האם עובדי נמל אשדוד יהיו שותפים בבעלות על הנמל?

את המכתב הוציא אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות * בין היתר נכתב: "הסתמנה פריצת דרך משמעותית בהסכמה של השר בכניסת משקיע אסטרטגי" גורם בוועד בנמל: "אנחנו בוחנים האם כדאי להכניס משקיע אסטרטגי שהעובדים יהיו גם שותפים בבעלות על הנמל"
נמל אשדוד

האם יש התקרבות בין עובדי נמל אשדוד לבין המדינה, בנוגע לסכסוך שפרץ והביא לשביתה לפני מספר שבועות, שבסיומה שלח בית הדין את הצדדים להתדיין ולהגיע להבנות החודש בכדי למנוע סכסוך עבודה?

לפי מכתב עדכון שהגיע לידי עיתון "המגזין", אותו כתב אבי אדרי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, זה נראה מאוד קרוב לזה. יתרה מכך, על פי אחד מהגורמים הבולטים בוועד הנמל ייתכן כי העובדים בוחנים להיות שותפים בבעלות על הנמל.

במכתב שכתב אדרי לעובדים נכתב: "כפי שעדכנו אתכם. היום התקיים דיון בראשותו של יו"ר ההסתדרות ושר התחבורה. במהלך הדיון הסתמנה פריצת דרך משמעותית בהסכמה של השר בהכנסת משקיע אסטרטגי בנמל אשדוד וחיפה, אשר יביא איתו תוספת של עבודה לנמל. למשקיע האסטרטגי בנמל אשדוד תינתן אפשרות כנגד קריטריונים שיוסכמו להשתמש ברציפים 24-25".

במילים אחרות, ייתכן מאוד כי הצדדים יגיעו להבנה לפיה תתוגבר העבודה של עובדי נמל אשדוד, ולמרות שיוקם נמל חדש, הם עדיין יעבדו בסדר גודל דומה למה שעובדים כעת ,ובמילים אחרות לא תהיה פגיעה כלכלית בהם. מדובר אם אכן יושג הסכם, בהתקדמות מאוד גדולה לצד העובדים.

גורם בכיר בוועד הנמל אישר את ההתקדמות במו"מ מול השר והוסיף: "אנחנו בוחנים האם כדאי להכניס משקיע אסטרטגי שהעובדים יהיו גם שותפים בבעלות על הנמל". אותו גורם המשיך ואמר: "כמו שזה נראה אנחנו נקבל עוד רציפים חדשים לתפעול".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך