דגשים לבחירת רכב ראשון שתקנו

קניית רכב ראשון היא תמיד אירוע שכרוך בלא מעט התרגשות. בין אם מדובר בצעיר או צעירה שזה עתה עברו טסט ושמחים לקראת העצמאות שלה יזכו כשלא יצטרכו יותר לבקש את הרכב של ההורים, בין אם מדובר על הורים טריים שהחליטו להצטייד במכונית כדי שיוכלו לנסוע עם התינוק או התינוקת לכל מקום בנוחות, ובעצם בכל גיל ובכל שלב בחיים ההצטיידות ברכב פרטי משלנו מייצרת ציפיות, התרגשות - וגם חשש.

החשש מובן אף הוא: קניית מכונית, גם אם קטנה ואפילו אם יד שניה, מחייבת השקעת סכום כסף בלתי מבוטל, ובאופן טבעי אנחנו רוצים לדעת בוודאות שביצענו את העסקה המשתלמת ביותר עבורנו. בנוסף, כשמדובר על קניית מכונית יד שניה נרצה לדעת בוודאות שהרכב תקין לחלוטין ויספק את כל הצרכים שלנו לאורך זמן רב. על-מנת להפחית את רמת החששות והלחץ, מומלץ לקרוא את ההמלצות הבאות וליישם את הדגשים החשובים לבחירת הרכב הראשון שלכם.

קודם כל פונקציונליות

חשוב להודות: עבור רובנו מכונית היא לא קופסה שמעבירה אותנו מנקודה אלף לנקודה בית במינימום זמן אלא הרבה יותר מכך. רבים מאיתנו מפתחים מערכת יחסים של ממש עם המכוניות שלהם – בין אם מדובר על רכבים יד שניה ובין אם על רכבים מהניילונים – ובהתאם מחפשים מלכתחילה רכב עם "אישיות", או ליתר דיוק מכונית שתקנה לאישיות שלהם מרכיבים רצויים מבחינתם.

הדבר מובן לחלוטין, אבל למרות זאת השיקול העיקרי בבחירת הרכב הראשון חייב להיות פונקציונלי: רכב שטח מתאים למי שמטייל בשטח ולא למי שצריך למצוא חנייה מדי ערב ברחוב צר וצפוף, מכונית ספורט לא תאפשר לכם להסיע משפחה עם ילדים, רכב שזולל המון דלק לא מתאים למי שמנסה לצמצם את ההוצאות שלו (וגם לא למי שמבין כמה חשוב לשמור על הסביבה), מכונית שמתאפיינת בירידת ערך חדה יחסית לא מתאימה למי שמתעתד למכור אותה תוך זמן קצר ובאופן כללי כדאי קודם כל למפות במדויק את הצרכים שלכם ואת הדברים החשובים לכם ואז להבין אילו דגמי מכוניות ממלאים את כל הצרכים הנ"ל.

מכונית עם אישיות

אחרי שמיפינו את הצרכים וניפינו את הרכבים הלא רלוונטיים עבורנו, אפשר לשלב בבחירה גם את השיקול האמוציונלי. נהיגה, בסופו של דבר, היא פעולה שאמורה לספק לנו גם נחת, וכאמור כמעט תמיד אנחנו מרגישים שחלק מהזהות שלנו היא המכונית שברשותנו ולכן כדאי לחפש רכב שלא ישאיר אותנו אדיש. לא קל לאפיין במילים מדויקות את המרכיבים שיוצרים את האישיות של המכונית – בדרך כלל מדובר במראה החיצוני, באופי תא הנוסעים, בביצועים ופשוט בתחושה שאנחנו מרגישים כשאנחנו יושבים בכיסא הנהג. במקרים רבים נרגיש שדווקא רכבים יד שניה מתאפיניים באישיות מובהקת יותר – כדאי לוודא שלצד האישיות המלבבת גם המצב של כל מערכות הרכב הוא ללא רבב.

יד ראשונה או יד שניה?

ההתלבטות בין מכונית חדשה עם 0 קילומטראז' לבין רכבים שכבר עברו קילומטרים רבים ושלל חוויות מאפיינת את כל מי שקונה רכב כמעט, ובפרט כך הדבר כשעל הפרק רכישת מכונית ראשונה. השיקול העיקרי הוא הכלכלי – בדרך כלל למי שיש מספיק כסף כדי לקנות רכב חדש מומלץ אכן להעדיף מכונית במצב מעולה, כך שהוא יוכל לנהוג בה בראש שקט לגמרי. יחד עם זאת את אותה איכות חשובה, שקט נפשי מוחלט, ניתן להשיג גם אם רוכשים רכבים יד שניה דרך סוכנות רכב שאמונה על בדיקות מדוקדקות לכל מכונית, על תיקון כל מה שזקוק לתיקון ואפילו השבחת מרכיבים מסוימים – כך שבסופו של דבר אתם מקבלים רכב במצב מעולה עם אחריות רחבת היקף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך