"הפוני של אבא" המחווה המרגשת של יובל סינדורי

יובל סינדורי, שאביה נפטר ממחלת הסרטן, יזמה מבצע תרומות שיער לעמותת "זכרון מנחם"
"הפוני של אבא" המחווה המרגשת של יובל סינדורי

יובל סינדורי (17), שאביה יגאל נפטר ממחלת הסרטן לפני ארבע שנים, יזמה מבצע תרומות שיער לעמותת "זכרון מנחם". מאז פטירתו, הבת יובל תרמה את שיערה פעמיים, חוויה שהיא מגדירה משמעותית ביותר. היא גם כתבה פוסטים בנושא, ובעקבותיהם בנות תרמו את שיערן. ביום שלישי הקרוב יתקיים במקיף ח' הפנינג גדול לתרומות שיער לחולי סרטן, הציבור הרחב מוזמן לתרום ולסייע בדרך הנפלאה הזו

יש סיפורים שאתה לא יכול להמשיך אחריהם הלאה סתם כך, סיפורים מרגשים ובעלי מסר רב משמעות. זה בדיוק אחד מהם. יגאל סינדורי נפטר לפני ארבע שנים לאחר שנאבק ממושכות במחלת הסרטן. מותו של יגאל פער פצע עמוק וכואב בקרב בני משפחתו, בעיקר אצל הבת הבכורה יובל, שהייתה מחוברת בנימי נפשה לאביה האהוב.

ליובל, תלמידת כתה י' מבית הספר מקיף ח' באשדוד, שני אחים (לירון בן 14 ואליה בת 12). בעקבות האובדן, יובל הבינה שיש כמה דרכים להתמודד עם האובדן. בעזרת אימה וגם יועצת בית הספר, רצתה להקים ב"הפסקה פעילה" במקיף ח', דוכן לתרומה כספית ודוכן לתרומת שיער. היא פרסמה אצלה באינסטגרם את היוזמה, והיוזמה הקטנה שלה הפכה בן רגע להתגייסות של כל בתי הספר באשדוד. בימים אלה היא הקימה חמ"ל התארגנות לקראת האירוע הגדול ונעזרת במשצ"ים (מדריכי שלח צעירים, תנועת נוער של משרד החינוך) ובילדי השכבה שלה, על מנת להפיץ את הבשורה. יש לה צוותים שאחראים על חולצות, על חילוק והפצת פלאיירים, על דוכנים ו-5 ספרים נרתמו לתרום עצמם לאירוע. היא קראה לפרויקט המדהים הזה "הפוני של אבא". יובל מסבירה את משמעות השם: "שם הפרויקט מבוסס על זיכרון ילדות. אבא שלי היה קירח והוא היה לוקח קצוות השיער שלי ושל אחותי ועושה מהן פוני…".

יובל ואביה יגאל סינדורי ז"ל

מי שמסייעת מאוד בפרויקט המבורך הזה היא עמותת "זכרון מנחם", שעוסקת משנת2004 באיסוף תרומות שיער והענקת פאות לילדות חולות סרטן. העמותה הקימה מערך מתקדם של מבצעי תרומות שיער וייצור פאות בהובלת פאניות מקצועיות ומסורות, המאפשר מתן שירות אישי לנשים בכל הארץ. העמותה משקיעה מאמצים רבים על מנת להגיע לנשים בכל המחלקות האונקולוגיות בישראל כדי לתמוך ולהעניק להן פתרון מהיר ללא עלות לאובדן שיערן.

עמותת "זכרון מנחם" הוקמה ב-1990 על ידי חיים ומירי ארנטל, והיא נקראת על שם בנם, הנער מנחם ארנטל ז"ל, שנאבק במחלת הסרטן ונפטר כשהוא בן 15 בלבד. באותה התקופה חוותה המשפחה מחסור בגוף שיעניק סיוע רגשי וטכני לילד חולה הסרטן ולמשפחתו. הוריו ומכריו של הנער ביקשו לנצל את הניסיון הרב שצברו, כדי להיטיב עם ילדים חולי סרטן ומשפחותיהם. במרוצת השנים נרתמו לפעילות זו מאות מתנדבים ביניהם רופאים, בעלי מקצועות חופשיים, אישי ציבור, רבנים ובנות שירות לאומי.

העמותה מאמינה ששלמותה הרגשית של משפחה חיונית לתהליך ההבראה של הילד, והיא משפיעה באופן ישיר על עוצמת דחף ההישרדות שלו, ושמה לה למטרה לתת מענה למכלול הבעיות, מרגע גילוי המחלה הממארת ולתמוך בהורים ובבני המשפחה הנושאים בעול הקשיים הפיזיים והנפשיים לאורך כל הדרך. העמותה מספקת מענה ותמיכה לכל תושבי מדינת ישראל, ללא הבדל דת ומין ולחולים בגילאי 0-25. בעקבות פעילותה לאורך השנים, זכתה העמותה בפרסים וטקסי כבוד ביניהם: הדלקת משואה בטקס יום העצמאות ה-69 של מדינת ישראל; תואר כבוד "אביר" ממלכת הולנד; מגן שר הבריאות למתנדב מצטיין; אות הנשיא למתנדב; אות ראש העיר ירושלים למתנדב מצטיין; פרס ראש הממשלה מגן הילד מאת יצחק רבין ז"ל.

אירוע תרומות השיער לעמותת "זכרון מנחם" יתקיים ביום שלישי הקרוב, ה- 27.3.2019 בתיכון מקיף ח', רחוב ברק בן אבינועם 10, אשדוד. לפרטים נוספים ותיאום הגעה ותרומות: יובל 052-3526108.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך