340 מהנדסים חדשים מסתערים על מקומות תעסוקה חדשים

מקצוע המהנדס עדיין זוכה לעדנה ולפרסטיז', ולראייה 340 מהנדסים חדשים סיימו את פרק הלימודים המתיש והמורכב במכללה האקדמית להנדסה אשדוד, וזכו לקבל את התארים הנכספים
340 מהנדסים חדשים מסתערים על מקומות תעסוקה חדשים

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, בירך את המהנדסים הנרגשים: "היום הוא יום חשוב עבורכם, בו אתם מגשימים חלום בעל משמעות גבוהה עבור העתיד האישי, המקצועי והמשפחתי שלכם"
כולנו גדלנו בדור שהמילה מהנדס תמיד הייתה חרוטה כמקצוע עם הרבה יוקרה. הנדסאי זה נחמד ואפילו יותר מזה, אבל מהנדס? זו ליגה אחרת לגמרי… 340 בוגרי ובוגרות מחזור י"ב של המכללה האקדמית להנדסה באשדוד הגיעו ביום חמישי האחרון למכללה לקבלת התארים הראשונים והשניים שלהם במחלקות ההנדסה השונות. לאחר שהצטלמו עם ההורים, המרצים, החברים והמשפחה, החל הטקס בהנחיית הקריין דן כנר, ובניהולו של פרופ' יהודה חדד, נשיא SCE.

"מיום הקמתה, לפני עשרים שנה, הכשירה SCE מהנדסים בכל תחומי המקצוע", סיפר פרופ' יהודה חדד. "במהלך השנים עבר העולם תהפוכות רבות ובעיקרן האינטרנט וה'בום' הטכנולוגי. מסיבה זו הדור הבא של המהנדסים יצטרכו לשלב בין יזמות טכנולוגית לבין ערכים חברתיים. אנו במכללה מחנכים את הסטודנטים שלנו לעולם הטכנולוגי והחברתי מתוך הערך המרכזי של המכללה – להוציא מהנדסים לעולם טוב יותר. בוגרות ובוגרים יקרים, אני משוכנע שתהיה לכם תרומה ייחודית לחברה. אני בטוח שתוכלו להתמודד עם כל הקשיים והמכשולים בעולם המקצועי משום שהכנו אתכם לכך מהרגע הראשון".

פרופ' חדד התייחס בנאומו גם לטקס הנחת אבן הפינה לקמפוס החדש של המכללה שהתקיים מוקדם יותר באותו היום: "ההישגים של המכללה הם בגדר נס וכולם מבינים את החשיבות שלהם לעולם ההנדסה, ההשכלה הגבוהה וכמובן לעיר אשדוד. קמפוס הקבע שהיום קבענו את אבן הפינה שלו, יאפשר את צמיחת המכללה בעתיד".
גם ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, השתתף בטקס הענקת התארים מיד לאחר שהניח את אבן הפינה לקמפוס החדש עם פרופ' חדד. "היום הוא יום חשוב עבורכם בוא אתם מגשימים חלום בעל משמעות גבוהה עבור העתיד האישי, המקצועי והמשפחתי שלכם", אמר ד"ר לסרי לבוגרים. "מכללת SCE בנתה לעצמה שם בין מוסדות האקדמיה בישראל כמוסד מוביל עם יותר מ-90% בוגרים שהשתלבו בתעשייה. היום הזה מיוחד גם עבורנו בעיר – הנחנו היום את אבן הפינה לקמפוס SCE וכך גם לקריה האקדמית אשדוד. אין ספק שזה יום מחונן עבור תושבי אשדוד ובעיקר עבור צעיריה".

בטקס השתתף גם אבי שמחון, היועץ הכלכלי לראש הממשלה ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה. שמחון בירך את הבוגרים ודיבר על חשיבות תחום ההנדסה לעתיד ישראל: "קורה פה במכללה משהו מדהים – לוקחים נערים ונערות ומכשירים אותם לתכנן ולבנות גשרים, כבישים, טילים ועוד הרבה דברים אחרים. להגיע להיות מהנדס זה קשה. הנדסה מצריכה יכולת, התמדה וחריצות. בין תפקידיי אני מייעץ לראש הממשלה איך להגדיל את הצמיחה ולהפוך את כלכלת ישראל למשגשגת. אנשים רבים חושבים שצריך להשקיע בחינוך. אני חושב שצריך אנשים כמוכם, מהנדסים מכל הסוגים. מסיבה זו אני מברך אתכם אך בנוסף מתברך בכם ובעובדה שיושבים פה כל כך הרבה אנשים שיתרמו לעתיד המדינה, הקרוב והרחוק".
בסוף הנאומים הגיעו להופעה מול הבוגרים ומשפחותיהם להקת "לגעת בלב", מהמרכז למשפחה באשדוד, המורכבת מילדים עם צרכים מיוחדים. הקהל לא נשאר אדיש וקם על רגליו להריע לזמרים. בסיום הטקס המרכזי עברו בוגרי המחלקות לטקסים מחלקתיים בהם הוענקו להם התארים עם המרצים ואנשי הסגל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך