הפינוי בינוי המסחרי הראשון: איזה מגדלים יאשרו במקום קניון לב אשדוד

היזם מבקש מגדלי ענק הני 40 קומות ואילו העירייה מתנגדת ומעדיפה דירות קטנות לזוגות צעירים ובניינים בגובה סביר, היום הוועדה תכריע
קניון עופר לב אשדוד יהפוך לקניון עודפים
צילום: טל אקוקה

הוועדת המקומית לתכנון ובנייה באשדוד צפויה לדון היום בתכנית התחדשות עירונית יוצאת דופן ושונה ממה שהורגלנו עד היום, כאשר התכנית המוצעת היא הריסה של קניון "לב אשדוד".

במקומו של הקניון שכבר לא חזק כמו פעם ישנה תכנית להקמתו של מבנה חדש הכולל חזית מסחרית לרחובות יהודה הלוי ומשה אבן עזרא ועוד ארבעה מגדלי דירות ומבני ציבור מעל הקומה המסחרית.

בעלי זכויות הקרקע גולן יעקב, רונית טורק ורינה דגני ביקשו לאחרונה שהיא תכלול תוספת של 788 דירות במגדלים ענקיים שיתנשאו לגובה של -30 עד 43 קומות.

אך מנגד העירייה ומהנדס העיר דורון חזן המליצו לוועדה שלא לקבל את התכנית של בעלי השטח ולאשר רק עוד 450 יחידות תוך הגבלת מספר הקומות המקסימלאלי ל-25.

בנוסף המליץ המהנדס על קביעת תמהיל דירות: 30% מהן עד 75 מטר רבוע (כולל ממ"ד ומרפסת), 40% עד 100 מ"ר ברוטו ועוד 30% גדולות מ-100 מ"ר זאת על מנת לספק מקומות מגורים הולמים לזוגות צעירים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך