שימו לב: המשטרה עצרה את חלוקת הדוחות ממצלמות המהירות

מחשש לאמינותם של המצלמות, הוחלט ע"י פרקליטות המדינה לעצור את השימוש במצלמות המהירות הכתומות, המשטרה הגיבה כי היא בודקת את העניין

חדשות 2 חשף אמש כי המשנה לפרקליט המדינה הורה למשטרה להפסיק לשלוח דוחות מהירות שהגיעו כתוצאה מתיעוד מצלמות המהירות הנייחות שהותקנו בשנים האחרונות בכל הארץ.

לאחר ישיבה משותפת של הגורמים המעורבים בדבר הוחלט לעצור את פעילותם, זאת לאחר שבדיקה שנערכה בטכניון המצלמות נמצאו לא אמינות. מדובר רק במצלמות הנייחות ולא במצלמות הלייזר הנמצאות בניידות.

אתר mako מפרסם כי הסיפור התחיל לפני כמה שנים, אז 20 נהגים שקיבלו דוחות מהירות לאחר שתועדו במצלמות הללו, התאגדו ופנו לבית המשפט בטענה שהמצלמות אינן מהימנות. במשטרה טענו שנסמכו בנושא על מכון התקנים ונציג של המכון אף העיד בדיון בבית המשפט.

אלא שבדיקה מעמיקה העלתה שהבדיקות שהמכון הצהיר עליהן לא תואמות באופן מלא את הבדיקות שאכן בוצעו. בשל כך, החליטו במשטרה לבצע בדיקה עצמאית בנושא. תוצאות הבדיקה הזו הגיעו לפני מספר שבועות והן חשפו בעייתיות במצלמות.

לאור זאת, המשנה לפרקליטות המדינה הורה להמשיך לצלם את הכבישים אבל לפי שעה לא לשלוח דוחות. יש לציין כי מדובר במאות מיליוני שקלים שנגבו מהציבור בשנים האחרונות כתוצאה מדוחות שהגיעו בעקבות צילום של המצלמות הללו.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הנושא אכן בבדיקה. עם זאת יצוין כי מצלמות המהירות ימשיכו לתעד נהיגה במהירות מופרזת. החלטות לגבי האכיפה תתקבלנה בתום הבדיקות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך