היועץ לענייני תעסוקה בפרלמנט הגרמני ביקש את עזרתו של יצחק מויאל

בעקבות בעיית הפליטים המדאיגה באירופה, היועץ לענייני תעסוקה בבונדסטאג, הזמין דרך קרן גדולה בגרמניה, את יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל, כדי לקבל עצות כיצד ניתן לשפר ולייעל את עניין העסקת הפליטים ויחסי העבודה מולם
היועץ לענייני תעסוקה בפרלמנט הגרמני ביקש את עזרתו של יצחק מויאל

לא כל יום נציג מישראל מקבל הזמנה דרך קרן גדול ומוכרת בגרמניה, להגיע ולסייע בייעוץ כיצד להתנהל מול בעיית העסקת פליטים, תופעה מתרחבת ומדאיגה ברחבי אירופה. זה קרה ליו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל (תושב אשדוד). היועץ לענייני תעסוקה בפרלמנט הגרמני (בונדסטאג), הזמין דרך אותה הקרן את מויאל לביקור בגרמניה, בעיקר כדי לתת עצות אופרטיביות כיצד ניתן לשפר ולייעל את עניין העסקת הפליטים ויחסי העבודה מולם. שגריר ישראל בברלין ג'רמי יששכרוף, היה מעורב במהלך הזה, ונפגש עם מויאל לשיחה ארוכה.

מויאל קנה לעצמו שם עולמי סביב העניינים הללו, לאחר שהיה מבין החלוצים ששיפר וייעל את תנאי העסקתם של העובדים הפלסטינים בענף הבניין, וזה בא לידי ביטוי בשורה של הטבות, שהפכו את העובדים למועילים יותר. מויאל שיפר באמצעות חתימה על הסכם קיבוצי-ענפי, הסכם שמעניק זכויות שוות לכל המועסקים בענף הבנייה – זרים, פלסטינים וישראלים, שהעיקרון המנחה הוא שוויון ובלי הפליות.
מעבר לכך, מויאל השתתף בכנס איגודים מקצועיים בגרמניה. הוא זומן לכנס המציין את הקשרים בין האיגודים המקצועיים בגרמניה לישראל, ובנוסף לציון חגיגות 70 שנה למדינת לישראל.

עשרות נציגים בכירים מגרמניה נכחו במפגש עם מויאל

מויאל אמר בעניין זה: "הרצאתי הייתה בנושא התמודדות וטיפול בעובדים הזרים והפלסטינים המועסקים בישראל, תוך כדי התמודדות של המאפיינים שיש בהעסקת עובדים שהם לא ישראליים. הופעתי בפני נציגים מקצועיים מכל רחבי גרמניה, כולל ראשי איגודים מקצועיים, סטודנטים גרמנים ויהודים הלומדים את תחום המשפט ויחסי עבודה, ונציגים ממשרדי הממשלה השונים בגרמניה. כמו כן היו נציגים בכירים מ-PGFTU, ארגון העובדים של הרשות הפלסטינית, מכון מאקו לדמוקרטיה בישראל בהנהגת ד"ר רובי נתנזון וקרן הנס בוקלר. המפגש כלל אירוח, דיונים וסוגיות בנושא התמודדות עם העסקת עובדים זרים, כולל בעיית הפליטים בגרמניה. המפגש גם כלל סיורים מקצועיים ברחבי גרמניה, כולל ביקור באנדרטת ניצולי השואה. גולת הכותרת הייתה חגיגות 70 שנה למדינת ישראל, יחד עם שגריר ישראל בברלין ג'רמי יששכרוף. במפגש זה ייצגתי גם את ההסתדרות וגם את מדינת ישראל, היה לי הכבוד לעשות זאת".

מויאל הוסיף ואמר: "בעקבות הצלחת הביקור, מגיעה משלחת של ראשי איגודים מגרמניה לארץ במהלך חודש יולי, להתרשם מהעשייה הרבה בטיפול וקידום העובדים בישראל, ההכשרה המקצועית, ההתמודדות עם בעיות הבטיחות, הטיפול בעובדים הזרים ובעיקר הפלסטינים, לרבות הנושא של הוועדה הפריטטית, כולל סיור במקומות העבודה של מעסיקים ישראלים המעסיקים זרים ופלסטינים, ובמקביל לחזק את הקשר בין האיגודים המקצועיים של ישראל וגרמניה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך