הגשמת חלום: בר מצווה לשלושה נערים מעוטי יכולת

עמותת "צמיחה", בניהולו של שמעון יוחאי וקנין, בשיתוף עם חניכי שכבה יא' מבית הספר מקיף י', ובליווי מדריך פרויקט מעגלים, נתנאל אלוש, הגשימה חלום לשלושה נערים מעוטי יכולת וערכה להם, ביום שני שעבר, חגיגת בר מצווה בלתי נשכחת באולמי "פריים טיים"
הגשמת חלום: בר מצווה לשלושה נערים מעוטי יכולת

שמעון יוחאי וקנין, שגדל במשפחה חרדית וחזר בשאלה בגיל 12, חי חיי שוטטות והתמכרות רווי סמים ואלכוהול, עד שעבר שיקום מאסיבי בגיל 15, מהלך שהציל את חייו למעשה. עוד בהיותו בן 18 התנדב שמעון למען הנוער בסיכון, כשבגיל 21 התחיל את עבודתו בפרויקט "משאלה חווייתית", לצד לימודי הנחיית קבוצות ואימון אישי בניהולו של אלון גל. מסלול חייו של שמעון, שהחל במכשולים שלוו בקשיים רבים, הוביל את שמעון לכדי הבנה כי את חייו הוא בוחר להקדיש למען נערים בסיכון ובעזרת עבודה קשה, המשולבת באמונה שלמה ביכולת לעורר שינוי, יעניק להם אפשרות אמיתית לשינוי חיובי בחייהם.

כיום שמעון יוחאי וקנין מנהל את עמותת "צמיחה", שאחת ממטרותיה היא להגשים את חלומם של נערים ונערות בסיכון מעוטי יכולת, ולקיים אירועי בר ובת מצווה כנהוג במסורת. ואכן, בשבוע שעבר, עמותת "צמיחה" בשיתוף עם חניכי שכבה יא' במקיף י' ובליווי מדריך פרויקט מעגלים, נתנאל אלוש, ערכה אירוע בר מצווה בלתי נשכח לשלושה נערים חסרי יכולת באולמי "פריים טיים".

"מטרת האירוע הייתה עזרה ונתינה לאחר, ולהגשים חלום לנערים להיות כשווה בין שווים ולהוכיח לנוער שכבה יא' באמית י', כיצד אפשר לחלום בגדול ובתהליכיות גם להגשים אותו", שיתף שמעון יוחאי וקנין במטרה לעשייתו המבורכת. "ערב זה מהווה מעבר למימוש חלומם של שלושה נערים ממשפחות מעוטות יכולת ובכך לשלבם בקהילה, בנוסף, כבוגר מפתן אשדוד, והתחושה של נער בסיכון, היה לי את הצורך לחשוף את המודעות של קבלת השונה, והדרך הטובה ביותר להתגבר על כל אתגר שחוסם את דרכנו, היא העלאת תחושת המסוגלות ושיפור הדימוי העצמי באמצעות עזרה ונתינה לאחר".

בין הנוכחים בערב המרגש: הרב הראשי של אשדוד וקריית מלאכי הרב חיים שמעון פינטו שבירך את הנערים, הסביר על גיל המצווה, גיל המעבר מילדות לבגרות והעניק להם את ספרו. המשיך את דבריו חבר מועצת העיר ויו"ר הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות, עו"ד מאיר בן סימון, שבדבריו נשא דברי ברכה והסביר בגובה העיניים לנערים על תהליך מילדות לקבלת המצווה שהוא תהליך של צמיחה והתפתחות אישית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך