בקרוב: מבוטחי קופות החולים יוכלו לרכוש תרופה בכל בית מרקחת שיבחרו

מהפכה בעולם הבריאות – הצעת החוק שעברה ברוב של 53 תומכים וללא מתנגדים קובעת כי קופת חולים תאפשר לחבריה לממש מרשם שניתן על ידי רופא הקופה בכל בית מרקחת, ולשם כך תאפשר לתת גם מרשם שאינו דיגיטלי לחבר שמעוניין בכך.
תרופות מכל מיני סוגים

עוד מוצע כי קופת החולים תממן את ההשתתפות במחיר התרופה גם אם נרכשה בבית מרקחת שאינו של הקופה או נותן שירותים מטעמה.

ח"כ פורר, מגיש הצעת החוק אמר כי "במצב הקיים צריך להגיע לבית מרקחת מרוחק מהבית למרות שישנם בתי מרקחת קרובים לביתו של הצרכן. מדוע שקופת החולים ורשתות הפארם יחייבו את הצרכן לרכוש היכן שהן מחליטות? הצעת החוק הזו תסייע בראש ובראשונה לקשישים ולאותם אנשים המתקשים להתנייד ולהגיע לבתי המרקחת מרוחקים. בנוסף הצעת החוק תיתן מרווח נשימה לכל בתי המרקחת העצמאיים שיוכלו להגיע לקהל לקוחות חדש.

בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב כי "בעבר כל בית מרקחת פרטי היה מקושר בהסכם עם כל קופות החולים והצרכן יכול היה לבחור היכן לרכוש את תרופותיו. בשנים האחרונות החליטו קופות החולים לבטל חלק מהסכמים אלה ולעבוד רק עם בתי המרקחת שבבעלותן או עם רשתות הפארם השונות. בתי מרקחת פרטיים רבים, ששירתו נאמנה את לקוחות קופות החולים במשך שנים רבות, נאלצו לסגור את שעריהם, ברגע שנפתח בסמוך אליהם בית מרקחת ששייך לאחת מרשתות הפארם או בית מרקחת של הקופה. לאחרונה החלו קופות החולים לנפק מרשמים דיגיטליים דרך המחשב. המרשם הדיגיטלי נשלח אוטומטית לבית המרקחת של קופת החולים, וכך הצרכן מחויב לרכוש את התרופה אך ורק בבתי המרקחת של קופות החולים ואינו חופשי לקנות את תרופותיו בכל בית מרקחת, כפי שיחפוץ".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך