסם האנושי שלך". שחקנית התיאטרון והטלוויזיה טלי אורן, שביקרה את נעמה מספר ימים לפני פטירתה, כתבה: "לא תיארתי לעצמי שלא ניפגש שוב. ההודעה על לכתך השאירה אותי המומה וכואבת. נוחי על משכבך נעמה. לא אשכח אותך ואת האנרגיות הנדירות שלך".

בלוויה כואבת ורבת משתתפים הובאה ביום ראשון למנוחת עולמים נעמה טרבלסי (15.5) מאשדוד. נעמה, תלמידת כיתה י' במקיף ד' ופעילה בתיאטרון "ברמוזה" מזה שלוש שנים, נאבקה בשנה האחרונה במחלת הסרטן. בני משפחתה, חבריה ומכריה הרבים שיתפו את כאבם גם דרך הרשתות החברתיות. כולם סיפרו על נערה, אשר כשמה כן היא, נעמה לבריות והיוותה השראה לסובבים אותה. נעמה אהבה מאוד את הבמה ואת התיאטרון. היא התנדבה והשתתפה בערבי הומור, הצגות ופעילויות רבות בקהילה בעיר, ואף העלתה יחד עם אחיה הצעיר יואב הצגה בשם "כל אדם". היא סיפרה כי תיאטרון "ברמוזה" הוא משפחה שנייה עבורה. ואכן, התיאטרון הפך להיות בית שני לה ולבני משפחתה, והיה למשמעותי ביותר עבורה, אם מתוך הכישרון האישי שלה ואם מתוך החיבור למקום, לבני הנוער ולקהילה המקומית – נעמה הביאה איתה רוח התנדבות.

למרבה הצער והכאב בשנה האחרונה נעמה חלתה במחלת הסרטן. אך למרות הקשיים הפיזיים והנפשיים היא לא הפסיקה לפקוד את התיאטרון, ללמוד טקסטים בזמן שהותה בבתי החולים ולו רק לשמור על שגרת חיים "בריאה" עד כמה שניתן. ביום ראשון הייתה אמורה לעלות באשדוד בהשתתפותה ההצגה "חלום ליל קיץ" (מאת ויליאם שייקספיר), אך בשל מצבה הקשה הוחלט להעביר את ההצגה לבית החולים שניידר, שבו היא מאושפזת, ובכך גם לנסות לרומם את רוחה של נעמה, וליצור חיבור אישי חברתי סביבתי במקום. יש דרכים רבות להשפיע ולגעת בלב האנשים, ונעמה עשתה זאת בהצלחה רבה ובקבוצת התאטרון סברו כי זה המעט שאפשר היה לעשות כדי להודות על תרומתה.

ההצגה הייתה אמורה לעלות על הבמה באולם המצוי במלונית "אורנים", המופעלת על ידי עמותת "עזר מציון", שהעמידו את האולם לטובת ההצגה ללא כל תמורה. התאריך שנקבע היה יום ראשון, 24.6, בשעה 18:00. אך, כאמור, ביום שישי שעבר לפנות בוקר נפטרה נעמה כשסביבה בני משפחתה הקרובים.

בלוויה ספדו לה הוריה ובני משפחתה, ועין אחת לא נותרה יבשה. חבריה של זיוה לקבוצת התיאטרון התקבצו שעות ספורות אחרי הלוויה באולם החזרות כדי להשמיע דברים לזכרה ולספר על תחושותיהם. ג'רום ארוש, מנהלה של קבוצת "ברמוזה" ספד לה בלוויה בשם כל חבריה והצוות: "נעמה יקרה, מי היה מאמין שנגיע לרגע הקשה הזה? אני זוכר את הרגעים שלך עם הטקסטים של 'חלום ליל קיץ' מאת שייקספיר, שהינו אמורים להציג הערב בבית החולים. כולנו נרתמנו למשימה בשביל להביא את עצמנו למקום הזה. היה זה כל כך טבעי כי זה המהות שלנו, התיאטרון שאת חלק ממנו. המהות שלנו היא ערך כבוד האדם, חינוך לשיח, לאהבת אדם, לנתינה, לערכים אנושיים ולהמון שמחת חיים, כל מה שאת בעצם מייצגת. התיאטרון היה לך ולאחיך וגם למשפחתך הבית השני. הפעילות בתיאטרון העניקה לך כוח, והיחסים יוצאי הדופן עם מירב הבמאית שלך העניקו לך כוח. החיים הם במה וכולנו שחקנים. היום את השחקנית הראשית, ותראי, כולנו כאן איתך נעמה יקרה, אין אדם שלא היה מתחבר לקסם האנושי שלך. היום תיאטרון 'ברמוזה' מוריד מסך ונפרד ממך בהצדעה על מי שאת, ודעי לך שתהיי איתנו תמיד. אנחנו נעמיד את ההצגה לכבודך יחד עם חברים ומשפחה, ואני בטוח שתהיי איתנו ברוחך כדי לראות את זה".

אידו גרינברג, איש טלוויזיה מערוץ 10, שהיה לאחד ממכריה, כתב בדף הפייסבוק האישי שלו: "נעמה טרבלסי היא נערה שהכרתי באינסטגרם דרך #משפטאחדביום. התכתבנו ארוכות, צחקנו מלא, ודיברנו על המחלה הנוראית שלה. היא הגיעה לחבק ולבקר בפופ אפ בעזריאלי בתל אביב, והעמסתי עליה חולצות כמו אימא שמעמיסה סירים לילד ששב הביתה. היא הייתה מאושרת. לפני מספר דקות הודיעו לי שנעמה נפטרה אמש בבית חולים שניידר, כתוצאה ממאבק קשה במחלה הבלתי נתפסת הזו. נעמה, תודה על הזכות לקחת חלק בשגרה הקשה של בית החולים, תודה על הזכות לשמח מעט ולהאיר את הלב היפה הזה שלך. הפעם המשפט הזה הוא שלך. והלוואי והייתי מקדיש לך אותו על החלמה ולא על מוות".

מספר ימים לפני מותה של נעמה, ביקרו אותה בבית החולים "שניידר" השחקניות טלי אורן ומיה דגן. השתיים התבקשו על ידי מתנדבי "עזר מציון" להגיע לבקר את נעמה, אלא שהמתנדבים לא ידעו ששתי השחקניות רבו לפני כשנתיים, ומאז לא דיברו. המפגש עם נעמה גרם להן להשלים. מיה דגן סיפרה בתוכנית הבוקר שלה ברדיו: "כשאתה נמצא שם הכול נכנס פתאום לפרופורציה נכונה, ואתה לא מאמין שבזבזת כל כך הרבה זמן על לכעוס, לא לדבר, להיות בנתק, כי באמת הכל שטויות. טלי אורן נכנסה לחדר ואנחנו נמצאות שתינו בחדר עם נעמה שמתמודדת עם דברים הרבה יותר קשים ומשמעותיים, הסתכלנו אחת על השנייה וברגע הכל נעלם, והיה חיבוק מאוד גדול".

טלי אורן כתבה בדף הפייסבוק של נעמה: "נעמה אהובה. את נדירה. אמיצה. מלאת תשוקה לחיים ואהבה מטורפת לתיאטרון. תכננו שתבואי לראות עוד המון הצגות. רצינו לבקר אותך שוב. תודה לך על מפגש מיסטי נדיר לא מהעולם הזה – שקרה בזכותך ממש לפני כמה ימים. תודה שהזמנת אותי לבקר אותך, לא תיארתי לעצמי שלא ניפגש שוב. מחבקת ומחזקת את איציק, גילת והילדים. ההודעה על לכתך השאירה אותי המומה וכואבת. נוחי על משכבך נעמה. לא אשכח אותך ואת האנרגיות הנדירות שלך".
נעמה הותירה אחריה הורים, גילת ואיציק, ושני אחים, מאיה ויואב. יהי זכרה ברוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך