רפורמה חדשה תגרום למהפכה במוניות השירות של העיר אשדוד

משרד התחבורה יפרסם מכרזים להפעלת מוניות שירות שישרתו את תושבי אשקלון, אשדוד, באר שבע ואילת. השר כץ: הרפורמה תשפר באופן דרמטי את שירותי התחבורה הציבורית בישראל
רפורמה חדשה תגרום למהפכה במוניות השירות של העיר אשדוד

מהפכת מוניות השירות, שמקדם שר התחבורה ישראל כץ, מגיעה לדרום. במסגרת הרפורמה הגדולה בענף מוניות השירות, משרד התחבורה יפרסם מכרזים להפעלת קווי מוניות שירות, גם באשקלון, אשדוד, באר שבע ואילת. זאת, במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לשדרג באופן משמעותי את התחבורה הציבורית בישראל.

במסגרת הרפורמה יפורסמו מכרזים חדשים להפעלת 16 קווי מוניות שירות באשכולות אשדוד-אשקלון, באר שבע – צפון הנגב ואילת, מתוכם 9 קווים חדשים, המחברים בין אשקלון לתל אביב (דרך גדרה, רחובות, נס ציונה וראשון לציון) ולקרית גת, בין קרית גת לרחובות, בין אילת לנמל התעופה רמון בתמנע, וכן קווים עירוניים בתוך אשקלון, באר שבע ואילת.

כמו כן, במסגרת הרפורמה יתאפשר לראשונה שימוש של כרטיס הרב-קו בענף המוניות (בימי חול), שיאפשר לנוסעים ליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים בתחבורה הציבורית, כולל מעבר בין קווים ללא תשלום, מידע לנוסעים, מידע על נסיעות השירות באפליקציות, הזמנת מקומות בנסיעות בינעירוניות ועוד.

לדברי השר כץ, הנוסעים במוניות השירות ייהנו מההנחה הניתנת כיום למחזיקי כרטיס "רב קו" באוטובוסים וברכבת. הנחה זאת כוללת את כל קבוצות האוכלוסייה הזכאיות בהם תלמידים, סטודנטים, אזרחים ותיקים ונכים. הנוסעים במוניות יזכו גם בהסדרי מעבר של "90 דקות" במטרופולנים.

קווי המוניות החדשים מחולקים לאשכולות קווים שיופעלו על ידי מפעיל אחד בכל אשכול. תכנון מערך הקווים מבוסס על הרחבת השירות למוקדי ביקוש כמו מוסדות רפואיים, נמלי תעופה, תחנות רכבת, מוסדות אקדמיים ואזורי תעשיה. הרפורמה תביא להרחבת פריסת הקווים בארץ, שיפור האמינות לנוסע בקווים קיימים, ויצירת רובד שירות נוסף בשילוב מוניות שירות, בצירים עתירי ביקוש לתחבורה הציבורית.

16 קווי מוניות השירות המוצעים למכרז ישרתו כמיליון תושבים המתגוררים באשדוד, אשקלון, באר שבע, רהט, דימונה, שדרות, אופקים, נתיבות, קרית גת ואילת. קווים אלה ישפרו את הנגישות שלהם אל מוקדי התעסוקה, הבריאות, התחבורה והמוסדות האקדמיים באזור בהם אזורי התעשייה באשדוד ובאשקלון, בקרית גת, ובצומת ביל"ו וצומת כנות, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ובשלוחה באילת, מכללת ספיר, מכללת סמי שמעון, מכון ויצמן, מרכזי הקניות קניון הסיטי, לב אשדוד, לב אשקלון, קניון חוצות וגירון, קניון הנגב, ביג קרית מלאכי ובתי החולים סורוקה, ברזילי, יוספטל, קפלן ואסותא.

על פי התכנית, הרפורמה בענף המוניות תחול על כל קווי המוניות הקיימים וכן על קווים חדשים או משודרגים. השר כץ ציין כי הרפורמה בענף מוניות השירות מבוצעת כחלק ממהלך כולל שתכליתו לממש את יעודן של מוניות השירות, כאמצעי תחבורה משלים לאוטובוסים ולרכבות ולחזק את מערך החבורה הציבורית בישראל. לדבריו, הרפורמה תשפר באופן דרמטי את שירותי התחבורה הציבורית בישראל, והוסיף כי הרחבת מערך שירותי המוניות תאפשר מעבר נוסעים נוספים מרכב פרטי למוניות שירות.

קווי המוניות גובשו לאחר עבודת תכנון נרחבת שבוצעה במשרד התחבורה, שכללה, בין השאר פרסום קול קורא שביקש מהציבור להציע קווים חדשים או שינויים של מסלולים קיימים. חלק מההצעות שהתקבלו מהציבור הוטמעו במתכונת הקווים החדשה, היוצאת לדרך בימים אלה.

הקווים מתפרסים על פני 23 אשכולות בכל רחבי הארץ, מתוכם ארבע האשכולות חדשים, בהם אשכול אילת, בקעת אונו, חולון – בת ים ואזור יהודה ושומרון. עם הפעלת כל הקווים המתוכננים, יגדל מספר מוניות השירות בישראל במאות אחוזים, לעומת מספר מוניות השירות הפועל כיום.

כל אשכול כולל מספר קווים, חלקם קווים במסלולים הפועלים כיום וחלקם קווים חדשים. במטרה לאפשר תחרות הוגנת, למפעיל תחבורה ציבורית לא תתאפשר הפעלת אשכולות קווי מוניות, באזורים בהם מופעל על ידו אשכול קווי אוטובוסים.

ההליך המכרזי יתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון יתבצע מיון מוקדם (PQ) של חברות העומדות בתנאי הסף שקבע משרד התחבורה בהליך התחרותי. חברות שעברו את השלב המוקדם, יוכלו להמשיך ולהתמודד על הפעלת כל אחד מאשכולות קווי המוניות שיצאו בהדרגה לתחרות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך