לא ייאמן – זה הנשק והציוד הצבאי שתושבי אשדוד החזירו השבוע לצה"ל

המבצע יסתיים ב-13.7. מי שיחזיר אותו לא ייענש. רס"ן גבינט האחראי מטעם צה"ל: "החזירו 'צבא קטן' בעיר". לגדברי רס"ן גבינט יש אנשים שמחזיקים בתחשמות שמסוכנת עבורם. עוד הוחזרו משקפות, מצפנים, קליעים, מכשירי קשר ועוד. את הציוד מחזירים בתחנת המשטרה ברחוב הנביאים בעיר.
לא ייאמן - זה הנשק והציוד הצבאי שתושבי אשדוד החזירו השבוע לצה"ל

לתחנה באשדוד שאוספת ציוד צבאי במסגרת מבצע ,שבעים ומשיבים", בו מחזירים ציוד צבאי שנמצא בידי אזרחים, הובא רובה מסוג אמ-16, שהיה אצל בחור תושב העיר.

על פי המבצע כל מי שמחזיר ציוד זוכה לחסינות, אותה העניק היועץ המשפטי לממשלה. המבצע יימשך עד ה-13.7 ואת הציוד מחזירים לתחנת המשטרה ברחוב הנביאים 40 בעיר. המבצע ההקודם היה לפני שנתיים. השנה הצבא סימל על דגלו גם החזרת ציוד עם סממן היסטורי. אבל הרובה שהגיע לאשדוד הפתיע לא מעט אנשים. רק שמתסבר שזה לא הדבר היחיד שהפתיע

רס"ן נחום גבינט, הוא זה שמרכז מטעם צה"ל את התוכנית והוא מספר מה עוד הובא אליו: "התחנה באשדוד רווחית החזירו כמעט 'צבא קטן' בעיר. מלבד רובה ה-אמ 16, הובאו משקפות, מצפנים, מכשירי קשר, קליעים מכל מיני סוגים ואפילו רימונים ומוקשים.

רס"ן גבינט: "זה מדאיג, יש אנשים שמחזירים תחמושת במצב מסוכן בעיקר להם ולסביבתם. הבאנו כבר פעמיים חבלן לטפל בתחמושת שהגיעה. אנחנו קוראים לכולם להחזיר את זה ולא להחזיק אצלהם".

אבל אמ-16?
רס"ן נחום: "כן. רובה. אבל בסופו של דבר חלק גדול מהדברים זה ציוד של אנשים שהרבה פעמים בתמימות לא החזירו, אנשי מילואים משאירם איתם דברים וזה מצטבר. קצת תחמושת וקצת מדים. כולנו הרי אנשי ביטחון אם בשירות סדיר קבע ואם במילואים. אז מגיע למספרים גדולים".

המספרים של הציוד שהוחזר באשדוד מלמדים על כ-60 איש שהביאו את הציוד מהבית. בין היתר החזירו 500 קלעיים מסוגים שונים, 30 סוגי רימונים, מוקש תאורה אחד, שני מצפנים, 5 סוגים של משקפות, 2 סוגים של מכשירי קשר וכאמור אמ -16 מקוצר אחד. כמו כן הגיעו כמובן מדים בכמויות גדולות מאוד.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך