הסוורים החדשים בנמל אשדוד דורשים הגנה מפיטורים

32 הסוורים כוללים יוצאי אתיופיה, נשים ובני מיעוטים. רשת הביטחון התעסוקתי לא חלה עליהם - בניגוד לעובדי דור ב' אחרים שנקלטו לעבודה בנמל אשדוד לפני שנת 2016. הנהלת נמל אשדוד: "תנאי ההעסקה שבהם נקלטו העובדים הינם מן המכובדים במשק הישראלי".
עיצומים. נמל אשדוד
נמל אשדוד.

32 הסוורים החדשים שנקלטו לעבודה בנמל אשדוד לפני חצי שנה דורשים לקבל הגנה מהפיטורים במסגרת הרפורמה בנמלים שנדונה בימים אלה בין המדינה, ההסתדרות והנהלת החברה. קבוצת הסוורים פנתה לשר התחבורה ישראל כ"ץ, שר האוצר משה כחלון, שרת המשפטים איילת שקד ושר העבודה, הרווחה חיים כץ ובו הם רוצים להכלל בהסכם שאמור להיחתם עם העובדים במסגרת רפורמת הנמלים.

קבוצת הסוורים המדוברת כוללת בני העדה האתיופית, נשים ובני מיעוטים, ונכון להיום, רשת הביטחון התעסוקתי לא חלה עליהם, זאת בניגוד לעובדי דור ב' אחרים שנקלטו לעבודה בנמל לפני שנת 2016. "מרגיז אותי שלא נלחמים עלינו ולא באמת מנסים לשלב אותנו עם כולם ובאותו הסכם עבודה. אני כרגע דור ב' כמו כולם", אמרה אחת הסוורות.

ההסתדרות התריעה בעבר מפני הבעייתיות שעלולה להתעורר עם קליטת הסוורים החדשים ודרשה לדחותה: "העובדים האלה יהיו הראשונים שיפוטרו. אנחנו מבינים את הבקשה שלהם, ולא הסרנו אותה מסדר היום, אבל אנו נמצאים בימים אלה בעיצומו של המו"מ האינטנסיבי על הרפורמה". היה מי שאמר שם לעיתון גלובס.

עד היום הסתפקו הסוורים בייצוג על ידי ההסתדרות ואולם ככל הנראה, עם התקדמות המו"מ, החליטו לפנות באופן עצמאי, כדי לוודא שהאינטרסים שלהם גם יילקחו בחשבון. "אנו לא מקבלים תשובות ברורות מדוע דווקא אנחנו לא כלולים בהסכם זה . קצת תמוה בעינינו הבחירה לייצר הפרדה בין העובדים בעניין כל כך חשוב ומהותי , בייחוד כשמדובר בקורס ייחודי שמטרתו העיקרית הייתה שילוב אוכלוסיות מגוונות בנמל אשדוד"', נכתב בפנייה לשרים.

תגובת הנהלת נמל אשדוד: "חברת נמל אשדוד מובילה מהלך של קליטת עובדים מאוכלוסיות מגוונות ושילובם בנמל. תנאי ההעסקה שבהם נקלטו העובדים הינם מן המכובדים במשק הישראלי. החברה פועלת ביחסיה עם העובדים בהתאם להסכמי העבודה הקיבוציים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך