כך מתכוננים לרעידת אדמה בעיר אשדוד

תרגיל המדמה תרחיש קריסת בניין בן שלוש קומות עקב רעידת אדמה, עם נפגעים ולכודים, התקיים בעיר בשיתוף איחוד הצלה, פיקוד העורף ואגף הבטחון של העירייה
כך מתכוננים לרעידת אדמה בעיר אשדוד

אתמול נערך תרגיל מסכם לקורס סע"ר המכשיר צוותי חילוץ והצלה באירועי חירום המתרחשים בעת רעידת אדמה וקריסת מבנים. הקורס בן היומיים כלל לימודים עיוניים ותרגיל מעשי ולבסוף הוכשרו 43 מתנדבים של איחוד הצלה. אשדוד ממשיכה לחזק את מערך החירום שלה.

כ-43 חובשים מתנדבים של איחוד הצלה מסניף אשדוד סיימו אתמול בערב קורס סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) ייחודי שאורגן ע"י פיקוד העורף ואגף הביטחון העירוני ונוהל ע"י ראש מינהלת תעשייה וראש תחום חרום במנהלות הרובעים מר אפריים בנוב, קצין בכיר במילואים שעדיין פעיל בפקע"ר ונתי מויאל רכז המבצעים של איחוד הצלה באשדוד והותאם במיוחד לחובשי איחוד הצלה שהועבר ע"י חברת "john bryce" – חברה המתמחה בתחומי חילוץ והצלה ומעבירה הכשרות מטעם פיקוד העורף.


גבי עייש מאגף הביטחון ומר סמי אביר ממטה מל"ח אומרים כי אין זו הפעם הראשונה שעיריית אשדוד מקיימת הכשרות לצוותי סע"ר אלא שהפעם מדובר בקבוצת מתנדבים הפעילים כל השנה בתחומי הצלה וסיוע, וטבעי היה שירחיבו את תחום מקצועיותם גם לחילוץ בתרחישי חירום. הקורס תוכנן ובוצע ע"פ הגרף השנתי של פקע"ר, בתיאום מלא  עם אגף הביטחון, מחלקת חירום וראש תחום חירום של מנהלות הרבעים בעיר והוא חלק משיתופי הפעולה הפוריים בו נוטלים חלק גם מינהלות הרבעים.

מתנדבי סע"ר הם מתנדבים בעלי הכשרה ייעודית שמועברת מטעם פיקוד העורף, אשר נועדו להעניק סיוע עצמאי ראשוני במקרה אסון המוני (רעידת אדמה, קריסת מבנה וכד'), עד להגעת כוחות החילוץ המקצועיים של פיקוד העורף, ולהכשיר את תושבי הקהילה למתן מענה עצמאי בחירום. מתנדבי איחוד הצלה הפעילים כל השנה וזמינים בכל רגע, בהחלט ראויים להיות גם חלק מהחירום לחילוץ והצלה.


גם הקורס הנוכחי נמשך יומיים במהלכו קיבלו החובשים ידע עיוני בסיסי בהתגוננות אזרחית ועקרונות החילוץ הראשוני, מהי רעידת אדמה ומה מאפיין אירוע הרס, תפיסת ההפעלה העירונית ומה הכוחות הפועלים בזירה, עקרונות כיבוי אש וכיו"ב, ובסיכום ההכשרה יצאו חובשי איחוד הצלה על גבי אמבולנסים, אופנולנסים ורכב שטח ייעודי לתרגיל אר"ן (אירוע רב נפגעים) מסכם שמדמה אירוע של קריסת מבנה, תרגול חילוץ לכודים, טיפול ופינוי נפגעי גוף ונפגעי חרדה שטופלו ע"י חובשי יחידת חוס"ן (חרום וסיוע נפשי) של איחוד הצלה.

שלמה רוטנברג ראש מנהל תפעול בעיריית אשדוד: "אני שמח על שיתוף הפעולה עם איחוד הצלה שמהווה מכפיל כוח לשעת חרום. אני עד לפעילות שלכם בעיר ואני יודע כי בשעת חירום ומלחמה, כשבמדינה תהיינה כמה זירות הרס, אתם תהיו המוסמכים לפעול גם כחובשים וגם כצוותי סע"ר. הסיוע שלכם הוא עצום וכשאני רואה את הפעילות שלכם בשגרה אני יודע שזה כוח הסיוע שאנחנו כרשות רוצים בחרום". רוטנברג הודה לפקע"ר, לאגף הביטחון והביע הערכה רבה לפועלו של מר בנוב על הארגון ועל הניהול המקצועי של הקורס ועל תרומתו הייחודית בנושא הקמת  צוותי סע"ר במנהלות הרבעים.

יחיאל כהן ראש סניף אשדוד באיחוד הצלה: "אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה שקיים בין איחוד הצלה לעיריית אשדוד. מתנדבינו נמצאים בכוננות תמידית 24/7 לכל אירוע חירום רפואי בשגרה ובחירום. קורס הסע"ר הנוכחי הוסיף ידע נרחב למתנדבים שלנו והכנה לאירועי חירום, כדי לתת מענה יעיל ומקצועי יותר בזמן אמת לתושבי העיר אשדוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך