אשדוד חצתה את רף רבע מיליון תושבים ותעלה ל- 29 חברי מועצה

היסטוריה באשדוד, העיר הולכת וגדלה ואיתה גם כמות חברי המועצה וסגני ראש העיר, בתקווה להמשיך לשרת את הציבור על הצד הטוב ביותר, וגם מה מיקומה של אשדוד מבין הערים הגדולות בארץ
אשדוד מבט על
צילום: טל אקוקה

משרד הפנים הוציא הודעה לציבור לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, ובה הוא מונה את מס' התושבים בכל הערים ברחבי הארץ, וכן את מס' חברי המועצה שצפויים לשרת את הציבור לאחר הבחירות הצפויות בתאריך ה- 30 באוקטובר 2018.

על פי נתוני משרד הפנים בחודשים האחרונים העיר אשדוד חצתה את רף רבע מיליון התושבים ולפי הספירה האחרונה שבוצעה בסוף החודש האחרון היא מונה 251,206 תושבים, כאשר לפני כשנתיים באמצע חודש מאי המספר עמד על 247,388, ובכך גדלה האוכלוסיה בכ- 4000 נפשות במהלך השנתיים האחרונות.

נתוני משרד הפנים המתפרסמים היום מלמדים על שינוי נוסף שייתרחש לאחר הבחירות בעקבות גידול האוכלוסייה בעיר, והוא גידול מספר חברי מועצת העיר מ- 27 כיום, ל- 29 לאחר הבחירות, דבר שמשנה לטובה את היחס כלפי מנדט עבור המפלגות הקטנות, אך אחוזי ההצבעה שיצמחו צפויים להחזיר שוב את האיזון למרות הכסאות הנוספים שיתווספו לשולחן מועצת העיר לאחר הבחירות.

יתרה מכך, בעקבות הגידול צפויה העיר אשדוד לקבל סגן נוסף בשכר (חמישי), לראש העיר, כאשר המצב כיום הוא ארבעה סגנים בשכר ועוד אחד ללא שכר, וכן משנה לראש העיר ללא שכר.

מיקומה של אשדוד בצמרת הערים הגדולות בישראל נשמר והוא עומד על מקום 6, כאשר מקדימות אותה ירושלים, תל אביב וחיפה מהמקום הראשון לשלישי בהתאמה, ואילו צמודות אליה במקום הרביעי והחמישי ראשון לציון ופתח תקווה, עם מס' תושבים זהה של 266,000 תושבים. כאשר מתחתיה נמצאות נתניה 244,000 תושבים, ובאר שבע עם 219,000 תושבים.

ביסוס מעמדה של אשדוד כעיר השישית בגודלה בישראל, וחציית רף הרבע מיליון תושבים, אמור לחזק את בקשתה להפוך לעיר מחוז שהוגשה בשנה שעברה לשר הפנים אריה דרעי, ובכך להפוך את העיר לאחת מהמובילות והיציבות בישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך