תביעת ענק: ג'קי בן זקן הגיש תביעה בסך 26 מיליון שקל נגד הלן גלבר

האתר הכלכלי "גלובס" חשף כי הוגשה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע תביעת ענק, חסרת תקדים בהיקפה ובחומרתה, נגד הלן גלבר. איש העסקים ג'קי בן זקן תובע ממנה סכום של 26 מיליון שקל בגין נזקים כספיים עצומים שגרמה לחלק מהחברות שבבעלותו, בטענה כי עשתה זאת ממניעים פוליטיים וכלכליים אישיים שלה

חברת מועצת העיר הלן גלבר, מתמודדת בימים אלה עם תביעת ענק שהוגשה נגדה, בסך של 26 מיליון שקל. כך נחשף באתר הכלכלי המוביל "גלובס". איש העסקים ג'קי בן זקן, יחד עם שלוש חברות בהן הוא שותף, הגישו את התביעה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. התביעה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין אילן סופר ושות'.

כתב התביעה הארוך והמנומק מגולל את התנהלותה האובססיבית של גלבר כלפי בן זקן והחברות שבבעלותו, תוך כדי שהיא גורמת להן נזקים עצומים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים. נראה כי בפעולותיה האמורות, עברה גלבר שורה של עבירות פליליות חמורות, לרבות שימוש לרעה בסמכויות המוקנות לה כעובדת ציבור, מרמה והפרת אמונים, וכן עבירת שוחד.

בדברי הפתיחה של התביעה נכתב: "עניינה של תביעה זו בניצול כוח השררה של חברת מועצת העיר אשדוד, על מנת לקדם אינטרסים פוליטיים וכלכליים אישיים שלה, וזאת תוך הסבת נזקים כספיים אדירים לתובעים (אשר הנתבעת בעצמה מעריכה אותם במאות מיליוני ש"ח), ונזקים נוספים אשר אינם ברי פיצוי".

בתביעה מצוין כי גלבר, במסגרת תפקידה כחברת מועצת עיר, הייתה ועודנה מתנגדת סדרתית לכל פרויקט שיזם ג'קי בן-זקן. לאחרונה התברר, כי התנגדותה הנחרצת והעקבית של גלבר נגד בן-זקן, אינה נובעת מהיותה חברת מועצה ונעשתה בתום לב או בידיים נקיות, אלא מתוך רצון עז לסכל כל פרויקט המקודם על ידי בן-זקן, וכחלק ממאבק פוליטי שמנהלת גלבר כנגד ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי.

כזכור, אתר החדשות "אשדוד אונליין" חשף לאחרונה הקלטות רבות, בהן גלבר מתועדת מתנהלת מול איש עסקים שהביע עניין להשקיע בתחום הנדל"ן באשדוד, וכן עם היזם ואיש הנדל"ן מוריס חליווה, שותפו של בן-זקן במספר פרויקטים נדל"ניים בעיר. מהקלטות עולה בבירור כי גלבר סחרה במידע המועבר לידיעתה במסגרת תפקידה במועצת העיר, לצורך תיווך עסקי בין שני אנשי העסקים המעוניינים להשקיע בפרויקטים נדל"ניים בעיר, עשתה שימוש פסול ובלתי חוקי במידע המועבר אליה מתוקף תפקידה, ואף הזינה את מוריס חליווה, המצוי עם בן-זקן בסכסוך עסקי, במידע סודי המועבר אליה מתוקף תפקידה כחברת מועצה, ואף הייתה מעורבת ברמה יומיומית בפעולותיו העסקיות של חליווה, לרבות ייעוץ שוטף בקשר לסכסוך העסקי שנתגלע בינו ובין ג'קי בן-זקן.

בכתב התביעה הארוך והמנומק מוצגים פעולות ואמירות של גלבר סביב פגיעה קשה שגרמה בפרויקטים נדל"ניים של בן-זקן, בזמן שהיא הציגה לציבור את פעילותיה כחברת מועצה ה"לוחמת בשחיתות", ובעצם מצליחה להסוות את המניעים שלה שמפורטים כאמור בכתב התביעה. חלק מהדברים המצויינים בכתב התביעה פורסמו לא מכבר באתר החדשות "אשדוד אונליין", וחלק אחר יפורסמו בימים הקרובים, כולל תיעוד אותנטי של ההקלטות האמורות.

בתביעה נכתב עוד: "לא זו בלבד שהנתבעת לא עמדה ברמת ההתנהגות המצופה מנציגת ציבור, אלא שנראה כי מעשיה החמורים עולים כדי שימוש לרעה בסמכות, ניגוד עניינים, מרמה והפרת אמונים ושוחד".

עו"ד סופר סיכם את כתבה התביעה באמירה שנאמרה במשפט שהתקיים בעבר סביב עניינו של נבחר ציבור שלא פעל בנורמות המקובלות: "גם עובד ציבור הוא ככל האדם בחיי המעשה. אולם במעמדו המיוחד, המציב לפניו חובת אמינות גבוהה, אחריות והגינות כלפי מעבידו והציבור גם יחד – מצפים ממנו לרמת התנהגות הולמת, נקייה מרבב של סטייה מדרך הישר".

מעבר לנזקים הכספיים העצומים בתחום הנדל"ן, גלבר אף נתבעת בסכום של 100 אלף שקל בגין לשון הרע על שני פוסטים קשים וחמורים שכתבה בדף הפייסבוק האישי שלה נגד בן-זקן.

בכתב התביעה מתואר עוד סביב עניין זה כי במסגרת מאבקה העיקש נגד בן-זקן, דאגה גלבר לפרסם בתקשורת המקומית והארצית כמות עצומה של כתבות משמיצות ומכפישות כנגדו, ובעיקר ב"עיתון הבית" שלה, כפי שנכתב בכתב התביעה, "השבוע באשדוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך